Køb af beklædning?
Fra : Mikkel L. Winther

Dato : 02-07-01 16:10

Jeg skal som nybagt MC kører ud og udruste kæresten og jeg selv med køretøj.
Vi er begge på SU og det skal derfor være billigt. Vi er begge mest
intereserede i textil. Et par spørgsmål:_

Jeg har kigget på MConline, men har læst flere negative indlæg om dem her på
NG. Er der nogle der har erfaringer med dem og evt. kan anbefale dem eller
ej?

Er der nogle der har erfaringer med at købe tøj i udlandet, er det
billigere? Jeg tænker på tyskland eller sverige. Jeg har kigget på louis.de
og særligt no-brand tøjet er særdeles billigt, omkring 200-300 dm for
jakker. Er der nogle der har erfaringer med dette tøj og særligt om det
lever op til sikkerhedskravene?

Hvad skal man være opmærksom på mht. sikkerhed? Puder/skåle på albuer,
skuldre og ryggen i jakken. Tilsvarende omkring hofterne og knæene i buksen.
Er det korrekt?

mvh

Mikkel
mlw@mlw.dk

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 02-07-01 17:22

Mht. ryg, så køb et separat rygskjold som du har på under jakken. Og ja, der
bør være skåle alle udsatte steder.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 02-07-01 19:39

> Er der nogle der har erfaringer med at købe tøj i udlandet, er det
> billigere? Jeg tænker på tyskland eller sverige.

Jeg har købt rukka som restsalg hos både www.touring.se og louis. no-name
tøj ville jeg ikke turde købe ubeset, men med mærkevarer er jeg ikke bange
for at gøre det.

Men kigger man "rester" hos de store postordrekæder kan man godt være heldig
at gøre et "kup"

Mvh
Anders Majland

Fra : Foo Bar

Dato : 04-07-01 08:48

"Mikkel L. Winther" wrote:

> Jeg har kigget på MConline, men har læst flere negative indlæg om dem her på
> NG. Er der nogle der har erfaringer med dem og evt. kan anbefale dem eller
> ej?

Jeg må vel kunne 'anbefale dem betinget'...

Jeg har lige købt et par af deres MC-bukser ("T1" - dén ene model de
har..!),
men som dig havde jeg hørt mange grimme ting om deres leveringstider -
så her
er hvad jeg gjorde:

1) Ringede og bestilte varen pr. telefon - for det personlige 'touch'.
(Betalte ikke forud..!)

2) Fik 'MC-Online-manden' til at fortælle mig om de havde varen på
lager.
("Den ligger ude i lufthavnen og skal liiiige fortoldes..." Hmmm..!)

3) Ringede til dem hver dag for at høre om de havde sendt min vare - og
sørgede for at de kunne huske mig...
(Bemærkede at han skrev mit navn ned anden gang jeg ringede.

Resultat:

Jeg bestilte mine bukser i tirsdags (d. 26/06) - ringede til dem onsdag
og
torsdag - og fredag lå der en seddel i min postkasse om at jeg kunne
hente
en pakke på posthuset. Desværre kunne jeg ikke hente den før igår
(tirsdag
d. 3/7) - men nu har jeg et par bukser der egentlig virker temmelig OK
til
prisen (kr. 699,-)

Eneste anke er, at jeg har betalt kr. 759,- ialt - og da MC-Online
oplyser
at forsendelsen andrager kr. 35,- ender jeg med en forskel på kr.
25,-...
Imidlertid tror jeg ikke at det er MC-Online der er skyld i det, da
post-
opkrævningen lød på de forventede kr. 734,-...

Tilfreds-Claus/CBR600F2/+T1-bukser...