/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Træk aksel.
Fra : Henrik


Dato : 08-03-07 17:31

Hej NGer.

Var ude og tjekke olie på min nye C1, der har gået 450 km, så falder
mit blik ned i bunden af motorrumet, hvor jeg kan se at der er
overflade rust på den ene side af trækakslen ud til h forhjul? den blev
undervogns behandlet i forbindelse med leveringen, og trækakslen sider
så højt at den ikke burde kunne skarbe på noget. Hvad kan det skyldes?

Regner med ved første service at få det udbedret men alligevel!

Henrik


 
 
Leif Langgaard (08-03-2007)
Kommentar
Fra : Leif Langgaard


Dato : 08-03-07 18:55

"Henrik" <dykRE@MOVEmil.dk> skrev i en meddelelse
news:2007030817311950073-dykRE@MOVEmildk...
> Hej NGer.
>
> Var ude og tjekke olie på min nye C1, der har gået 450 km, så falder mit
> blik ned i bunden af motorrumet, hvor jeg kan se at der er overflade rust
> på den ene side af trækakslen ud til h forhjul? den blev undervogns
> behandlet i forbindelse med leveringen, og trækakslen sider så højt at den
> ikke burde kunne skarbe på noget. Hvad kan det skyldes?
>
> Regner med ved første service at få det udbedret men alligevel!

Hej

Din bil er skrottet lang tid inden dine trækaksler er rustet over!

Dine bremseskiver kan også blive ræverøde på få dage, derfor tænker du vel
ikke på at behandle dem også?

--
Leif Langgaard
"Det er blevet vanskeligt at fotografere, alle de gode billeder er jo taget"
(L. Langgaard 2006)
Skandinaviens største fotoarkiv www.fotomedia.se



Henrik (08-03-2007)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 08-03-07 19:04

On 2007-03-08 18:55:02 +0100, "Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> said:

> "Henrik" <dykRE@MOVEmil.dk> skrev i en meddelelse
> news:2007030817311950073-dykRE@MOVEmildk...
>> Hej NGer.
>>
>> Var ude og tjekke olie på min nye C1, der har gået 450 km, så falder
>> mit blik ned i bunden af motorrumet, hvor jeg kan se at der er
>> overflade rust på den ene side af trækakslen ud til h forhjul? den blev
>> undervogns behandlet i forbindelse med leveringen, og trækakslen sider
>> så højt at den ikke burde kunne skarbe på noget. Hvad kan det skyldes?
>>
>> Regner med ved første service at få det udbedret men alligevel!
>
> Hej
>
> Din bil er skrottet lang tid inden dine trækaksler er rustet over!
>
> Dine bremseskiver kan også blive ræverøde på få dage, derfor tænker du
> vel ikke på at behandle dem også?

Hej Leif.

Du har selvfølgelig helt ret, men jeg syntes alligevel at det er
mystisk! Ja jeg ved det godt med bremse skiver, men de bliver jo løbene
slidt ned ved nedbremsning, Akslen har jo ingen berøring med noget, så
den burde jo ikke ruste (den er vel overflade behandlet) og har fået
dinitrol.

Hilsen Henrik


Henrik (08-03-2007)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 08-03-07 19:20

On 2007-03-08 18:55:02 +0100, "Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> said:

> "Henrik" <dykRE@MOVEmil.dk> skrev i en meddelelse
> news:2007030817311950073-dykRE@MOVEmildk...
>> Hej NGer.
>>
>> Var ude og tjekke olie på min nye C1, der har gået 450 km, så falder
>> mit blik ned i bunden af motorrumet, hvor jeg kan se at der er
>> overflade rust på den ene side af trækakslen ud til h forhjul? den blev
>> undervogns behandlet i forbindelse med leveringen, og trækakslen sider
>> så højt at den ikke burde kunne skarbe på noget. Hvad kan det skyldes?
>>
>> Regner med ved første service at få det udbedret men alligevel!
>
> Hej
>
> Din bil er skrottet lang tid inden dine trækaksler er rustet over!
>
> Dine bremseskiver kan også blive ræverøde på få dage, derfor tænker du
> vel ikke på at behandle dem også?

Ps. Jeg har loadet et billed op så er det måske letter at se hvofor jeg
undre mig!

Henrik


Tom (08-03-2007)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 08-03-07 19:32


"Henrik" <dykRE@MOVEmil.dk> skrev i en meddelelse
news:2007030819195737709-dykRE@MOVEmildk...
> On 2007-03-08 18:55:02 +0100, "Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx>
> said:
>
>> "Henrik" <dykRE@MOVEmil.dk> skrev i en meddelelse
>> news:2007030817311950073-dykRE@MOVEmildk...
>>> Hej NGer.
>>>
>>> Var ude og tjekke olie på min nye C1, der har gået 450 km, så falder mit
>>> blik ned i bunden af motorrumet, hvor jeg kan se at der er overflade
>>> rust på den ene side af trækakslen ud til h forhjul? den blev undervogns
>>> behandlet i forbindelse med leveringen, og trækakslen sider så højt at
>>> den ikke burde kunne skarbe på noget. Hvad kan det skyldes?
>>>
>>> Regner med ved første service at få det udbedret men alligevel!
>>
>> Hej
>>
>> Din bil er skrottet lang tid inden dine trækaksler er rustet over!
>>
>> Dine bremseskiver kan også blive ræverøde på få dage, derfor tænker du
>> vel ikke på at behandle dem også?
>
> Ps. Jeg har loadet et billed op så er det måske letter at se hvofor jeg
> undre mig!

Øh, for ikke at skulle søge hele internettet igennem, har du så ikke et
link?

--
Tom



Henrik (08-03-2007)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 08-03-07 20:21

On 2007-03-08 19:31:58 +0100, "Tom" <christensen@bigfoot.com> said:

>
> Øh, for ikke at skulle søge hele internettet igennem, har du så ikke et link?

Har loadet det op til gruppen.

Men jeg sender det lige til dig pr. mail

Henrik


Møller (08-03-2007)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 08-03-07 20:47


"Henrik" <dykRE@MOVEmil.dk> wrote in message
news:2007030820205164440-dykRE@MOVEmildk...
> On 2007-03-08 19:31:58 +0100, "Tom" <christensen@bigfoot.com> said:
>
> >
> > Øh, for ikke at skulle søge hele internettet igennem, har du så ikke et
link?
>
> Har loadet det op til gruppen.
>
> Men jeg sender det lige til dig pr. mail

læg det da i dk.binaer.motor.

og for øvrigt, der bør ikke være rustbeskyttelse på trækaksler, ikke fordi
det gør noget særligt, men hvis der sidder meget og det får lov til at hænge
på den ene side kan det give ubalance, ikke fordi du mærker noget til det på
så tynde aksler, men på kardanaksler kan man mærker det, så roterende dele,
bremsedele, gummidele og varmereflekterende overfader bør ikke have
antirustbeskyttelsesolier.

Det er en dårlig vane hos undervognsbehandlingsfirmaer, at de blot plasker
alt til med olie, men på mange biler sidder der mellem udstødningssystem og
karossen varmereflekterende plader, især under katten, og de bør være
skinnende aluminiumsfarvede, så reflekterer de bedst.

Det tog mig flere timer at fjerne det fra pladerne og fra bundbeskyttelsen
under motoren, der også er beklædt med alu-folie på oversiden

Møller



Klaus D. Mikkelsen (08-03-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 08-03-07 22:38

Henrik skriver:
>
> Har loadet det op til gruppen.

Hvilken gruppe ?

Denne ?
Det er et tekst only gruppe, så billedet bliver noget svært at se.......


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste