Spylocked.
Fra : Josie

Dato : 31-03-07 08:13

Hej gruppe.

Jeg har fået et problem med en fidus der har installeret sig selv i menu
linien, den hedder spylocked, jeg kan dæleme ikke få smidt den ud, hvad er
det for en s.... og hvordan får jeg den smidt ud ? Jeg vil blive glad hvis
jeg kunne få lidt hjælp.

Mvh. Josie.

Fra : Ole C

Dato : 31-03-07 09:44

Josie skrev blandt andet:

> [...]
> ud, hvad er det for en s.... og hvordan får jeg den smidt ud ? Jeg
> vil blive glad hvis jeg kunne få lidt hjælp.

Og Google er som sædvanlig parat med gode råd og vejledning - for eksempel
med henvisning til denne side:
http://www.411-spyware-remove.com/remove-SpyLocked

--
vh
Ole C.

Fra : Josie

Dato : 31-03-07 12:33

"Ole C" <ocl@fjerndettetdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Og Google er som sædvanlig parat med gode råd og vejledning - for eksempel
> [...]

Tak for linket, men er der ikke en her i gruppen der kan forklare mig på
dansk hvordan man slipper af med den?
Mvh. Josie.

Fra : Martin Ploug

Dato : 31-03-07 22:16

Josie skrev:
> "Ole C" <ocl@fjerndettetdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for linket, men er der ikke en her i gruppen der kan forklare mig på
> dansk hvordan man slipper af med den?
> Mvh. Josie.

Hej Josie

Som jeg læser det skal du downloade og installere det program, der likes
til.
Når det er installeret, skal du sikkert køre en scanning med programmet og
sige ok til at slette de filer, som programmet finder.

Genstart herefter computeren.

Håber nogen lige korrigerer mig, hvis jeg er galt på den.

Hilsen Martin

Fra : Ole C

Dato : 01-04-07 00:13

Josie skrev blandt andet:

> Tak for linket, men er der ikke en her i gruppen der kan forklare mig
> på dansk hvordan man slipper af med den?

Du tror måske ikke på linket?

--
vh
Ole C.

Fra : Josie

Dato : 01-04-07 00:35

> Du tror måske ikke på linket?
>
> --
> vh
> Ole C.

Nu er jeg altså ikke så god til engelsk, derfor spørgsmålet om jeg
kunne få det forklaret på dansk.
Mvh.Josie.

Fra : Lone

Dato : 01-04-07 00:58

"Josie" <josie@mail.dk> skrev i en meddelelse news:460ef01c$0$37734$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Nu er jeg altså ikke så god til engelsk, derfor spørgsmålet om jeg kunne få det forklaret
> på dansk.

Du kan vælge at stille dit spørgsmål her: http://www.spywarefri.dk/forum/
- så bliver du fulgt punkt for punkt gennem div. 'rensninger' , med div.
programmer så du er sikker på du får fjernet det hele - og de snakker
dansk Det er mit indtryk at de er ret grundige.

--
vh Lone

Fra : Josie

Dato : 01-04-07 02:03

"Lone" <logro@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> programmer så du er sikker på du får fjernet det hele - og de snakker
> dansk Det er mit indtryk at de er ret grundige.

Tusind tak for svaret, det prøver jeg.
Mvh. Josie.

Fra : Lone

Dato : 01-04-07 11:56

"Josie" <josie@mail.dk> skrev i en meddelelse news:460f04d9$0$48953$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Tusind tak for svaret, det prøver jeg.

Velbekom.

Udfra det link Ole gav dig, ser det ud til at Spylocked er et falskt
anti-spywareprogram der kan give en del ballade. De skriver også
at manuel fjernelse af div. filer er risikabelt - da programmet har
evne til at genskabe sig selv hvis ikke alt er fjernet. Så det vil
nok være en god ting at få pc'en tjekket igennem for 'snavs'.

