Hvordan finder man den rigtige sprogrejse
Fra : Bjarne

Dato : 30-03-07 10:49

(Hjælp)
Sprogrejser lader til at være en sand jungle af hjemmesider i
forskellige lande, som vil tjene penge på at formidle unge menneskers
drømme om at rejse og lære sprog, men hvad kan man stole på?

F.eks. ser
http://www.centromachiavelli.it/
http://www.languagecourse.net/school-machiavelli-florence.php3

umiddelbart ganske OK ud, men hvor finder man en mere uafhængig
vurdering/anbefaling af de forskellige muligheder?

Er der nogen her, som har erfaring på området?

vh

Bjarne

Fra : Ulvir

Dato : 30-03-07 13:55

Ved at spørge sig frem..

Undskyld, jeg ku' ikke lad vær..

Fra : Bjarne

Dato : 30-03-07 14:23

Ulvir skrev:
> Ved at spørge sig frem..
>
> Undskyld, jeg ku' ikke lad vær..

Du minder mig sgu lidt om nepaleserne der er så høflige, at de hellere
giver et forkert svar, når man spørger om vej, end at give op.

Men jeg har da konstateret, at der er uhyggeligt mange næsten ens
hjemmesider, som lever af at sælge de samme sprogskoler og at der er en
tendens til at give så mangelfulde oplysninger, at det gør det svært for
de potentielle kunder at sammenligne.

Bjarne

Fra : BA

Dato : 30-03-07 23:51

Hvilken aldersklasse - uddannelsestrin - sprog?
--
Venlig hilsen
BA

OBS: Ved direkte henvendelse skal du fjerne dyret fra min emailadresse.....

Fra : Bjarne

Dato : 31-03-07 07:23

BA skrev:
> Hvilken aldersklasse - uddannelsestrin - sprog?
18 - 0 - Italiensk

Bjarne

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 01-04-07 15:34

Bjarne wrote:
> [...]

> forskellige lande, som vil tjene penge på at formidle unge menneskers
> drømme om at rejse og lære sprog, men hvad kan man stole på?

Jeg ved godt det følgende ikke er en sprogrejse, - men hvis du vil lære
sproget på aftenskole, så brug VUC. Det er langt mere professionel end de
andre muligheder. Der er nok at lave - også som hjemmearbejde :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Bjarne

Dato : 01-04-07 16:41

Per Henneberg Kristensen skrev:

> Jeg ved godt det følgende ikke er en sprogrejse, - men hvis du vil lære
> sproget på aftenskole, så brug VUC. Det er langt mere professionel end de
> andre muligheder. Der er nok at lave - også som hjemmearbejde :)

Nu er det ikke mig, der - forhåbentlig - skal afsted, men jeg har selv
prøvet at lære lidt italiensk på netop VUC, og det er slet ikke ringe.

Men på den anden side var et sprogkursus i Erfurt nok den bedste
sprogundervisning, jeg nogensinde har oplevet.

Spørgsmålet er så bare, hvordan man finder frem til de rigtige steder,
og indtil nu har vi simpelthen ikke kunnet finde på andet end at læse
vurderinger på http://www.languagecourse.net/ og håber på, at de giver
det rigtieg billede.

Det er en sand jungle af grådige hjemmesider, der vil tjene penge på de
unge ved at formidle sprogophold, men upartiske bedømmelser er næsten
umulige at finde. Derfor spørgsmålet.

Bjarne

Fra : harnebbe@tdcadsl.dk

Dato : 01-04-07 21:41

Kig på denne skole http://www.dilit.it/ Min søn har gået der i 9
måneder og han siger at undervisning var rigtig god med dygtige
lærere. Det er knap et år siden han kom hjem.

Fra : Bjarne

Dato : 03-04-07 09:08

harnebbe@tdcadsl.dk skrev:
> Kig på denne skole http://www.dilit.it/ Min søn har gået der i 9
> måneder og han siger at undervisning var rigtig god med dygtige
> lærere. Det er knap et år siden han kom hjem.

Tak for linket.

Min datter har i mellemtiden tilmeldt sig Machiavelli skolen i Firenze.

Men det er et meget svært valg, fordi udbudet er så svært at gennemskue.

vh

Bjarne