8-kerne Mac Pro'er ude...!
Fra : Peter B. P.

Dato : 04-04-07 16:10

http://macplanet.dk

Kan fås i Apple Store i USA, men ikke i DK - endnu.

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-04-07 20:57

Peter B. P. <peter@DIESPAMMERSCUM.dk> wrote:

> http://macplanet.dk
>
> Kan fås i Apple Store i USA, men ikke i DK - endnu.

Det kommer nok ;) ... der er nok nogen video og 3d geeks der savler lige
nu ...

/thomas

--
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

Fra : Ole Jensen

Dato : 05-04-07 20:24

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> Det kommer nok ;) ... der er nok nogen video og 3d geeks der savler lige
> nu ...
>
> /thomas

Jeg savler også, selvom jeg ikke er video eller 3D freak.

Og den er i DK-Store.

--
mvh - Ole-J - Aalborg

Sælges: Billedrammer / Træarbejder / Legetøjsbiler m.m.
http://www.oleswebsite.dk/salg.htm

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-04-07 20:31

Ole Jensen <newsplus@website.dk> wrote:

> Jeg savler også, selvom jeg ikke er video eller 3D freak.
>
> Og den er i DK-Store.

Jeps ... glæder mig til at teste den af engang ... forhåbentligt ...
eller bare se nogen benchmarks.

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-04-07 23:03

thomas_lists@elements.dk (Thomas von Hassel) writes:

> Jeps ... glæder mig til at teste den af engang ... forhåbentligt ...
> eller bare se nogen benchmarks.

Er der nogen arbejdsopgaver hvor de 8 kerner kan komme til deres ret?

Kan Photoshop fx udnytte dem, eller nogen af de andre datajongleringsprogrammer?
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-04-07 23:16

> Er der nogen arbejdsopgaver hvor de 8 kerner kan komme til deres ret?
>
> Kan Photoshop fx udnytte dem, eller nogen af de andre
> datajongleringsprogrammer?

Photoshop kan nok. Final Cut kan sikkert også. Og de nyeste 3D
renderings programmer kan sikkert også. Derudover er alle de
videnskabelige programmer skrevet til at udnytte flere processorer. Mon
ikke alle de nye adobe programmer er skrevet til at udnytte
multiprocessor / multicore systemer ?

/thomas

--
Thomas Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

Fra : Peter B. P.

Dato : 06-04-07 05:08

> [...]
> videnskabelige programmer skrevet til at udnytte flere processorer. Mon
> ikke alle de nye adobe programmer er skrevet til at udnytte

Hvis ikke, så skal Adobe have smæk!

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-04-07 09:44

peter@DIESPAMMERSCUM.dk (Peter B. P.) writes:

> Hvis ikke, så skal Adobe have smæk!

Er du mand for det?

Næh, men tror iøvrigt det vil kunne være en go' webserver der kan tage
grundigt fra. Med database og andet guf på samme maskine.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Peter B. P.

Dato : 07-04-07 11:49

> Er du mand for det?
>
> Næh, men tror iøvrigt det vil kunne være en go' webserver der kan tage
> grundigt fra. Med database og andet guf på samme maskine.

Enig. Igen, forudsat at din Apache er optimeret tilstrækkeligt med
multiple tråde. Er APache2 det?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-04-07 12:33

peter@DIESPAMMERSCUM.dk (Peter B. P.) writes:

> Enig. Igen, forudsat at din Apache er optimeret tilstrækkeligt med
> multiple tråde. Er APache2 det?

En webserver der ikke kører multitrådet vil hurtigt få problemer med
ydelsen når der kommer belastning på. Jeg mener at Apache har en
pulje af tråde der udvides hvis puljen løber tør.

Er ikke den rigtige at spørge - bruger som regel en af de webservere
der er skrevet i Java, da det giver bedst mening i vores verden.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Peter B. P.

Dato : 06-04-07 05:08

> Er der nogen arbejdsopgaver hvor de 8 kerner kan komme til deres ret?
>
> Kan Photoshop fx udnytte dem, eller nogen af de andre
> datajongleringsprogrammer?

Det får vi at se når nørderne har gennempulet CS3 med nogle
1GB-workloads... :)

-- regards , Peter B. P. http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk