Goa i regntiden
Fra : Bjarne

Dato : 24-03-07 17:55

Vi overvejer Goa fra slutningen af juni til begyndelsen af juli.
Jeg forestiller mig fly til Mumbai og futtog derfra.
Er det helt vanvittigt?

Findes der charterrejser også om sommeren?

Hvor kan det anbefales at bo i Goa?

Bjarne

Fra : ;o\)-max-

Dato : 24-03-07 21:48

"Bjarne"
> [...]
> Jeg forestiller mig fly til Mumbai og futtog derfra.
> Er det helt vanvittigt?
>
> Findes der charterrejser også om sommeren?

I skal ikke ha meget tøj med, det er hot hot, men hvis
i kan klare det er det en go tid - Goa er ved at være
overrendt, så off season er en god ide. Der er næppe
charter på den årstid. Mumbai - Goa med tog er fint.

Der er utallige strande de er alle fine, kommer an på
hvad man er til, invester i Lonely planet guiden, den gir
er godt aktuelt overblik, strande der var øde 5-6 år siden
er, uhm ikke så øde mere..

Hvis i har tid nok, så snup et par dage i Panaji, en flot
by på Mandovi flodbredden, små gader og stræder
bag kirken, gammel portugesisk stil. Det er (var) ikke
en desideret turist by, så det er autentiske mennesker
i vil møde. 15-20 km derfra ligger nok Goas mest kendte
strande, Baga mfl. Typisk turist område, stort udvalg af
barer, restauranter og hoteller på stribe, det er såmend
hyggeligt nok. Lej en scooter og kør rundt og oplev
de forskellige andre strande, den bedste måde at komme
rundt på.. -max-

Fra : Bjarne

Dato : 25-03-07 09:17

-max- skrev:
> [...]
> hvad man er til, invester i Lonely planet guiden, den gir
> er godt aktuelt overblik, strande der var øde 5-6 år siden
Der er tre bøger på vej fra LP.

> [...]
> hyggeligt nok. Lej en scooter og kør rundt og oplev
> de forskellige andre strande, den bedste måde at komme

Lyder som en god ide, men jeg undrer mig:
Da vi var i Vietnam lejede vi faktisk - ja det var vel nærmest
motorcykler, når de kunne køre 100 km/t - men bagefter har jeg tænkt på,
om det ikke var det rene vanvid rent forsikringsmæssigt?

Kræves der kørekort til sådan en og hvordan er man stillet, hvis der
sker noget?

Tak for svar.

vh
Bjarne

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 27-03-07 06:58

"Bjarne" <netmolotow@varmpost.com> wrote in message

> [...]
> motorcykler, når de kunne køre 100 km/t - men bagefter har jeg tænkt på,
> om det ikke var det rene vanvid rent forsikringsmæssigt?

Det spørgsmål stillede jeg også mig selv den anden dag, da jeg fik min nye
rejseforsikringspolice. Man er ikke dækket ved bla. motorcykelkørsel.
Og her har jeg ligesom du glad og fro kørt rundt på en sådan i årevis.

mvh
Michael

Fra : Steen Johansen

Dato : 27-03-07 08:52

"Bjarne" <netmolotow@varmpost.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> om det ikke var det rene vanvid rent forsikringsmæssigt?
>
> Kræves der kørekort til sådan en og hvordan er man stillet, hvis der sker

Hvis man ser en hvid der kører motorcykel i Vietnam/Thailand er det hvergang
en person der spiller rusisk roulette med sit liv.Hvis der sker en ulykke er
der kun en til at betale og det er den hvide og passet bliver opbevaret et
sikkert sted til det er betalt.Jeg kender en englænder der måtte af med
275000 kr før ham fik sit pass igen og han var uden skyld
MvH Steen

Fra : Bjarne

Dato : 27-03-07 08:57

Steen Johansen skrev:
> [...]
> sikkert sted til det er betalt.Jeg kender en englænder der måtte af med
> 275000 kr før ham fik sit pass igen og han var uden skyld

Ret skræmmende.
Men undskyld - er vietnamesere ikke "hvide"?

