[WoW9] Bonus på våben og armor... Hvordan~
Fra : Peter T.

Dato : 01-04-07 02:50

Når jeg har denne vilkårlige ting i hånden, som feks. giver +40 i healing,
hvordan beregnes det så helt nøjagtigt?

Da min lvl60 druid i forvejen banker over 2000 health ind i kroppen på folk
(eller oftest mig selv), mår jeg katser healing, så er +40 ikke ligefrem
meget... 2000 health + 40 giver jo 2040 eller... Skal jeg se anderledes
på tallene? Og eventuelt hvordan?

Ganske seriøst. Jeg har spurgt mange inde i spillet, men ingen ved noget
om det.

--
Australien er et kæmpe mediestunt!!
Det kontinent er en løgn ligesom månelandingerne!!!

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 01-04-07 05:33

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote in message
> [...]
> på tallene? Og eventuelt hvordan?
>
> Ganske seriøst. Jeg har spurgt mange inde i spillet, men ingen ved noget

Som du kan se på følgende side, er der intet i spillet der er så simpelt
som bare at lægge en værdi oven i.

http://www.thottbot.com/?formula=1

worldofwar.net har en rimeligt god gennemgang af +healing udstyr,
men siden kræver at du opretter dig som bruger.

http://forums.worldofwar.net/showthread.php?t=369990

WoWWiki har også en gennemgang af +heaing.

http://www.wowwiki.com/Formulas:Plus_damage_and_Plus_healing

/ Ostenfeldtsvej 8c II tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved - Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : PerX ...

Dato : 01-04-07 13:40

In article <vBGPh.1$eZ6.0@news.get2net.dk>, pilgaard@tele2adsl.dk.dk
says...

> "Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote in message

> Som du kan se på følgende side, er der intet i spillet der er så simpelt
> som bare at lægge en værdi oven i.
>
> http://www.thottbot.com/?formula=1

Det er melee hvilket er ret ligegyldigt hvis han er healer.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 01-04-07 19:07

"PerX ..." <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> wrote in message
> In article <vBGPh.1$eZ6.0@news.get2net.dk>, pilgaard@tele2adsl.dk.dk
> says...

> Det er melee hvilket er ret ligegyldigt hvis han er healer.

Hvilket Peter ikke sagde noget som helst om at være.
Læg mærke til forkortelsen "feks." der faktisk kunne fortolkes
som et signal om at det er alle typer bonus stats der spørges til.

Læg også mærke til at jeg havde 2 yderligere links der decideret
handlede om healing, og at dette link blot blev præsenteret for
at vise at det ikke er så simpelt i WoW, som Peter foreslog.

Fra : Peter T.

Dato : 01-04-07 21:17

Thomas Hejl Pilgaard udviste en rettidig omhu og skrev:

> Læg også mærke til at jeg havde 2 yderligere links der decideret
> handlede om healing, og at dette link blot blev præsenteret for
> at vise at det ikke er så simpelt i WoW, som Peter foreslog.

Og det kræver en glimrende kugleramme, næste gang jeg besøger AH eller
looter noget guf. Tak for hjælpen. :)

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 01-04-07 22:57

On 01 Apr 2007 20:16:32 GMT, Peter T. wrote:

> Og det kræver en glimrende kugleramme, næste gang jeg besøger AH eller
> looter noget guf. Tak for hjælpen. :)

Healpoints er en addon der laver meget af beregningerne for dig hvis du er
i tvivl om noget er en opgradering:

http://wow-en.curse-gaming.com/files/details/2170/healpoints/

Fra : PerX ...

Dato : 02-04-07 17:48

In article <Xns9905E2A3D2591muh@130.225.247.90>, pinoc10
@hotmail.GEBIScom says...
> Og det kræver en glimrende kugleramme, næste gang jeg besøger AH eller
> looter noget guf.

Det kræver sgu en større matematisk uddannelse *g*

Fra : PerX ...

Dato : 01-04-07 13:55

In article <Xns990527128781Emuh@130.225.247.90>, pinoc10
@hotmail.GEBIScom says...
> Når jeg har denne vilkårlige ting i hånden, som feks. giver +40 i healing,
> hvordan beregnes det så helt nøjagtigt?

OP TIL +40 pr gang, dvs man får ikke +40 hver gang, hvor meget extra
bonus man får man får afhænger hvor lang tid det tager at kasten
spellen, hvis den tager 3.5 eller mere så får man de fulde 40 ellers
mindre.

> [...]
> (eller oftest mig selv), mår jeg katser healing, så er +40 ikke ligefrem
> meget... 2000 health + 40 giver jo 2040 eller... Skal jeg se anderledes

Det gælder om at heale så meget som muligt for manaen - i længere
varende slag har man ikke mulighed for drikke mana op igen.

