Kan der passe at GTA3 ikke kan afvikles på~
Fra : ha

Dato : 26-03-07 11:36

Se nedenfor.
Kan det måske hjælpe med mere RAM eller skal jeg bare opgive.
spillet hakker og computeren går død.

/ha

***********************************************************************^***

Acer Travelmate 2493WLMI Cel.M430 1,7GHZ
med følgede spec:

Systemtype Notebook
Indbygget udstyr Stereeohøjttalere, trådløs LAN-antenne
Bredde 35.8 cm
Dybde 26.5 cm
Højde 3.6 cm
Vægt 2.8 kg
Lokalisering Danmark
Processor
Processor Intel Celeron M 430 / 1.7 GHz
Chipsættype Mobile Intel 940GML Express
Cachehukommelse
Type L2
Installeret størrelse 1 MB
RAM
Installeret størrelse 512 MB / 2 GB (maks.)
Teknologi DDR II SDRAM
Konfigureringsegenskaber 1 x 512 MB
Controller for lagring
Type IDE
Lagring
Harddisk 80 GB
Optisk lagring
Type DVD±RW (+R dobbeltlag) / DVD-RAM - integreret
Kortlæser
Type 5-i-1-kortlæser
Understøttede flashhukommelseskort SD hukommelseskort, Memory Stick, Memory Stick PRO, MultiMediaCard, xD-Picture Card
Visning
Skærmtype 15.4" TFT aktiv matriks
Maks. opløsning 1280 x 800 ( WXGA )
Widescreen-skærm Ja
Farveunderstøttelse 24-bit (16,7 millioner farver)
Video
Grafikprocessor/leverandør Intel GMA 950
Videohukommelse Dynamic Video Memory Technology 3.0
Maks. allokeret RAM-størrelse 224 MB
Audio
Lydudgang Lydkort
Overensstemmelsesstandarder Sound Blaster Pro, High Definition Audio
Lydindgang Mikrofon
Indgang udstyr
Type Tastatur, touchpad, firevejs rulleknap
Telekom
Modem Fax/modem
Maks. overførselshastighed 56 Kbps
Protokoller og specifikationer ITU V.92
Egenskaber Ringningsaktiveret
Netværk
Netværk Netværksadapter
Trådløs LAN understøttelse Ja
Trådløs NIC Acer InviLink 802.11b/g
Dataforbindelsesprotokol Ethernet, Fast Ethernet, IEEE 802.11b, IEEE 802.11g
Protokol til fjernadministration DMI 2.0
Egenskaber Acer SignalUp
Overensstemmelsesstandarder IEEE 802.11b, IEEE 802.11g, Wi-Fi CERTIFIED
Ekspansion / Konnektivitet
Antal Expansion Åbninger Total (Fri) 2 ( 1 ) x Hukommelse ¦ 1 ( 1 ) x PC Card - type II
Interface 4 x Hi-Speed USB - 4-PIN USB type A ¦ 1 x skærm/video - VGA - 15-pin HD D-Sub (HD-15) ¦ 1 x skærm/video -
S-videoudgang ¦ 1 x modem - telefonlinie - RJ-11 ¦ 1 x netværk - Ethernet 10Base-T/100Base-TX - RJ-45 ¦ 1 x lyd -
udgang/hovedtelefoner - 3,5 mm stereo-ministik ¦ 1 x mikrofon - indgang - mini-telefon, 3,5 mm ¦ 1 x lyd - Indgang - mini-telefon,
3,5 mm
Diverse
Egenskaber Slot sikkerhedslås (kabel lås sælges separat), adgangskode for administrator , systemsadgangskode,
Stødbeskyttelsessystem til disk (DASP), LAN-aktiveret
Overensstemmelsesstandarder ACPI 2.0
Effekt
Effektenhed Ekstern
Nødvendig spænding AC 120/230 V ( 50/60 Hz )
Batteri
Teknologi 6-cellet Litiumion
Antal installeret 1
Driftstid (op til) 3 time(r)
Operativsystem / Programmel
Med OS Microsoft Windows Vista Home Basic
Software Norton AntiVirus, Cyberlink PowerDVD , Acer Launch Manager, NTI CD-Maker, Acer GridVista, Adobe Reader, Acer
Empowering Technology

Fra : Bufferzz

Dato : 26-03-07 12:16

Er det grafikkortet ?

Video
Grafikprocessor/leverandør Intel GMA 950
Videohukommelse Dynamic Video Memory Technology 3.0
Maks. allokeret RAM-størrelse 224 MB

Måske det er der flaskehalsen er...

Fra : ha

Dato : 26-03-07 16:56

"Bufferzz" <no.sp@m.2.me> skrev i en meddelelse
> Er det grafikkortet ?

Ja, det må det være.

> Måske det er der flaskehalsen er...

Ja, men det undrer mig alligevel noget, da spillet jo
ikke kræver de store resurse, så jeg hører gerne fra
andre der måske har noget tilsvarende maskineri.,

/ha

Fra : Kenned

Dato : 26-03-07 16:59

ha wrote:
> [...]
> ikke kræver de store resurse, så jeg hører gerne fra
> andre der måske har noget tilsvarende maskineri.,

Ja hvis grafikkortet stjæler sin hukkomelse fra din i forvejen ret
begrænsede mængde, så tror jeg altså man har fundet fejlen...

Kenned
Jeg beskyttes ikke af SPAMfighter til privatbrugere.
Men jeg har navnet i min signatur for at være på tværs over
for dem som åbenbart synes det er værd at nævne hver gang de ser
ordet SPAMfighter.

Fra : ha

Dato : 26-03-07 18:11

"Kenned" <tgs@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Ja hvis grafikkortet stjæler sin hukkomelse fra din i
> forvejen ret begrænsede mængde, så tror jeg altså man har
> fundet fejlen...

Ok, dvs at det så måske kan hjælpe at sætte 512 mb mere ram
i, da der er plads til en stang mere ?

/ha

Fra : Kenned

Dato : 26-03-07 19:07

ha wrote:
> "Kenned" <tgs@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
>
> Ok, dvs at det så måske kan hjælpe at sætte 512 mb mere ram
> i, da der er plads til en stang mere ?
>
> /ha

Måske. Eller et grafik kort med sin egen RAM...

Fra : ha

Dato : 26-03-07 19:27

> Måske. Eller et grafik kort med sin egen RAM...

Jeg tror jeg prøver mere ram først, det andet lyder lidt dyrt
og besværligt

Tak for svar.

/ha

Fra : Bjarne K.

Dato : 26-03-07 21:03

"ha" <minnewsmail@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Se nedenfor.
> Kan det måske hjælpe med mere RAM eller skal jeg bare opgive.
> spillet hakker og computeren går død.
>
> /ha

Kortet er som du jo sikkert godt ved, ikke ret hurtigt, men det burde da
under ingen omstændigheder få computeren til at gå død. Måske pc'en bliver
for varm. Hvis der er udluftning i bunden, så prøv at stille den op på
noget, så den kan komme af med varmen.

Ang hakkeriet, så regner jeg med at du har prøvet med lavere grafik settings
eller ?

Bjarne K.