Ultra dynamisk menu
Fra : Michael Maymann

Dato : 02-07-01 17:41

Hej NG.

Jeg har en svær opgave (for mig), som jeg håber der er en (gerne flere) som
kan hjælpe mig med.

Jeg vil oprette en dynamisk menu som selv udvider sig udfra
directory-strukturen :
eksempel:
1. hoveddir: hej
2. mellemdir: goddag
2. mellemdir: hallo
2. mellemdir: hejsa
2.1 underdir: goddagsa
2.1 underdir: goddagdu
2.1 underdir: goddagde
2.2 underdir: halloI
2.2 underdir: halloda
2.3 underdir: hejsamed

Der vil i eksemplet ovenfor være dannet 1 hoveddirectory med 3
mellemdirectory's.
Under det første mellemdirectory (goddag) er der 3 underdirectory's
(goddagsa,..), under det andet mellemdirectory (hallo) er der 2
underdirectory's og under det sidste mellemdirectory (hejsa) er der et
underdirectory.

Mit problem er nu at jeg ikke kan implementere denne problemstilling:
Hvordan opdaterer hjemmesiden sig selv udfra directory-strukturen.

På forhånd tusind tak for hjælpen
Michael

Fra : Jørn Andersen

Dato : 02-07-01 18:06

On Mon, 2 Jul 2001 18:40:55 +0200, "Michael Maymann"
<maymann@jubiipost.dk> wrote:

Hej Michael,

>Jeg vil oprette en dynamisk menu som selv udvider sig udfra
>directory-strukturen :
<SNIP>

>Mit problem er nu at jeg ikke kan implementere denne problemstilling:
>Hvordan opdaterer hjemmesiden sig selv udfra directory-strukturen.

Du skal have fat i FileSystemObject (FSO). Se i VBScript-hjælpen under
"FileSystemObject User's Guide".

Måske kan denne funktion (som jeg ikke kan huske, hvor jeg har fra)
hjælpe dig. Den henter alle subfolders fra et givet sted.

<%
function GetSubFolder(sti)
   Response.Write sti & "<BR>"
   if right(sti,1) <> "/" Then
      sti = sti + "/"
   End if

   set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
   set f = fs.GetFolder(Server.MapPath(sti))

   Set fc = f.SubFolders
   For Each f1 in fc
      NySti = sti & f1.name
      GetSubFolder(NySti)
   Next
   set fs = nothing
   set f = nothing
   set fc = nothing
End function

GetSubFolder(".")

%>

I stdet for at udskrive, skal du så formentlig gemme i nogle variable
(et array), som du kan arbejde videre med.

Good luck,
Jørn

--
Jørn Andersen
Brønshøj

Fra : Jørn Andersen

Dato : 02-07-01 18:10

On Mon, 02 Jul 2001 19:05:54 +0200, Jørn Andersen <jorn.a@email.dk>
wrote:

>Du skal have fat i FileSystemObject (FSO). Se i VBScript-hjælpen under
>"FileSystemObject User's Guide".

Ups - jeg glemte helt, at du altså nok skal have fat i noget
serverside-scripting. Mit eksempel er med ASP, men jeg går ud fra, at
du kan lave noget lignende i PHP.

Good luck,
Jørn

--