Bjarne

Fra : ;o\)-max-

Dato : 27-03-07 09:23

"Steen Johansen"

> [...]
> betalt.Jeg kender en englænder der måtte af med 275000 kr før ham fik sit pass igen og

Fremragende du kender een og konkluderer ud fra det - jeg har personligt
den næsten modsatte oplevelse. 3-4 uger på hospital incl. div operationer
og medicin 10k kr. Rep af en skrotbunke af en motorcykel 1k kr, politiet
sagde godt nok de gerne ville tale med mig når jeg kom på benene igen,
men, det blev aldrig til noget, går ud fra mine Thailandske venner klarede
det - min historie er nok ikke representativ, for andet end at ulykken er
lige om hjørnet, hvis man er for smart. De store penge beløb du nævner
lyder som om han slog nogen ihjel, eller noget med stoffer, med mindre
du var til stede, skal man nok tage det med et gran salt at folk påstår de
er uden skyld, 80% af de hvide her ude er sørøvere i een eller anden form.
)-max-

Fra : Steen Johansen

Dato : 27-03-07 15:23

"-max-" <max@bamarzone.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er uden skyld, 80% af de hvide her ude er sørøvere i een eller anden form.

Jeg kunne fylde dig med den slags fortællinger fra nu af og til jule aften,
det er der mange der har oplevet.
Det jeg har fortalt om:
Er på Samui i 2001 i Lamai på Frendlig supermarked midt i byen kl 9 om
aftenen Englænderen er der også og han fortæller at han vil tilbage til
Bungalowen og læse en bog.Han kører på en lille Honda Dream og fra den
modsatte side at vejen kører en skide ful Thailænder tværs over vejen og ind
i ham.Englænderen brækker skinnebenet og Taien kravebenet og lårbenet og
pigen på bagsædet brækker sig ankel og kæbeben. Alle 3 på hospitalet i
Chaweng.Politiet kommer og tager blodprøve på Englænderen og han har drukket
1 Singa til sin mad 1½ time tidligere og kan konstaterer at der er alkohol i
blodet. Der blev ikke taget nogen test på Thaien Samlet regning til
englænderen 275000kr.
Så det.
En til fra arkivet: En gal tysker væltede på en Yamaha 1000 og fik en
regning på 52000kr (den koster uden afgift 46000kr) Han fik også først sit
pas da han havde betalt.
En IP Christiania hippi glemte at komme hjem til tiden, politiet fik fat i
ham en måned senere og da han ikke havde penge til overstay puttede de ham i
monkey house hvor han sad i 6 måneder intil Røde kors købte ham fri
Thailand er fedt, men man skal passe på ikke at komme i vanskeligheder så er
fanden løs
MvH Steen

Fra : Bjarne

Dato : 27-03-07 16:43

Steen Johansen skrev:

> [...]
> monkey house hvor han sad i 6 måneder intil Røde kors købte ham fri
> Thailand er fedt, men man skal passe på ikke at komme i vanskeligheder så er

Det er da et lækkert militærdiktatur de holder sig i Thailand.
Men det er i forvejen ikke blandt vores rejsemål.

Men det er helt generelt lidt uhyggeligt at tænke på den risiko, som
turister udsætter sig for, når det er så pærenemt at leje motorcykler og
man ikke er dækket af nogen forsikring, hvis det går galt.

Bjarne

Fra : ;o\)-max-

Dato : 27-03-07 17:20

"Bjarne"

Jeg har spenderet meget tid her ude, jeg kender nok de fleste..

