Galant 2.0 GTi-16V startproblemer
Fra : Troels [around 9000]

Dato : 09-03-07 00:48

Hejsa,

Min mors Galant 2.0 GTi-16v fra 1991 volder lidt bøvl.

Den har fået en idé om at man kan komme kørende lige så pænt afsted, og lige
pludselig dør den bare. Så er den ikke til at få liv i, igen.

Tilsyneladende kommer der benzin ned fra oversiden af tanken, som om der er
en mør slange e.l. deroppe ved pumpen - men kan det passe at bilen kan køre,
og så ligepludselig SLET ikke (der er ikke det mindste hosten eller prutten
når man prøver at starte den) - bare pga. en mør slange?

Er der andre kendte problemer med denne motor?

Troels

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 09-03-07 09:56

"Troels [around 9000]" <IKKEGYLDIGEM@IL.DK> skrev i en meddelelse
> [...]
> prutten når man prøver at starte den) - bare pga. en mør slange?
>
> Er der andre kendte problemer med denne motor?

Jeg ville ikke mistænke motoren.
Ville meget hurtigt få kigget på den læk der er ved tanken.
Der sidder sandsynligvis en benzinpumpe i tanken.
Det kunne være at der var en løs forbindelse til omtalte pumpe.
Hvis du nu forestiller dig at det så også er i nærheden af benzinen,
hvad kan der så ske?

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 09-03-07 10:05

> [...]
> Det kunne være at der var en løs forbindelse til omtalte pumpe.
> Hvis du nu forestiller dig at det så også er i nærheden af benzinen,

Nej, motoren tror jeg ikke på det er, specielt ikke efter jeg fandt ud af
det ene rør ved benzinpumpen simpelthen er tæret væk... Det betyder ny
"endeplade" til tanken - og 900 + moms hos Mitsubishi :S

Troels