Joystik til UT2004
Fra : janrou@gmail.com

Dato : 23-03-07 18:44

Hej,

Findes der gode alternativer til tastatur og mus til FPS spil f.eks.
UT2004.

Jeg har fået mega ondt i nakken af at spille UT2004 med musen i højre
hånd og venstre på WASD . Jeg havde influenza og slog tiden ihjel med
UT2004. Sjovt men ikke godt for nakken. Det gav en følelsesløs
højrearm. Kiropraktoren har knækket og brækket min ryg fra et sted
under skulderbladene til et sted op i kraniet, sådan lød det i
hverfald.

Kan man få et ergonomisk joystik, der:

A) Kan sigte præcis ?
B) Kan lave dodge (hoppe langt frem, tilbage og til siderne)?
C) Kan lave et hurtige øjekast til siden?

Musen er god til at A og C. Jeg tror, at knapperne på et joystik også
kan bruges til at dodge.

På playstation er svært at dreje og se til siderne, fordi joystikket
ikke er så hurtigt som musen. Og hvis den var, så ville det være så
følsomt, at man ikke kan ramme noget med det.

Har du et godt tip, så tøv ikke med at berige os andre

/DK_Pjerrot

Fra : Hagar

Dato : 23-03-07 22:10

<janrou@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hvordan har du dine arme placeret når du spiller ?
Jeg har aldrig haft problemer med hverken nakke eller arme i de mange år jeg
har haft min pc. Jeg har indrettet mig sådan at begge mine albuer hviler på
bordpladen, og det er noget der giver STOR lettelse. Man behøver ikke at
købe sig fattig i et bord med vinkel på, jeg bruger to ældre borde, der er
lige høje, og dem har jeg sat i vinkel i et hjørne i stuen, og så kan der
games på livet løs uden problemer.

Hagar