Ja så det - historien holder jo ikke en meter, da der ikke er taget
blodprøve på Thaien, kan englænderen jo sagtens pynte historien
med at han mener Thaien var "skide fuld" et skud i tågen, men sikkert
hyggeligt at fortælle historien til gutterne med den vinkel, en sørøver
historie. Folk der bor her ude brokker sig i en uendelighed, så rejs dog
hjem hvis her er så forfærdeligt. 80% af de falanger jeg har mødt springer
lystigt op på deres Honda dream efter både 2, 3, 4 og flere Singha L og
måske lidt Mekong, et par joints etc.. Og ja det er kotyme at det altid
er falangens skyld, en fyr lod sin chauffør køre Mercedes'en ud og
besøge sin familie i landsbyen, han havde et uheld, falangen måtte betale,
det var hans bil. Uretfærdigt, sikkert, men det er betingelserne og fyren
brokkede sig ikke, han lever et fedt liv her og tager det gode med det
dårlige, en sjælden klog mand.

Ja selfølig skal han betale, han kører uden forsikring ansvaret er hans,
jeg kan love dig for hvis nogen lånte noget af mig, fik de lov til at betale
hvis de smadrede det - er det ikke bare fair..?? Overprisen er da hans
egen dumhed, han ku ha gået ned og købt den selv (med en thai). Han
ku' ha' fikset den smadrede og solgt den med en fornuftig fortjeneste.
Problemet er nogen gange at folk kun hænger ud med andre falanger
og ludere, hvis man ikke respekterer og gør sig venner med de lokale
er der ikke nogen hjælp når uheldet er ude, men igen det er deres egen
fejl.. Jeg syns det er pisse synd for dem der kommer galt afsted, men
vi ved hvad vi går ind til. så må vi tage det som det kommer..

Vi ved allesammen at overstay er ulovligt, visa regler skal overholdes
i alle lande kloden over, endnu een af de der forarvede sørøver historier.
Manden er idiot og brokker sig, det er de andres skyld, ynkeligt..

> [...]
> sig for, når det er så pærenemt at leje motorcykler og man ikke er dækket af nogen

Det er den riciko folk er villige til at tage, problemet er at de fleste ikke
har kørekort, at de ikke overholder færdsels reglerne, at de uden at
skænke det en tanke, kører i endog særdeles påvirket tilstand, ingen af
de ting ville de fleste kunne finde på der hjemme, og når det går galt
brokker de sig over systemet, hoho.. -max-

Fra : Steen Johansen

Dato : 27-03-07 20:41

> [...]
> med at han mener Thaien var "skide fuld" et skud i tågen, men sikkert
> hyggeligt at fortælle historien til gutterne med den vinkel, en sørøver

Vi sad hver aften uden for Friedly supermarket og havde set Thaien med konen
bag på motorcyklen flere gange, hver gang var de mega fulde og Englænderen
kendte vi også og vi havde aldrig set ham beruset i gennem flere år.
Kunne det ikke være intersant at spørge sig selv om? Hvorfor er det sådan?
Det kan ikke være anderledes. Hvis det skulle være anderledes skulle de have
ladet Thaien + konen blive fuld udstrakt på vejen, for dem der bringer nogen
på hospitalet hæfter for det. Politiet kan naturligvis ikke lade 2 mennesker
ligge midt i et af Thailands ferie center og dø på åben gade. Så der er kun
1 til at betale, hvis de var døde var det ikke noget problem
Er det OK o)-max- barmazone?
Hvis man ikke har tilid til egne øjne så er det ikke så godt! Eller o)-max-
barmazone! Har du et bedre bud på det?
MvH Steen
Goa i regntiden Wups---

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 28-03-07 06:46

> Men det er helt generelt lidt uhyggeligt at tænke på den risiko, som
> turister udsætter sig for, når det er så pærenemt at leje motorcykler og
> man ikke er dækket af nogen forsikring, hvis det går galt.

