Post Morrisson The Doors udgivelser
Fra : Thomas

Dato : 29-03-07 01:23

Hejsa

Jeg har netop opdaget, at The Doors, efter Jim's død, udgav
2 albums, i årene 1971 og 1972 så vidt jeg kan forstå.

Albums'ene hedder 'Other Voices' og 'Full Circle'... Er der
nogen herinde der ved, om de 2 albums er mulige at skaffe på
CD herhjemme.. ? Dumt spørgsmål egentlig - for jeg har
kigget på rillen og CDon - men intet held der... - Og ifølge
Wikepedia er de ikke engang udgivet officielt på CD - Men er
alligevel mulige at få fat i, på en CD i Rusland og Tyskland
(En bootleg går jeg ud fra)... - Så måske nogen herhjemme
lagde inde med den, eller havde nogen forbindelser

Jeg er endda gået så vidt, som at søge lidt efter titlerne i diverse
P2P kanaler... Men intet held der...
Nogen der kan hjælpe mig videre i min søgning på disse to
Doors udgivelser??

Mvh. Thomas

Fra : Jan Rose Iversen

Dato : 29-03-07 14:40
Fra : Thomas

Dato : 29-03-07 17:47

"Jan Rose Iversen" <jr.iversen@adr.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Thomas
>
> Prøv dette link.
> http://www.cduniverse.com/search/xx/music/pid/6735994/a/Other+Voices%2FFull+Circle.htm

Hej Jan

Tak for linket... Så ved jeg da at den kan købes...
Desværre ejer jeg ikke nogen form for kreditkort - Så jeg har
ikke mulighed for at bestille den derfra...
Så hvis nogen kender til et sted i DK den kan skaffes, må de
gerne sige til...

Mvh. Thomas

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 30-03-07 07:38

Thomas wrote:
> Hejsa
>
> Jeg har netop opdaget, at The Doors, efter Jim's død, udgav
> 2 albums, i årene 1971 og 1972 så vidt jeg kan forstå.

ja det er rigtigt de findes men de er nu ikke særligt gode men værd at eje
hvis man er samler
alternativt så findes de helt sikkert på venyl ( min søster har dem )

men det med Jim s død er ret interessandt nu ved jeg godt at der altid er
spkulationer om div. celebs rent faktisk er døde eller ikke,

men lige med Jim er det lidt specilt :
f.eks findes der ikke et menneske der har set hans død krop
lægen der underskrev hans døds cefitikat eller hvad det nu heder er aldrig
fundet.

det er rigtigt at Pam skrev under på at han var død - men det er faktisk det
enste bevis der findes for at han er død.

det kan det selvf godt være han er og det er han sikkert MEN ....hans far
var noget vældigt inden for hæren Jim stod til en del år i spjældet hvis han
nogen sinde vendte tilbage til USA - så det er faktisk ikke utænkeligt at
han har fået et tilbud om at forsvinde ...

Mv.
Bo MM

Fra : Lars Holst

Dato : 31-03-07 21:34

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> said in

> [...]
> spjældet hvis han nogen sinde vendte tilbage til USA - så det er
> faktisk ikke utænkeligt at han har fået et tilbud om at forsvinde ...

Han ligger begravet i Paris og hans lig blev fundet af politiet på et
hotel i badekarret og hans lig belv obduceret så jeg tror at den historie
er kun gangbar i dit hoved.

Desuden har Doors produceret 3 (foruden bagurettede live eller
compilations) LP'er, og ikke kun 2, efter Jim Morrisons død.

Den 3. er "An American Prayer" som alle Doors fans vil kende.

Den er yderst interessant hvorimod "Full Circle" og "Other Voices" er
gennemsnitlig kedelige.

Jeg har alle 3.

Jeg har selvfølgelig også "Moonlight Drive - The Scream of the
Butterfly" som er en bootleg/pirat optagelse fra en liveoptræden på The
Matrix i 1967 fra før Doors egentlig udgav nogen plader, før de fik
berømmelse.
Deres første LP er Strange Days fra januar samme år.

Behøver jeg at nævne at jeg selvfølgelig også har næsten alle andre LP'er
med The Doors.

--
Lars Holst

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 05-04-07 06:00

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Han ligger begravet i Paris og hans lig blev fundet af politiet på et
> hotel i badekarret og hans lig belv obduceret så jeg tror at den historie
> er kun gangbar i dit hoved.

Nope der findes ingen polti eller oduktions raport det enste der findes er
et døds sertifikat underskrevet af pam !
Der kendes ikke nogen der har set hans lig andre ind Pam der døde 3 år efter
!

> Den 3. er "An American Prayer" som alle Doors fans vil kende.