Seriøse healere har + heal på alle de ting de har på, så de fx har 2000
extra bonus heal når de kaster.

Fra : ASKF

Dato : 03-04-07 12:41

PerX ... ytrede sig i
<MPG.2079ca12bd15553a98be25@nntp2.usenetserver.com> med dette:

> [...]
>varende slag har man ikke mulighed for drikke mana op igen.
>
>Seriøse healere har + heal på alle de ting de har på, så de fx har 2000

Netop, det giver også den fordel at man også kan benytte lavere rank
spells og derved reducere sine overheals, så man får en bedre mana per
health ratio.

Som Druid bør man have 2-4 armour sæt, så man kan skifte til det
optimale for enhver rolle, da udstyret betyder lige så meget som talent
build.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Peter T.

Dato : 04-04-07 14:19

ASKF udviste en rettidig omhu og skrev:

> Som Druid bør man have 2-4 armour sæt, så man kan skifte til det
> optimale for enhver rolle, da udstyret betyder lige så meget som
> talent build.

Det har jeg faktisk overvejet, men så bliver taskerne hurtigt fyldt op. Og
det er desuden både-og alt efter hvordan man er specced (jeg har
koncentreret mig om balance).

Fra : ASKF

Dato : 05-04-07 00:28

Peter T. ytrede sig i <Xns99089BCD88FDBmuh@130.225.247.90> med dette:

>Det har jeg faktisk overvejet, men så bliver taskerne hurtigt fyldt op. Og
>det er desuden både-og alt efter hvordan man er specced (jeg har
>koncentreret mig om balance).

Som balance har du vel også en del +dmg and healing, så det er ikke nær
så vigtigt med et specielt healing sæt. De fleste druider vælger enten
feral eller resto og det er primært dem der har behov for flere sæt,
hvis de vil kunne udnytte deres muligheder som tank, rogue, healer og
spell dps.

Faktisk har alle healing klasser brug for det, hvis de skal kunne
opfylde mere end en rolle. Der er reelt kun mage, warlock, hunter og
rogue der ikke behøver ekstra sæt.

Jeg har flere sæt armor til min priest, shaman og druid, mens jeg aldrig
har fundet behov for det til min mage, warlock eller hunter. Jeg har
også konstant plads problemer for mine healers, selvom min shaman er
tailor og har forsynet alle med 16-18 slot bags.

Fra : Peter T.

Dato : 05-04-07 11:48

ASKF udviste en rettidig omhu og skrev:

> Som balance har du vel også en del +dmg and healing,

Jeg har rodet rundt i outlands i nogle dage og jeg er pænt glad for de
items, jeg har fået ved de første missioner. De har boostet min druid en
hel del og jeg kan godt mærke, at der er kommet +dmg på bla. wraith.
Damage er jo nærmest fordoblet i forhold til grundværdien for det enkelte
spell.

> [...]
> Jeg har også konstant plads problemer for mine healers, selvom min
> shaman er tailor og har forsynet alle med 16-18 slot bags.

Jeg kan ikke huske navnet på dette item, men det er muligt at lave tasker
af bla. knothide (og runethread?) som giver 28 slots. Så får du næppe
flere pladsproblemer med taskerne... Men til gengæld vil der helt sikkert
være pladsproblemer på skærmbilledet. :)

Fra : Martin T.

Dato : 06-04-07 02:09

> [...]
> flere pladsproblemer med taskerne... Men til gengæld vil der helt sikkert
> være pladsproblemer på skærmbilledet. :)

20 slot er maksimum for almindelige bags. Bags til de forskellige
proffesions kan vist godt nå op på 28 slot

Mvh
Martin T.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 10-04-07 20:26

On 01 Apr 2007 01:50:15 GMT, Peter T. wrote:

> Når jeg har denne vilkårlige ting i hånden, som feks. giver +40 i healing,
> hvordan beregnes det så helt nøjagtigt?

Cast-tiden divideret med 3.5 gange healing-tallet. Eks. 2 sekunders
kastetid med +150 healing giver:

(2/3.5)*150 = 86 healing tilføjet.

Fra : Simon Nejmann

Dato : 11-04-07 19:43

On Tue, 10 Apr 2007 21:26:14 +0200, Thomas Jespersen
<jespersen.thomas@gmail.com> wrote:

>Cast-tiden divideret med 3.5 gange healing-tallet. Eks. 2 sekunders
>kastetid med +150 healing giver:
>
>(2/3.5)*150 = 86 healing tilføjet.

Jepper, men der er lidt flere krøller på det (med mindre det er blevet
lavet om siden jeg stoppede med at spille).

* Hvis cast tiden er lavere end 1.5 sekunder, så bruger man 1.5/3.5 -
så det er blandt andet hvad instants får.

