Brug af Wow-glider - hvordan er det sket??~
Fra : Marianne

Dato : 31-03-07 14:42

Hej

På en af husets 2 WOW-konti modtog en af karaktererne en mail om, at der
tilsyneladende var brugt WoW-glider. Det var min søns Orc i level 11, og jeg
er aldeles sikker på, at ikke har gjort sådan noget (han ville næppe ane
hvordan). Jeg skrev tilbage og spurgte om en forklaring på den - i første
omgang temmelig ubehøvlede mail og fik ret hurtigt svar.

I svarmailen stod der bl.a.:

"Basically your son was using a program called WOW Glider. It's illegal and
has costed your character on your account. A GM was called to your location
when found running the Glider program and a GM spoke to then ran a check on
your character (moved him to see whether you were running the program). You
passed that test and the GM has logged this.

Your account is screwed!!!"

Hvordan er det mon sket? Hvad med de øvrige karakterer på kontoen?

M.a.o. Hvad gør man????

mvh

Marianne

Fra : Jackie

Dato : 31-03-07 14:54

"Marianne" <handel_fjerndette@lundbak.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Your account is screwed!!!"
>

> Hvordan er det mon sket? Hvad med de øvrige karakterer på kontoen?

Jeg tror ikke dette er en offciel udmelding fra Blizzard. Jeg har flere
gange haft kontakt til Blizaard gennem min WoW tid (>2 år), og de har altid
brugt et pænt og velformuleret sprog.
Du kan evt. selv kontakte en GM gennem spillet og fremlægge mailen for ham,
og høre om der er indgivet en klage over den pågældende figur osv. Og måske
forklare hvordan situationen er (Gerne med en kopi af de to mails).

Jackie

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 31-03-07 15:38

"Jackie" <jackieloa2FJERN@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> måske forklare hvordan situationen er (Gerne med en kopi af de to mails).

Jeg er tilbøjelig til at være enig med Marianne.
Jeg håber i hvert fald ikke, at I har kommunikeret jeres
kontos password tilbage som en del af et svar på denne mail.
Blizzard spørger ALDRIG om folks password.
Ligeledes håber jeg heller ikke at der var nogen filer vedhæftet
denne mail.

Kan I stadigvæk logge ind på kontoen?
Hvis I ikke har prøvet endnu, og der VAR vedhæftede filer i mailen,
så lad være med at logge ind. Scan jeres PC grundigt for trojanere
og keyloggere.

/ Ostenfeldtsvej 8c II tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved - Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : Marianne

Dato : 31-03-07 16:22

> Jeg er tilbøjelig til at være enig med Marianne.
> Jeg håber i hvert fald ikke, at I har kommunikeret jeres
> kontos password tilbage som en del af et svar på denne mail.

Nej, det har vi absolut ikke. Jeg har spurgt Marcus (sønnike) om han har
taget imod noget fra andre spillere eller svaret på noget, men han mener kun
at have klikket 'accept' til invitationer om at deltage i grupper (eller
decline) samt 'accept' til quests. Samt - selvfølgelig - 'complete' efter
veloverstået dåd.

.... men han kan ikke engelsk nok til at kunne skelne mellem disse dialoger
og evt. fjendtlige (han læser dem ikke. Der er mest af alt tale om
'mønstergenkendelse')

> Blizzard spørger ALDRIG om folks password.
> Ligeledes håber jeg heller ikke at der var nogen filer vedhæftet
> denne mail.

Det var der ikke.

> Kan I stadigvæk logge ind på kontoen?

Ja - uden problemer. Og vi kan spille med karakteren og den opfører sig
normalt.

> Hvis I ikke har prøvet endnu, og der VAR vedhæftede filer i mailen,
> så lad være med at logge ind. Scan jeres PC grundigt for trojanere
> og keyloggere.

Ja - det sker løbende, men vi tager en ekstra tur.

mvh
Marianne

Fra : PerX ...

Dato : 01-04-07 14:02

In article <460e7c84$0$929$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
handel_fjerndette@lundbak.dk says...

> ... men han kan ikke engelsk nok til at kunne skelne mellem disse dialoger
> og evt. fjendtlige (han læser dem ikke. Der er mest af alt tale om
> 'mønstergenkendelse')

Så måske har nogen skrevet noget til ham som han ikke svarede på?

Hvis det er andre spiller bliver de måske sure over det - hvis det er en
GM kan det jo godt være de blev mistænkelige.

Men jeg tvivler på de ville bruge udtryk som "screwed", og de skriver
ikke bare trusselbreve inden i spillet, de ville sende en email til den
email addresse som blev brugt da kontoen blev oprettet - og hvis nogen
have brugt glider ville de have lukket kontoen så man ikke kunne logge
ind.

Fra : Peter T.