--
vh Lone

Fra : Ole C

Dato : 01-04-07 13:01

Josie skrev blandt andet:

> Nu er jeg altså ikke så god til engelsk, derfor spørgsmålet om
> jeg kunne få det forklaret på dansk.

Det er meget vanskeligt at bevæge sig rundt i computer-verdenen uden et
minimum af engelskkundskaber.
Ikke mindst den slags råd og vejledning som du søger, vil næsten altid være
på engelsk - og du skal nok ikke regne med at få nogen til at oversætte en
detaljeret engelsksproget anvisning på oprydning af computeren, herunder af
registreringsdatabasen, hvor der i øvrigt anvendes mange engelske udtryk -
også i en dansk Windows.
Det link jeg sendte dig er til et betalingsprogram, som godt nok kan finde
de slemme sager, men som kun fjerner dem hvis man betaler for det. Men måske
SuperAntiSpyware kan klare paragrafferne for dig. Det kan hentes i en gratis
og velfungerende udgave her:
http://www.superantispyware.com/
Men det er altså på engelsk......

--
vh
Ole C.

Fra : Lone

Dato : 01-04-07 15:24

>Men måske SuperAntiSpyware kan klare paragrafferne for dig.
>Det kan hentes i en gratis og velfungerende udgave her:
> http://www.superantispyware.com/

Tror du godt nok den kan gøre det, når siden du linkede til siger
at Spylocked/ Spywarelocked er en 'indkapslet' trojaner?

Jeg fandt en engelsk side lign. spywarefris forum, hvor det var
fx. SmitfraudFix der skal køres fra fejlsikret tilstand m.fl. der blev
anvendt i oprydningsprocessen. Det så ikke ud som om det var nogen
helt let opgave at slippe af med 'fidusen'..........

--
vh Lone

Fra : Ole C

Dato : 01-04-07 17:38

Lone skrev blandt andet:

> Tror du godt nok den kan gøre det, når siden du linkede til siger
> at Spylocked/ Spywarelocked er en 'indkapslet' trojaner?

Ved det ikke - men der sker i hvert fald ikke noget ved at prøve

Det skulle ikke undre mig.

--
vh
Ole C.

Fra : Lone

Dato : 01-04-07 18:31

> Ved det ikke

Nå, ok.... sad ellers lige og funderede over om Spybot og AdAware
stod for udskiftning

>- men der sker i hvert fald ikke noget ved at prøve

Nej, selvfølgelig, - bare man ikke lader sig nøje med at den
'tilsyneladende' er fjernet ;)

--
vh Lone

Fra : Ole C

Dato : 01-04-07 19:09

Lone skrev blandt andet:

> Nå, ok.... sad ellers lige og funderede over om Spybot og AdAware
> stod for udskiftning

De forskellige programmer finder jo ofte lidt forskelligt - hos mig dog
meget sjældent andet end nogle uskadelige cookies. Men SuperAntiSpyware har
ry for at kunne fjerne ting som de andre har svært ved.

> Nej, selvfølgelig, - bare man ikke lader sig nøje med at den
> 'tilsyneladende' er fjernet ;)

Ja, det er jo så et andet problem - om "snavset" nu er helt væk. Der må man
jo bare håbe det bedste - eller netop prøve at scanne med et par forskellige
programmer. Men intet er nu så godt som at tænke sig om, for langt de fleste
problemer kommer fordi brugeren selv har haft en tankeløs finger med i
spillet.....

--
vh
Ole C.

Fra : Kent Friis

Dato : 01-04-07 20:37

Den Sun, 1 Apr 2007 19:31:23 +0200 skrev Lone:

> "Ole C" <ocl@fjerndettetdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, selvfølgelig, - bare man ikke lader sig nøje med at den
> 'tilsyneladende' er fjernet ;)

Sådan er det jo altid med den slags programmer. Det ser ud som om
de fjerner skidtet, men du kan ikke vide om de har fået det hele med.

Den eneste sikre metode at fjerne skidtet er Aliens metoden.

Mvh
Kent