* Cast tiden er altid den oprindelige, umodificerede tid. Hvis du har
udstyr eller talents der giver hurtigere cast tider, så betyder det
ikke at du får mindre ud af + healing eller +damage udstyr.

* Over-tid spells (f.eks. Priest-Renew, Priest-Shadow Word: Pain,
Druid-Rejuvenation) får _ikke_ bonus efter deres cast tid, men derimod
efter deres duration. Helt præcist:
<duration> / 15 * <bonus>

Note: Channeled spells (f.eks. Mage-Arcane Missile, Warlock-Drain
Life) er _ikke_ over-tid spells - channeled spells går under:
<cast tid> / 3.5

* Area of Effect spells får ganget deres bonus med 1/3 (= 0.333).

* Spells der både giver damage og healing får ganget deres bonus med
1/2.

* Spells der giver en sløvende effekt ud over deres skade (f.eks.
Mage-Frostbolt) får deres bonus ganget med 0.95.

Og så har vi fået dækket langt de fleste spells i spillet - både
healing og damage. Vi mangler kun to specielle regler:

* For spells der har både cast tid, direkte effekt og over-tid effekt
(f.eks. Warlock-Immolate, Druid-Regrowth): Lad være med at spørge! :)

Seriøst, de har en eller anden formular for hvor meget af deres effekt
der skal på den ene og den anden effekt, og derefter bliver de to dele
skaleret efter ovenstående.
F.eks. hvis Immolate bliver delt med X til den direkte effekt og Y til
over tid delen (X+Y = 100%), så bliver der lagt 2/3.5*X procent af din
+damage til den direkte effekt, og 15/15*Y procent af din +damage til
over tid delen.
Men hvordan den første deling i X og Y bliver regnet ud, tja...?

* Og sidst men ikke mindst: For spells der hedder Mind Flay og kastes
af Priests gælder der specielle regler (og nej, det er ikke bare
præste-propaganda - det er seriøst den eneste spell der ligger udenfor
det generelle system).

Ifølge de regler alle andre spells følger skulle den have:
3/3.5 * 0.95 = 0.814 = 81.4% bonus fra +damage udstyr (3 sekunder
channeled + 0.95 for sløvende effekt). Men sidst jeg læste om den lå
den og svævede omkring de 42% - 52%.

Simon Nejmann

Fra : PerX ...

Dato : 13-04-07 20:32

In article <8o8q13llmvak14kqqr77lo6qkfnsojid11@4ax.com>,
snejmann@worldonline.REMOVETHIS.dk says...

Og så må der vel være noget randomisering, det er jo ikke samme mængde
heal/damage man laver hver gang...

Fra : Simon Nejmann

Dato : 14-04-07 12:00

On Fri, 13 Apr 2007 21:31:40 +0200, PerX ...
> [...]

>snejmann@worldonline.REMOVETHIS.dk says...
>
>Og så må der vel være noget randomisering, det er jo ikke samme mængde

Ja, selvfølgelig.

Shadow Bolt (Rank 7)
cast time 3.00
Sends a shadowy bolt at the enemy, causing 281 to 315 Shadow damage.

Hvis du har 0 +damage gear (og ingen +damage talents), så gør den
281-315 damage per skud (hvis den du skyder på ikke resister noget af
det) - der har du din randomisering.

Hvis du så taget udstyr på der giver dig 100 +damage, så bliver dens
skade:
281-315 + 3/3.5*100 = 281-315 + 85.7 = 366.7-400.7

Her er der derimod ingen randomisering: 1 +damage vil altid give (ca.)
+0.8 skade på Shadow Bolt rank 7.

Prøv istedet med en over-tid spell - de har normalt ikke nogen
randomisering i deres base, så de giver altid den samme skade per
tick.
Dvs. de kan finde på at svinge +-1 per tick, men det er fordi Blizzard
husker på komma-delene selvom de ikke bliver vist.

F.eks. 7 skade i 2 ticks = 3 skade i første tick (3.5 afrundet - 0.5
gemt), og derefter 4 i andet tick (3.5 + 0.5 gemt).

Simon Nejmann

Fra : PerX ...

Dato : 14-04-07 18:12

In article <nrb12395d7pr8u178njbmk2c3go5hf62ra@4ax.com>,
> [...]
> 281-315 + 3/3.5*100 = 281-315 + 85.7 = 366.7-400.7
>
> Her er der derimod ingen randomisering: 1 +damage vil altid give (ca.)

Ok, nu er jeg helt tal blind, men hvis vi siger det mere i ord, så er
det du siger at første vælges der et tilfældigt tal mellem 281-315 men
resten af beregningen af extra damage er det samme hver gang?

Fra : Simon Nejmann

Dato : 15-04-07 11:36

On Sat, 14 Apr 2007 19:11:31 +0200, PerX ...

Jepper, helt rigtigt.

--
Regards
Simon Nejmann