Tilgængelighed i Luxor, Egypten
Fra : Karsten Jensen

Dato : 31-03-07 13:48

Hejsa,

Nogen der kender til den generelle tilgængelighed med el-kørestol i
Luxor, Egypten. Tænker mest på kantstene osv.

Har to gange tidligere været i Hurghada, Egypten, og er iøvrigt
rejsevant....

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 02-04-07 16:13

"Karsten Jensen" <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> skrev i en
meddelelse news:utls03h6rj1n2ccf7h1akrnvuf79oin615@4ax.com...
> [...]
> Luxor, Egypten. Tænker mest på kantstene osv.
>
> Har to gange tidligere været i Hurghada, Egypten, og er iøvrigt

Siden ingen andre har svaret forsøger jeg forsigtigt. Jeg er ikke
kørestolsbruger og kender ingen der er, så jeg er slet ikke opmærksom på den
slags forhold, men som jeg husker Luxor, så er der udmærkede veje og fortove
i byen, men kantstenene er meget høje - dobbelt så høje som herhjemme. Kan
ikke huske om de har op- og nedkørsel, men det tror jeg egentlig ikke. Vi
skulle tage nogle relativt store skridt får at gå op og ned fra fortovet.
Luxor er en oldtidsby og som turist skal man vel besøge Karnak- og
Luxor-templerne samt Kongernes Dal og gravene dér. Ingen af disse steder er
egnede for kørestol så vidt jeg kan vurdere, men igen: jeg ved ikke meget om
det. Hvad med rejseselskabet?

--
Jesper Brogaard, Denmark, Europe
(Please do not reply by email)

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 09-04-07 21:10

On Mon, 2 Apr 2007 17:12:55 +0200, "Jesper Brogaard" <me@privacy.net>
wrote:

> [...]
>egnede for kørestol så vidt jeg kan vurdere, men igen: jeg ved ikke meget om

Rejsen er på planlægningsstadiet. Har været i Karnak Templet og
Kongernes Dal - og synes det kunne være sjovere at bo i Luxor frem for
turist-helvedet i Hurghada.

Hvad angår kantstene lyder det ikke som om det er umuligt. Lyder som
Hurghada / Kairo - og andre udenby's-byer....