Bagage i KLM
Fra : michael

Dato : 29-03-07 21:53

Jeg skal med mine forældre til Sydafrike, om en måneds tid og vi skal
flyve med KLM. Er der nogen der kan sige, hvor meget bagage man må ha'
med der. Jeg har ikke lige selv set billetterne (ved ikke om de er
kommet endnu).

Vi skal vist flyve med en Boeing 747-400 og skal over Amsterdam.

Sådan noget som fotoudstyr og bærbar PC, skal man tage det med i
håndbagagen eller i kufferten?

/michael

Fra : ;o\)-max-

Dato : 29-03-07 22:04

"michael"
> [...]
>
> Sådan noget som fotoudstyr og bærbar PC, skal man tage det med i håndbagagen eller i

Tag det med som håndbagage, da i er flere sku der ikke være
problemer med at overskride vægt grænsen - jeg har oftest
10-15kg som håndbagage, den er endnu ikke blevet vejet,
en foto taske og en laptop per person sku ikke være noget
problem.. -max-

Fra : michael

Dato : 29-03-07 22:09

OK, tak.

Ved du noget om ca. hvor meget almindelig bagage, man må ha' med. Vi var
i USA for to år siden, og mener det var 25kg. Men jeg er ikke sikker. Vi
flyver Monkey Class.

/michael

Fra : Holst

Dato : 29-03-07 22:25

michael wrote:

> Ved du noget om ca. hvor meget almindelig bagage, man må ha' med. Vi var
> i USA for to år siden, og mener det var 25kg. Men jeg er ikke sikker. Vi
> flyver Monkey Class.

Hvad med at spørge KLM?

Fra : michael

Dato : 29-03-07 22:40

Jeg har surfet rundt på deres hjemmeside, men ikke kunnet få et klart
svar. Og tænkte at nogen her i gruppen nok har fløjet med KLM før. Og
det var der jo. Tak til Max.

/michael

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 30-03-07 00:17

michael <michaelsemail@ofir.dk> wrote in news:460c270e$0$14037
$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> [...]
> kommet endnu).
> Vi skal vist flyve med en Boeing 747-400 og skal over Amsterdam.

Håndbagage: max 1 stk + en fototaske. Max 12 kg ialt.

Indtjekket bagage: 20 kg.

En bærbar ville jeg pakke i håndbagaen, men så den let kan tages ud: Den
skal nemlig securitytjekkes særskilt.

--
Kent

Fra : Kurt Friis Hansen

Dato : 30-03-07 09:38

On Thu, 29 Mar 2007 22:52:52 +0200, michael <michaelsemail@ofir.dk>
wrote:

> [...]
>
>Vi skal vist flyve med en Boeing 747-400 og skal over Amsterdam.
>
>Sådan noget som fotoudstyr og bærbar PC, skal man tage det med i

Du skal checke med din forsikring, inden du vælger kufferten; du kan
pakke de ting du kan undvære (også økonomisk) i kufferten; den kan
"forsvinde" - helt eller delvist - beskadiges eller forsinkes.

Kamera, computer, penge, rejsepapirer, pas og den slags skal du have
på dig eller i håndbagagen. I hvert fald hvis du vil være sikker på at
have tingene ved ankomsten. Det gælder ikke kun rejser til USA, hvor
sikkerhedskontrollen er et meget usikkert sted at være for ting af
værdi i rejsekufferten.

UANSET hvad der skrives i denne nyhedsgruppe, hvorfor så ikke bare
læse, hvad selskabet selv skriver. Prøv det mest åbenlyse sted først:
www.klm.dk - og - hovsa - man kan endda finde dem på Internettet.

Uuuunderligt, ik'?

Denne link skulle føre direkte til det, du i hvert fald bør vide:
http://www.klm.com/travel/dk_en/travel_information/baggage/baggage_allowance/index.htm

Venlig hilsen og et flabet grin

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 30-03-07 13:19

Kurt Friis Hansen <spam@kfriis.dk> wrote in

> Kamera, computer, penge, rejsepapirer, pas og den slags skal du have
> på dig eller i håndbagagen. I hvert fald hvis du vil være sikker på at
> have tingene ved ankomsten.

Et rigtig godt råd.

> Det gælder ikke kun rejser til USA, hvor
> sikkerhedskontrollen er et meget usikkert sted at være for ting af
> værdi i rejsekufferten.

Antyder du at sikkerhedspersonalet på nogle af verdens mest video
overvågede arbejdspladser, skulle fjerne genstande fra folks bagage?

Ingen tvivl om at der ind imellem forsvinder ting fra folks bagage, men det
er næppe den personalegruppe der arbejder under konstant video overvågning.

Fra : Pernille

Dato : 30-03-07 15:33

"Kurt Friis Hansen" <spam@kfriis.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> have tingene ved ankomsten. Det gælder ikke kun rejser til USA, hvor
> sikkerhedskontrollen er et meget usikkert sted at være for ting af

Der forsvinder ikke mere fra kufferterne i USA, end der gør andre steder.
Danmark er, så vidt jeg kan se, et af de steder, hvor man for alvor skal
passe på sine ting!
Husk evt. medicin skal med i håndbagagen. Det er ikke rart at få sit
blodtryksmedicin 3-4 dage efter ankomst!

Fra : Kurt Friis Hansen

Dato : 30-03-07 16:31

On Fri, 30 Mar 2007 16:33:04 +0200, "Pernille" <Hovedst@den> wrote:

> [...]
>Danmark er, så vidt jeg kan se, et af de steder, hvor man for alvor skal

He. Man skal passe på de ting, man gerne vil beholde. Overalt. Selv i
Vorbasse krigshavn...

Jeg er - egentlig - positivt overrasket over, hvor lidt der
"forsvinder" i såkaldte "fattige lande", sammenlignet med "det rige
vesten"

>Husk evt. medicin skal med i håndbagagen. Det er ikke rart at få sit
>blodtryksmedicin 3-4 dage efter ankomst!

Helt rigtigt. Al medicin "ved hånden".

Selv "relativt korte" 16-17 timers ture (på 12-14.000 km med
mellemlanding) startende en sen aften i København, kan sagtens medføre
behov for et lille kig i "medicinkassen".

Venlig hilsen og smil