Hjælp til noget i Excel...
Fra : Henrik Pedersen

Dato : 04-04-07 13:05

Hej NG.

Jeg har lavet et Excel-ark med nogle forskellige formler osv., som det er
meningen brugerne skal indtaste nogle tal i. Jeg kunne godt tænke mig, at
gøre de forskellige celler "skrivebeskyttede", så der ikke kan ændres i
selve formularen - men det skal stadigvæk være muligt, at skrive i felterne.

Desuden vil jeg gerne lave det sådan, at brugeren bare kan køre igennem de
forskellige felter via "TAB"-tasten.

Jeg ved dog ikke meget om Excel - og slet ikke det her. Er der nogen som kan
hjælpe?

Takker!

--

Med venlig hilsen / Best regards
Henrik Pedersen

Fra : Joergen Bondesen

Dato : 04-04-07 15:52

Hej Henrik

Du markerer alle indtastningsceller - [Ctrl + 1] - Vælg faneblad, Beskyt:
Fjern flueben ved Låst - ok.

Menu: Funktioner - Beskyttelse - Beskyt ark - ok (det er ikke nødvendigt
med password)

Nu kan du tabbe mellem de ulåste celler og de øvrige er beskyttede.

Det var vistnok det du bad om.

Jeg bruger UK, Excel 2003, så min oversættelse kan være ukorrekt.

Jørgen Bondesen