diskkryptering ?
Fra : Fancy

Dato : 04-04-07 22:19

Hvad kan anbefales af kryptering af hele windows systemdiske ?
Jeg har testet pgp whole disk, men enten bliver alt på disken ødelagt eller
også kan passwordet ikke bruges.
Bruger også truecrypt, men det ser ikke ud til at den kan kryptere hele
disken, eller tager jeg fejl ?

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-07 22:53

Fancy skrev:
> [...]
> også kan passwordet ikke bruges.
> Bruger også truecrypt, men det ser ikke ud til at den kan kryptere hele

Securestar Drivecrypt + virker ihvertfald ganske udemærket her.

Steinbjørn

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 04-04-07 23:05

<steinbREMOVETOGETAVALIDEMAIL@tiscali.dk> writes:

>Securestar Drivecrypt + virker ihvertfald ganske udemærket her.

"Virker fint" som i "det ser ud til at virke" - eller som i "jeg er
fuldstændig sikker på at ingen andre end mig nogensinde kan få fat
i mine filer"?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-07 10:39

Klaus Ellegaard skrev:

> "Virker fint" som i "det ser ud til at virke" - eller som i "jeg er
> fuldstændig sikker på at ingen andre end mig nogensinde kan få fat
> [...]

Svært at svare på når det nu ikke har været nødvendigt. Men jeg følger
mig nu ganske sikker med et godt langt kompliceret password og det kan
selvfølgelig godt være jeg bilder mig noget ind, men jeg har nu ikke
lige kunnet læse mig til noget nogen steder som tyder på det modsatte.

Steinbjørn

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 11-04-07 21:47

On 2007-04-04, Klaus Ellegaard <klausellegaard@msn.com> wrote:

> "Virker fint" som i "det ser ud til at virke" - eller som i "jeg er
> fuldstændig sikker på at ingen andre end mig nogensinde kan få fat
> i mine filer"?

Og flere dage skulle der ikke gå:
http://www.securityfocus.com/archive/1/465402/30/0/threaded

Krypto er svært at implementere korrekt. Specielt hvis man ikke vil.
http://www.interhack.net/people/cmcurtin/snake-oil-faq.html er også god
læsning i den sammenhæng.

--
Andreas

Fra : Martin Schultz

Dato : 12-04-07 08:43

Andreas Plesner Jacobsen <apj@daarligstil.dk> skrev 2007-04-11:

> Og flere dage skulle der ikke gå:
> http://www.securityfocus.com/archive/1/465402/30/0/threaded
Ej hvor sindsygt, man kan ikke engang kalde det for en fejl. Det firma
skal jeg aldrig købe noget fra.

--
Besøg http://linux.adsltips.dk hvor du finder
guides til linux på dansk.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 12-04-07 08:52

Andreas Plesner Jacobsen <apj@daarligstil.dk> crashed Echelon writing

> Og flere dage skulle der ikke gå:
> http://www.securityfocus.com/archive/1/465402/30/0/threaded

Den måde som Steganos Safe egentlig kan gå ind og resette kodeordet på en
krypteret fil, viser at ikke blot opfører programmet sig tåbeligt ved at
resette koden til filen, men osse at selve beskyttelsen af koden, eller den
måde det er inkorporeret med filen er for svag.

Hvis programmet kan resette koden, er det jo kun et spørgsmål om lidt
programmering og tid, før man har et tool som kan resette koden.

--
Bjarke Andersen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-04-07 23:17

On Wed, 4 Apr 2007 23:18:59 +0200, Fancy
<y8omzgla@hushSPAMKILLERmail.com> wrote:

>Hvad kan anbefales af kryptering af hele windows systemdiske ?

>Jeg har testet pgp whole disk, men enten bliver alt på disken ødelagt eller
>også kan passwordet ikke bruges.

Det forstår jeg ikke helt - PGP Whole Disk Encryption er da et godt
gennemprøvet produkt der ikke burde give problemer ?!

Hvad er det helt præcis du foretager dig ? Hvilket operativ system
kører du ? Og hvad er det du vil opnå ?

<mlr>

Fra : Michael Zedeler

Dato : 05-04-07 11:05

Fancy skrev:
> Hvad kan anbefales af kryptering af hele windows systemdiske ?

Hvad er der galt med EFS? Det er indbygget i Winsovs.

Mvh. Michael.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 05-04-07 11:40

Michael Zedeler <michael@zedeler.dk> writes:

>Hvad er der galt med EFS? Det er indbygget i Winsovs.

To ting:

1) EFS kan ikke bruges til Windows systemdisken. Det var spørgerens
krav.

2) Det findes kun på nogle versioner af Windows. Mere specifikt
mangler det i XP Home, Vista Home Basic og Vista Home Premium.

Hvis man vil bruge Microsoft-teknologi, er man nødt til at hoppe
på Windows Vista Ultimate, som er den eneste Vista med Bitlocker,
man kan købe særskilt (Vista Enterprise har den også, man den kan
ikke købes enkeltvis).

BitLocker kræver et TPM-modul i pc'en, hvis det skal virke godt.
Man kan også have nøglen på et USB-værk, men så er lidt af det
smarte allerede gået af; godtnok kan nøglen alene ikke bruges
til noget, men det er lettere at brute-force en nøgle, man rent
faktisk har adgang til.

Mvh.
   Klaus.