normal.dot document_new rammes ikke ved fø~
Fra : news.tele.dk

Dato : 04-04-07 13:50

Hej NG,

I word vil jeg gerne have noget vba afviklet i hændelsen document_new fra
normal.dot. Det virker fint når jeg trykker "nyt dokument" i word, men
hændelsen afvikles ikke for den første side, der åbnes automatisk når man
starter word.

Er der nogen der ved hvordan man får fingrene i den side?

Mvh. Morten Nielsen

Fra : Leo Heuser

Dato : 04-04-07 18:55

"news.tele.dk" <mni@jur.ku.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> starter word.
>
> Er der nogen der ved hvordan man får fingrene i den side?

Hej Morten

Én måde er at starte Word uden dokument, og så selv
vælge et nyt. Det kan gøres med switchen /n således:

"G:\Programmer\Microsoft Office XP\Office10\WINWORD.EXE" /n

Leo Heuser

Followup to newsgroup only please.

Fra : news.tele.dk

Dato : 04-04-07 19:51

Hej Leo,

Det var en fin workaround. Mange tak for hurtigt svar.
Hvis ikke event'en kan fanges direkte, så bliver det bestemt måden.

Mvh. Morten

Fra : Leo Heuser

Dato : 04-04-07 22:03

> [...]

> Det var en fin workaround. Mange tak for hurtigt svar.
> Hvis ikke event'en kan fanges direkte, så bliver det bestemt måden.

Hej Morten

Velbekomme.
I mellemtiden har jeg fundet en måde at gøre det på.
Sæt begge subrutiner i et *almindeligt* modul i Normal.dot

AutoExec afvikles, når Word starter op.

Sub AutoExec()
Application.OnTime when:=Now, Name:="DoItNow"
End Sub

Sub DoItNow()
With Selection
.InsertAfter "Sådan "
.Collapse wdCollapseEnd
End With
End Sub

Med venlig hilsen
Leo

Fra : Morten Nielsen

Dato : 05-04-07 11:33

Hej Leo,

1000 tak. Det ser ud til at virke. Nu skal jeg så finde ud af om jeg skal
lande på en vsto (.net) løsning eller om jeg skal lave det med vba. For der
er nemlig samme problem omkring new-eventen i .net. Jeg tror i princippet
også det er det samme der foregår under hjelmen.
i vsto er der også en Application.OnTime. Måske kan jeg få den til at arte
sig.

Igen. 1000 tak for indsatsen.

Fra : Leo Heuser

Dato : 05-04-07 11:48

> [...]
> princippet også det er det samme der foregår under hjelmen.
> i vsto er der også en Application.OnTime. Måske kan jeg få den til at arte

Hej Morten

Velbekomme og tak for tilbagemeldingen

Med venlig hilsen
Leo