Løsningen er jo umiddelbar foreliggende. Hvis man påregner at køre
motorcykel eller for den sags skyld at indgå i anden risikofyldt adfærd,
dykning, parasailing, jetski!! Bungyjump og ønsker at være dækket også under
disse forhold, så tegner man en tillægsforsikring.
Og når jeg lejer motorcykel, så nægter jeg pure at underskrive en
lejekontrakt på en gammel havelåge med en erstatningssum, der kan købe en
spritny. Det stunt har de meget med at prøve på.

mvh
michaelø

Fra : Bjørn Christian Tørr~

Dato : 25-03-07 08:21

Bjarne <netmolotow@varmpost.com> wrote:
: Vi overvejer Goa fra slutningen af juni til begyndelsen af juli.

Det er helt fint, bortsett fra at det er monsun-sesong. Da
stenger veldig mange hoteller og overnattingssteder, så det
kan være litt vanskelig å finne sted å bo, selv om det også
nesten ikke finnes andre turister å konkurrere om plassen
med.

Husk også at i den perioden er det FORBUDT å svømme i havet.
Det er rett og slett for farlig med bølgene og havstrømningene
som følger med det urolige været.

: Jeg forestiller mig fly til Mumbai og futtog derfra.
: Er det helt vanvittigt?

Nei, det går helt fint.

: Hvor kan det anbefales at bo i Goa?

Siden så mye er stengt og turistområdene er litt
spøkelsesbyaktige, kan dere jo like godt reise sydpå til
de stedene som uansett ikke er så utbygde for turisme?
Les en reisehåndbok og finn et sted du synes passer,
og kontakt dem på forhånd for å høre om de i det hele
tatt holder åpent mens dere er der.

Eller reis på lykke og fromme. Det går også bra, men
da må dere ta det dere får.

I den perioden kan man ellers gjerne reise inn i landet
og se litt andre ting enn strand, synes jeg nok.

Se bilder fra en tur til Goa og Karnataka jeg gjorde i
vinter: www.pvv.org/~bct/india . Bildene er med kommentarer,
men har du spørsmål, still dem gjerne.

God tur!

Bjørn
www.iposeogsekk.com

Fra : Bjarne

Dato : 25-03-07 09:14

Bjørn Christian Tørrissen skrev:
> Bjarne <netmolotow@varmpost.com> wrote:
> : Vi overvejer Goa fra slutningen af juni til begyndelsen af juli.

Mange tak for svarene.

Det er måske lidt skræmmende, men vi har ikke givet op endnu.

Jeg har lidt svært ved at forestille mig regntiden.

Er det sådan at det regner konstant, mens man er der, eller er der
pauser mellem regnskyllene?

Bjarne

Fra : Bjørn Christian Tørr~

Dato : 25-03-07 09:27

[...]

Regn eller ikke regn, dere finner uansett noe å gjøre. Aktivitetene
må bare ikke være avhengig av kontinuerlig solskinn.

Typisk monsun-klima består i at det er en masse skyer, men likevel
3-5 timer sol i løpet av dagen. Ikke la skyene få dere til å tro
at solkrem ikke er nødvendig! Det regner absolutt ikke konstant,
mer sannsynlig virkelig pisser det ned i 5-10 minutter før regnet
forsvinner igjen like hurtig som det kom.

Det verste med regntiden er om man forventer seg å komme til Goa
og få bade i krystallklart tropisk hav. For det man finner er en
brungrå sjø med store bølger som man slett ikke har lyst til å
gå ut i. Og om man likevel gjør det er det både ulovlig og farlig,
så da er man ganske dum.

Men igjen; Lenger inne i landet er det MASSEVIS av spennende
opplevelser. Om dere vil holde dere ved kysten, sørg for å bo
på et hotell med et godt svømmebasseng og en god restaurant,
så blir det nok bra. #8D)

Bjørn
www.iposeogsekk.com

Fra : Coppi

Dato : 26-03-07 17:43

"Hej Bjarne.

Hvis der er åbent, kan jeg kun anbefale Holiday Beach Resort i Candolim,
ikke noget særligt, men fantastisk personale.
Og hvis I så føler trang til indisk eller portugiske charme og luksus, så
prøv Fort Tiracol Heritage Hotel, vi fik at vide, at det kostede a. 800 kr
pr nat med fuld pension.

coppi