Jeg har kvajet mig med mine eksterne diske~
Fra : Frodo Nifinger

Dato : 31-03-07 23:36

Undskyld, hvis dette er OT!
Synes det så rigtigt ud.

Jeg kører normalt med at lægge alle mine data på et eksternt USB-drev og
derefter regelmæssigt at kopiere indholdet fra dette drev over på et andet
eksternt drev for at have sikker backup på mine data.

Men jeg har kvajet mig!
På et tidspunkt, da jeg skulle ud at rejse valgte jeg at skifte rundt på
drevene, da det andet fysisk var meget mindre og nemmere at tage med på
rejsen sammen med min laptop.
Desværre havde jeg så lige glemt, at diverse programmer stadig peger på den
anden disk pr default, så nu har jeg flere data spredt ud på de to diske.
Det var jo ikke ligefrem meningen. Det værste er , at jeg ikke helt har styr
på hvad, der ligger hvor!
Rodsystemet er identisk på begge drev, så derfor opdagede jeg det ike lige.

Hvordan får jeg rettet den misere?
Jeg har en 3. disk, der kan anvendes til at kopiere over på, men jeg vil
gerne udngå at noget overskrives, hvis, ja I ved.

Noget software, der kan hjælpe, så det bliver en enkelt affære?
Jeg har mange data!

På forhånd tak!

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Henrik

Dato : 01-04-07 00:03

On 1 Apr., 00:35, "Frodo Nifinger" <j...@GIRAFtdcadsl.dk> wrote:
> [...]
> Det var jo ikke ligefrem meningen. Det værste er , at jeg ikke helt har styr

Jeg har muligvis ikke helt forstået hvad der er sket, men hvis
problemet er at få alle filer ændret efter en bestemt dato over på en
ny disk (og hvis du bruger windows) kan xcopy fra kommando prompten
bruges med /D switchen

MVH

Henrik

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 01-04-07 01:51

"Henrik" <DK.HenrikBjerregaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

DEt er ikek helt så enkelt. Dels har flere af mine programmer peget på den
gamle disk, uden at jeg har været opmærksom på det, dels har fjolset her
vist også selv forglemt sig og gemt på den forkerte disk.
Det er altså ikke kun noget før og efter en bestemt dato.

Jeg spekulerer lidt i, at der må findes software, der er istand til at
sammenligne indhold på henholdsvis primær disk og sikkerhedsdisk, og så kun
kopiere ændringerne over.
Alternativt må jeg svede mig igennem 140 Gb data. Ganske vist er alle data
delt op i sirlige mapper,, men der er dælme mange - Jeg er hobbyfotograf og
skyder nok 12-15 tusind billeder om året.
Jeg håber sandelig, der findes et fikst lille program eller en feature ved
XP, jeg ikke kender til

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Lars Klintholm

Dato : 01-04-07 07:51

Den 01 apr 2007 skrev Frodo Nifinger i dk.edb.sikkerhed:

> Jeg spekulerer lidt i, at der må findes software, der er istand
> til at sammenligne indhold på henholdsvis primær disk og
> sikkerhedsdisk, og så kun kopiere ændringerne over.

Programmet TotalCommander har en "Synchronize Directories", der kan
hvad du ønsker. http://www.ghisler.com/

Lars Klintholm

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-04-07 08:06

Den 01-04-07 08.51 skrev Lars Klintholm følgende:

> Programmet TotalCommander har en "Synchronize Directories", der kan
> hvad du ønsker. http://www.ghisler.com/

Og hvis du ikke er tilfreds med det, er AllwaySync et gratis alternativ
til lige netop dette formål:
http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-allwaysync.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sådan bruger og skræddersyr du proceslinjen. Få for eksempel et praktisk

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 01-04-07 17:33

> Og hvis du ikke er tilfreds med det, er AllwaySync et gratis alternativ
> til lige netop dette formål:
> http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-allwaysync.html

Jubbiii, det lyder som svaret på mine bønner!
Gratis og det hele.
Jeg skal da lige forsøge mig

Titusind tak for hjælpen

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 01-04-07 08:13

Frodo Nifinger <jni@GIRAFtdcadsl.dk> wrote:

> Jeg håber sandelig, der findes et fikst lille program eller en feature ved
> XP, jeg ikke kender til

Unison (http://www.cis.upenn.edu/~bcpierce/unison/)

Med venlig hilsen / Best regards
Allan Willems Joergensen

"All we get is 'Mind-that-bus-what-bus-SPLAT!'" * Rimmer