I min bog på mange måder den bedste Doors udgivelse nogensinde hvor de alle
laver hvad de er bedst til
jim laver lyrik etc og resten af Doors laver musik !

> Den er yderst interessant hvorimod "Full Circle" og "Other Voices" er
> gennemsnitlig kedelige.

meget

> Jeg har alle 3.

ja jeg har kun hørt de 2 første - men american prayer har jeg nok hørt 3000
gange.

> [...]
> Deres første LP er Strange Days fra januar samme år.
>
> Behøver jeg at nævne at jeg selvfølgelig også har næsten alle andre LP'er

Det har ethvert dannet menneske

men der er nu kommet en del koncret releaises de sidste 6-7 åt jeg har selv
en 3 cd hvor den sidste godt nok er en slags best off

Mv.
BMM

Fra : Lars Holst

Dato : 05-04-07 21:47

> [...]
> findes er et døds sertifikat underskrevet af pam !
> Der kendes ikke nogen der har set hans lig andre ind Pam der døde 3 år

Det er noget vrøvl.

> I min bog på mange måder den bedste Doors udgivelse nogensinde hvor de
> alle laver hvad de er bedst til
> jim laver lyrik etc og resten af Doors laver musik !

Smag og behag.
Jeg kan godt lide den men anser den langtfra som den bedste.

"L.A. Woman", "Strange Days", "The Soft Parade", "Weird Scenes Inside The
Gold Mine" (opsamling) er eksempler på nogen jeg synes er bedre.

> meget

> ja jeg har kun hørt de 2 første - men american prayer har jeg nok hørt
> 3000 gange.

> Det har ethvert dannet menneske

Så du mener at ethvert dannet menneske ligger inde med "The Scream Of The
Butterfly"?

Det tvivler jeg nu på.

Har du nogen form for antydning af dokumentation for den påstand?

> men der er nu kommet en del koncret releaises de sidste 6-7 åt jeg har
> selv en 3 cd hvor den sidste godt nok er en slags best off
>
> Mv.
> BMM

Der er mange "best of" / "greatest hits".
Live plader og originale udgivelser er mere interessante.
dog vil jeg mene at den bedste "Best Of" er den før nævnte "Weird Scenes
Inside The Gold Mine" men den blev jo også smidt på markedet mens bandet
stadig var aktuelt.

--
Lars Holst

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 06-04-07 12:27

> "Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> said in

> Det er noget vrøvl.

er det noget du kan bevise ?

> Smag og behag.

bestemt

> Jeg kan godt lide den men anser den langtfra som den bedste.
>
> "L.A. Woman", "Strange Days", "The Soft Parade", "Weird Scenes Inside The
> Gold Mine" (opsamling) er eksempler på nogen jeg synes er bedre.

ja ok jeg synes doors startede og sluttede på toppen hvor 1 og strange days
også la woman er de bedste

> Så du mener at ethvert dannet menneske ligger inde med "The Scream Of The
> Butterfly"?

Fra "days" måske ?
eller retter det er en del af sangen when the music is over ...

> Det tvivler jeg nu på.
>
> Har du nogen form for antydning af dokumentation for den påstand?

den enes fjols er den andens geni ....

Fra : Lars Holst

Dato : 10-04-07 20:38

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> said in

Du mangler lige at komme med bare en anelse af dokumentation eller
indikering af at bootleg LP'en "The Sream of The Butterfly" er
allemandseje.

--
Lars Holst

Fra : konstman

Dato : 31-03-07 07:51

On 29 Mar., 18:47, "Thomas" <Thomas.e...@REMOVEmail.dk> wrote:

> [...]
> ikke mulighed for at bestille den derfra...
> Så hvis nogen kender til et sted i DK den kan skaffes, må de

Bare et forslag:

Kender du ikke nogen, du kunne stikke pengene i hånden - og så kunne
DE betale med VISA/Dankort og få sendt cd'en/cd'erne til dig?

Det har jeg da selv gjort for én, der ikke havde betalingskort.

mvh

Jan K

Fra : konstman

Dato : 31-03-07 07:55

On 30 Mar., 08:37, "Bo M. Mogensen" <usn...@gmail.com> wrote:

> [...]
> nogen sinde vendte tilbage til USA - så det er faktisk ikke utænkeligt at
> han har fået et tilbud om at forsvinde ...

Jo, jeg har også hørt, at han bor på en græsk ø, efter at have været
set i Marokko få uger efter sin død. Han spiser garanteret morgenmad
med Janis Joplin og Jimi Hendrix lige nu, mens John F. Kennedy er ude
og lufte rollatoren...

Hav et godt efterliv

mvh

Jan K