E-Mail
webnoob 5265
Newsgrupper i TB
Fra : Mr. Mox

Dato : 31-03-07 15:19

Hvergang jeg skifter fra en gruppe til en anden i Thunderbird, bliver
jeg spurgt om jeg vil abonnere på den gruppe. Ret surt!! Kan det
undgåes? Det er kun på min bærbare ikke på min gamle stationære???

Med venlig hilsen Mr.Mox

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 31-03-07 17:51

Den 31-03-07 16.19 skrev Mr. Mox følgende:

> Hvergang jeg skifter fra en gruppe til en anden i Thunderbird, bliver
> jeg spurgt om jeg vil abonnere på den gruppe. Ret surt!!

Du har fået ødelagt din newskonto. Det kan fx ske, hvis du forsøger at
oprette flere konti med den samme newsudbyder. Nedenstående virker helt
sikkert, men sletter alle abonnementer og nulstiller alle grupper. Du
kan muligvis redde nogle indstillinger ved at gemme nogle filer (se
længere nede), men det er sikkert hurtigst bare at starte forfra ved at
slette din nyhedsgruppekonto og så oprette den igen på følgende vis:

Funktioner => Kontoindstillinger => markér newskontoen => knappen Fjern
konto => Luk Thunderbird => klik på knappen Start => Kør => skriv:
%appdata%\thunderbird\profile => åbn mappen med navnet
"tilfældigetegn".default => åbn mappen News => slet alle undermapper og
filer => start Thunderbird => Funktioner => Kontoindstillinger => opret
nyhedsgruppekonto og abonnement på de ønskede grupper.

Hvis du vil lege og prøve at undgå at få nulstillet grupperne, så kan du
prøve at omdøbe filen "kontonavnet".rc til bak.rc. Når du har
genoprettet din nyhedsgruppekonto og abonnementet på de ønskede grupper
kan du kopiere indholdet fra bak.rc over i den nye "kontonavnet".rc.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Desktop Sidebar smelter internettet sammen med din computer.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 31-03-07 18:05

Den 31-03-07 18.50 skrev Kim Ludvigsen følgende:

> Hvis du vil lege og prøve at undgå at få nulstillet grupperne, så kan du
> prøve at omdøbe filen "kontonavnet".rc til bak.rc.

Altså omdøbe den i stedet for at slette den. Hvis du vil lege, skal du
huske at lukke Thunderbird, inden du forsøger at kopiere indholdet fra
bak.rc over i den nye "kontonavnet".rc.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sådan skræddersyr du startmenuen.