Dato : 02-04-07 08:40

Marianne udviste en rettidig omhu og skrev:

> Ja - uden problemer. Og vi kan spille med karakteren og den opfører
> sig normalt.

Jeg havde en snak med en GM forleden, da jeg anmeldte en spiller, der
tydeligvis brugte en bot. En GM kan ikke selv slette en karakter eller
konto. En GM kan sende en note videre i systemet, som så kan tage affære.
Men det er svært for dem, at bevise, at der er brugt en bot medmindre en GM
har haft det ved øjesyn. Og enkelte spillere har altså løbemønstre der
meget kan minde om en bot (der er en i min guild, der opfører sig "bot-
agtigt" når hun farmer).

--
Australien er et kæmpe mediestunt!!
Det kontinent er en løgn ligesom månelandingerne!!!

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 02-04-07 11:11

On 02 Apr 2007 07:40:29 GMT, Peter T. wrote:

> meget kan minde om en bot (der er en i min guild, der opfører sig "bot-
> agtigt" når hun farmer).

Jeg er før blevet "bot-testet" af en anden spiller mens jeg grindede. Det
var sgu lidt mystisk og irriterende at han fulgte efter mig og forsøgte at
ramme mine mål lige før jeg selv gjorde det. Jeg var alliance og han var
horde så jeg kunne ikke engang whisper ham. Nå men han holdt ret hurtig op
da det gik op for ham at jeg var et menneske.

Når man grinder/farmer bliver ens spille-mønster tit ret ensformig og kan
sikkert godt se lidt "bot-agtig" ud.

Fra : PerX ...

Dato : 02-04-07 17:46

In article <1vl7rrsnvya8q$.pi96id0upsrr.dlg@40tude.net>,
jespersen.thomas@gmail.com says...

> [...]
> horde så jeg kunne ikke engang whisper ham. Nå men han holdt ret hurtig op
> da det gik op for ham at jeg var et menneske.

Giv ham en finger *g*

> Når man grinder/farmer bliver ens spille-mønster tit ret ensformig og kan
> sikkert godt se lidt "bot-agtig" ud.

Jeg vil vove den påstand at man godt kan se forskel. Men med glider kan
man jo sætte den til at plukke blomster, mine og skinne ting - så det
bliver jo nok mere svært i fremtiden - næ, auto ban folk som grinder
mere end 2 timer samme sted - der er sgu noget galt med dem *g*

Fra : Frandsen

Dato : 04-04-07 08:29

"Thomas Jespersen" <jespersen.thomas@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Jeg var alliance og han var
> horde så jeg kunne ikke engang whisper ham.

Kunne du så ikke bare bruge /say?

Fra : Erik

Dato : 31-03-07 16:09

Marianne wrote:
> Hej
>
> På en af husets 2 WOW-konti modtog en af karaktererne en mail om, at der
> tilsyneladende var brugt WoW-glider.

Skal det forstås sådan at i modtog en mail inde i spillet - i spillets
eget mailsystem?
Hvis ja, så er det garanteret et fupnummer med det formål at lokke acc.
og pass ud af jer.

--
Erik

Fra : Marianne

Dato : 31-03-07 16:24

> Skal det forstås sådan at i modtog en mail inde i spillet - i spillets
> eget mailsystem?

Ja - i spillets eget meilsystem

> Hvis ja, så er det garanteret et fupnummer med det formål at lokke acc. og
> pass ud af jer.

De bad nu ikke om noget. Kun at 'vi' var 'reported' af 3 andre spillere, og
at vores konto ville blive lukket. Den var den mail, jeg bad om en
forklaring på, hvilket jeg fik forholdsvis hurtigt.

mvh
marianne

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 31-03-07 16:59

"Marianne" <handel_fjerndette@lundbak.dk> wrote in message

> [...]
> og at vores konto ville blive lukket. Den var den mail, jeg bad om en
> forklaring på, hvilket jeg fik forholdsvis hurtigt.

Der er selvfølgelig også den mulighed at det er en tidlig aprilsnar.

Fra : Mikael Schøler

Dato : 31-03-07 17:01

Marianne wrote:

> [...]
> at vores konto ville blive lukket. Den var den mail, jeg bad om en
> forklaring på, hvilket jeg fik forholdsvis hurtigt.

Skriv til Blizzard og hør om I er blevet "reported".

Fra : Marianne

Dato : 31-03-07 17:17

> Skriv til Blizzard og hør om I er blevet "reported".

Ja - nu har jeg i første omgang skrevet til GM, og hvis han/hun ikke svarer
inden påske prøver jeg at gå videre. Tør slet ikke overveje muligheden med
at skulle lukke kontoen med al den barne-energi, der er lagt i at skabe
figurer med præcis det rette 'look'. Mao en konto med en del meget-low-level
characters!

Tak for kommentarerne

mvh
marianne