bilen hopper v.2
Fra : rasmus

Dato : 08-03-07 20:58

Hejsa,

Nå - efter de mange gode råd om min gamle røde Lada 1200 der ikke rigtig
ville trække, er der nu sket følgende:

Først lidt mere kaburatorvæske --> ingen forbedring
Så kiggede min svigerfar lidt på morten, rensede tændrør og fjernede noget
ir et sted i strømfordelen og han talte også noget om platinerne (det sidste
gjorde nok ingen praktisk forskel). --> lillle forbedring

I morgen kører fruen til børnehaven og hjem igen og går i stå hver 500.
meter. Starter og humper videre i 1. gear hele vejen til mekanikeren (der
var ikke langt). Han skiller skidtet ad, kigger lidt på det (helt
bogstavligt), renser benzinfiltret, justerer en smule men skifter intet -->
nu kører bilen fantastisk igen

pris: 250 kroner.

ras

Fra : ShutEye

Dato : 08-03-07 21:31

> [...]
> ir et sted i strømfordelen og han talte også noget om platinerne (det
> sidste gjorde nok ingen praktisk forskel). --> lillle forbedring

Hvem er Morten? :)

> [...]
> bogstavligt), renser benzinfiltret, justerer en smule men skifter
> intet --> nu kører bilen fantastisk igen

Hehe ... send regningen til svigerfar.
Lad os håbe det holder!

Fra : rasmus

Dato : 08-03-07 21:55

"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse

> Hvem er Morten? :)

- ham den lille satan der sidder under kølerhjelmen. På japanske biler
hedder han vist noget andet

> Hehe ... send regningen til svigerfar.
> Lad os håbe det holder!

- naturligvis holder det. HVorfor skulle det ikke holde? Det er åbenbart
noget der skal ordnes cirka en gang om året siger manden der havde bilen før
mig. Og det er blevet ordnet en del år efterhånden

ras

Fra : ShutEye

Dato : 08-03-07 22:01

> - ham den lille satan der sidder under kølerhjelmen. På japanske biler
> hedder han vist noget andet

Heh :)

> - naturligvis holder det. HVorfor skulle det ikke holde? Det er åbenbart
> noget der skal ordnes cirka en gang om året siger manden der havde bilen
> før mig. Og det er blevet ordnet en del år efterhånden

Måske det skal være min næste bil ...

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 09-03-07 06:50

rasmus forklarede:
> "ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse

> - ham den lille satan der sidder under kølerhjelmen. På japanske biler hedder
> han vist noget andet

Arh, hedder han ikke Mortenski på din, og Mortensan i en Yotota

> [...]
> noget der skal ordnes cirka en gang om året siger manden der havde bilen før
> mig. Og det er blevet ordnet en del år efterhånden

Det er bare skønt når ens sager virker
Kai

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 09-03-07 09:51

"rasmus" <preben@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> bogstavligt), renser benzinfiltret, justerer en smule men skifter
> intet --> nu kører bilen fantastisk igen

Den mekaniker vil jeg sgu gerne have fat på.
Han er jo i stand til at reparere bilen før den er i udu.
Rasmus er så også i stand til at forudsige at bilen vil gå i stå for hver
500m.

Men ellers er det jo dejligt med en _mekaniker_ der ikke går i sort,
når bilen ikke er udstyret med 10 computere der skal stille diagnosen for
ham.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Martin Bak

Dato : 09-03-07 10:30

> [...]
>
> Han skiller skidtet ad, kigger lidt på det (helt bogstavligt), renser
> benzinfiltret, justerer en smule men skifter intet --> nu kører bilen

He Hvad var det jeg foreslog i det allerførste svar du fik i den første
tråd?

Tillykke, rart at den kører igen.

Martin