Ak og (Hjem)ve!
Fra : Jesper

Dato : 30-03-07 00:26

Ja, så fik jeg set Lone Scherfigs »Hjemve« til gallapremiere i Imperial.
Skuespillerne kæmper tappert, men desværre, det er ikke nogen god film.
Det er en bagatel om bagateller hvis handling kan skrives på bagsiden af
et frimærke og den store finale med 100 mænd der smider tøjet virker
nærmest som en hovsa-løsning de havde fundet på for at afslutte filmen
fordi pengekassen var tom. Fotograferingen består næsten udelukkende af
klip mellem nærbilleder og halvtotaler, totalt uinspireret, musikken af
Kasper Winding er til at falde i søvn af. Filmen spiller i 110 min men
føles som en helaftensfilm. Filmen skulle vist nok forestille at være en
komedie. Jeg grinede ikke.

»Hjemve« minder mig om, hvorfor det er så sjældent jeg går i biffen til
danske film. Ak og (Hjem)ve!
--
Jesper

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 30-03-07 15:50

On Fri, 30 Mar 2007 01:26:12 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

> [...]
>komedie. Jeg grinede ikke.
>
>»Hjemve« minder mig om, hvorfor det er så sjældent jeg går i biffen til

Øh, jeg har ikke selv set "Hjemve" og jeg kender jo ikke din filmsmag,
men "de fortabte sjæles ø" og "den sorte madonna" synes jeg var
pengene værd.

Og jeg så indtil for bare få år siden næsten ikke danske film. Ud over
Olsen Banden forståes

sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 30-03-07 17:59

> [...]
> Kasper Winding er til at falde i søvn af. Filmen spiller i 110 min men
> føles som en helaftensfilm. Filmen skulle vist nok forestille at være en

Må jeg spørge hvad du synes om "Wilbur begår selvmord" og "Italiensk for
begyndere"?

Fra : Jesper

Dato : 30-03-07 19:26

Brian, Rikke og Kristian <brauner.kjeldsen@mail.dkFJERNVENLIGSTDETTE>
wrote:

> Må jeg spørge hvad du synes om "Wilbur begår selvmord" og "Italiensk for
> begyndere"?

kalde for en tilforladelig romantisk komedie. Ikke noget jeg falder i
svime over.
--
Jesper

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 30-03-07 21:07

> Brian, Rikke og Kristian <brauner.kjeldsen@mail.dkFJERNVENLIGSTDETTE>

> kalde for en tilforladelig romantisk komedie. Ikke noget jeg falder i
> svime over.

Nå, okay, fint nok, så er der nok en chance for at jeg vil kunne lide
Hjemve. Synes Italiensk er rigtig god, og synes at Wilbur er endnu bedre.
Synes Lone Sherfig fortjener meget mere opmærksomhed end Susanne Bier...

Så jeg vil stadig glæde mig til Hjemve

BK

Fra : Brian P

Dato : 31-03-07 00:05

On 30 Mar., 01:26, spambus...@users.toughguy.net (Jesper) wrote:
> [...]
> komedie. Jeg grinede ikke.
>
> »Hjemve« minder mig om, hvorfor det er så sjældent jeg går i biffen til

Ja, det må du nok sige. Jeg havde det ligesom Lindy Steen og Spørge-
Jørgen og var et stort spørgsmålstegn: "HVORFOR?".

Hvorfor er der givet filmstøtte til en film uden manuskript og med så
tynd en præmis som Hjemve. Hvorfor er titlen egentlig hjemve? Osv.

Årets hidtil dårligste danske film og Lone Scherfigs hidtil ringeste.