Frontpage og Vista
Fra : J ohn Rue Broberg

Dato : 02-04-07 23:00

Hej
Jeg står overfor at skifte fra XP til Vista, men har ikke tænkt mig at
skifte min gode gamle Frontpage 02.
Nu er der imidlertid en der påstår den ikke kan kører under Vista.
Nogen der har erfaring med dette?

Hilsen
John

Fra : PSS

Dato : 03-04-07 07:09

J ohn Rue Broberg wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
> skifte min gode gamle Frontpage 02.
> Nu er der imidlertid en der påstår den ikke kan kører under Vista.

Hej John, jeg kan ikke svare direkte på dit spørgsmål, men vil anbefale
dig at vente med at skifte til Vista, den er slet ikke klar endnu, der er
mange programmer der ikke kører i den, selv om producenterne siger deres
programmer er vistaparate. Jeg kan bl.a. nævn pinnacle Studio, ACDSee og
Adobe Reader.

Jeg arbejder med FP 2003 og der er også små problemer med den.

mvh

Poul

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 03-04-07 09:05

PSS skrev

> [...]
> nævn pinnacle Studio, ACDSee og Adobe Reader.
>
> Jeg arbejder med FP 2003 og der er også små problemer med den.

Det er sandt, at der er meget software, der ikke kan køre på Vista, på
min har jeg dog ingen problemer med ACDSee og Adobe Reader. Jeg bruger
også FP2003 og ved ikke, om der er problemer med 2002.
thomas
--
En smuk sang
http://personal.telefonica.terra.es/web/ruth/praesten/08%20Pista%208.wma

Fra : Wilstrup

Dato : 05-04-07 08:43

"PSS" <pss@mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> mange programmer der ikke kører i den, selv om producenterne siger deres
> programmer er vistaparate. Jeg kan bl.a. nævn pinnacle Studio, ACDSee og

Det er ikke helt korrekt - Pinnacle siger at du har lavet en betaudgave til
Studio 10, og den virker udmærket, men desværre er der problemer med at
installere titanium ed. i Vista -jeg har installeret studio 10 i Vista med
nogen besvær og sat betaversionen ind - og en virker. Pinnacle har altså
ikke oplyst at den virker med Vista - de har kun skrevet at de i løbet af
denne måned vil få en patch til udgaven -og det løfte har de holdt. Værre er
det med Avid Liquid Edition 7.x - her afventer man det næste halve år før
man gør noget her.

Dog er det meget vigtigt at man læser vejledningen igennem vedr. studio 10
og Vista - fx skriver man i vejledningen at et enkelt program ikke fungerer
sammen med Vista - her er der svjh tale om den de kalder for Media Manager,
men jeg kan ikke se den nogen steder - derfor mener jeg at de mener Media
Server - og derfor står der i vejledningen at man skal anvende "custum" -
det vil sige at man selv skal fravælge det program før installationen går i
gang (den mulighed får man når man begynder på proceduren) - endelig
understøtter Vista heller ikke en del af Studio, der har med InstantDVD
Recorder at gøre.

Dog har deres Studio Plus Titanium Edition - 20th Anniversary Pack
kompatibilitet med Vista - og det er en god ting. Den koster vel omkring 700
kr. i handelen eller mindre, afhængig af hvem man spørger og kan i øvrigt
købes direkte over nettet.

Men vi er vist ved at være OT i denne gruppe - beklager.
Adobe Reader virker også udmærket - jeg har netop downloadet den fra deres
hjemmeside uden at have fået problemer. Så bare klø på igen.

P.S. jeg har naturligvis installeret Vista fra "scratch"

> Jeg arbejder med FP 2003 og der er også små problemer med den.

Jeg har også FP 2003 og har ingen problemer med den udover dem, der altid
har været før de såkaldte opgraderingspakker eller hvad det nu er man kalder
skidtet for kommer på.

De fleste Microsoft produkter virker udmærket, men jeg har også Vista
Ultimate, hvilket måske gør en forskel? Jeg tror det dog ikke.

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 03-04-07 10:23

FP2002 kører udmærket under Vista.
Du skal dog være opmærksom på at MS PWS ikke supporteres samt at FP
Extensions ikke supporteres lokalt. Det vil dog virke når du publisher
til en Server med FP Extensions.

Fra : J ohn Rue Broberg

Dato : 03-04-07 14:16

tak for svarene