Leje bil i USA
Fra : Klaus Jensen

Dato : 22-03-07 00:42

Hej

Er der nogen gode råd til, hvordan man lejer bil i USA?

Det er fra Seattle lufthavn, 13 dage rundt i USA og Canada og så tilbage til
Seattle lufthavn.

Jeg har prøvet alle de gængse udlejningsfirmaer (Hertz, Avis, Budget, Alamo,
Enterprise), og får en pris på ca. 750$ for en Compact bil + forsikring ca.
450$. Altså omkring 1200$ for 13 dage.

Er det så billigt som det kan gøres, eller er der nogle tips til, hvordan
man kan gøre det markant billigere (over 10% billigere)?

- Klaus

Fra : Dan Mortensen

Dato : 22-03-07 07:39

"Klaus Jensen" <spammersburninhelldiediedie@666.com> wrote in message
> Hej
>
> Er der nogen gode råd til, hvordan man lejer bil i USA?
>
> Det er fra Seattle lufthavn, 13 dage rundt i USA og Canada og så tilbage
> til Seattle lufthavn.

Prøv:
http://www.fdm-travel.dk/billeje.html
http://www.holidayautos.dk/

FDM er lidt dyere men der er ofte lidt flere forsikringer med i pakken.

/DM

Fra : Klaus Jensen

Dato : 22-03-07 09:55

"Dan Mortensen" <someone@microsoft.com> wrote in message
> Prøv:
> http://www.fdm-travel.dk/billeje.html
> http://www.holidayautos.dk/

Tak. Der er mange penge at spare i forhold til via Avis, Budget, Hertz
(ironisk nok dem FMD samarbejder med) etc.

Pris for perioden i for bil i compact-klassen via Avis/Budget/Hertz:
4200-5000kr PLUS 2500-3000kr for OBLIGATORISKE forsikringer (som de sjovt
nok ikke oplyser om før man står ved skranken)...

Samme bil-klasse samme periode via FDM (inkl. forsikringer): 3500kr

Jeg har ringet til FDM og spurgtom det er inkl. ALLE forsikringer (kasko,
ansvar etc) - og det er det.

Når noget lyder for godt til at være sandt, så... Kommentarer?

Fra : Stig Nielsen

Dato : 22-03-07 11:06

"Klaus Jensen" <spammersburninhelldiediedie@666.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Alamo, Enterprise), og får en pris på ca. 750$ for en Compact bil +
> forsikring ca. 450$. Altså omkring 1200$ for 13 dage.

Hej Klaus

Jeg kan slet ikke genkende de vilde priser.

Jeg kan via www.avis.dk få en fullsize bil i 13 dage til 718$ inkl.
forsikringer.

Du skal jo ikke have andet end LDW + ALI i Usa

Stig

Fra : Klaus Jensen

Dato : 22-03-07 22:49

"Stig Nielsen" <abc@de.dk> wrote in message
> Jeg kan slet ikke genkende de vilde priser.
> Jeg kan via www.avis.dk få en fullsize bil i 13 dage til 718$ inkl.
> forsikringer.
> Du skal jo ikke have andet end LDW + ALI i Usa

Kan du uddybe betydningen af det? Altså er man dækket i tilfælde af tyveri,
at man kommer i et færdselsuheld og bilen bliver smadret etc?

- Klaus

Fra : Stig Nielsen

Dato : 23-03-07 10:16

> Kan du uddybe betydningen af det? Altså er man dækket i tilfælde af
> tyveri, at man kommer i et færdselsuheld og bilen bliver smadret etc?
>
> - Klaus

Hej Klaus

Nu er jeg jo ikke forsikringsagent, men jeg har selv lige lejet bil i USA og
har i den forbindelse talt med AVIS og de siger at man behøver ikke have
mere.
De forsikringer der sælges yderligere er for ting der eventuelt bliver
stjålet fra bilen, men her bør din indboforsikring dække siger de.

Jeg kan bare se på den kontrakt jeg har med Avis at der står følgende

a.. Skades- og tyveriforsikring (LDW) begrænser selvrisikoen ved skade
a.. Udvidet ansvarsforsikring (3. part) (ALI)

Og dette er præcist det samme som hos alle de andre, har lige tjekket en
gammel kontrakt med Holiday Autos.
Hvor stor selvrisikoen er, ved jeg så ikke.

Men hvis du er i tvivl så kontakt dem og spørg, det gjorde jeg.
Hvis jeg var dig, ville jeg kontakte dem anyway, for bare det at du skal ind
i Canada, gør at det ikke er et helt almindeligt lejemål, se bare
nedenstående

WHENEVER AN U.S. REGISTERED AVIS VEHICLE ENTERS CANADA (ONE-WAY TO
CANADA OR RETURNING TO THE U.S.) A CANADIAN NON-RESIDENT INSURANCE CARD
MUST BE IN THE VEHICLE.

Jeg tror dog ikke at det behøver at blive så dyrt, med mindre man vil
gardere sig hoved og r.., så der absolut intet kan ske.

Stig

P.S. Her er lige en liste over nogle af de andre forsikringer

CDI (Collision Damage Insurance) - skadesforsikring
CDI dækker reparation eller erstatning af en Avis bil, som skyldes skade,
bortset fra tyveri eller forsøg på tyveri. Selvrisikoen reduceres fra kr.
20.000 til kr. 3.750 pr. skade.

TI (Theft Insurance) - tyveriforsikring
TI dækker ved tyveri eller forsøg på tyveri af din Avis bil og erstatter
alle omkostninger, der kan være opstået i denne forbindelse. Selvrisikoen
reduceres fra kr. 20.000 til kr. 3.750 ved tyveri.

Super CDI
Super CDI kan i de fleste tilfælde tegnes og reducerer selvrisikoen til kr.
0 for personbiler og kr. 625 for varevogne ved skade eller tyveri.
Forsikringen tegnes i tillæg til CDI.

PAI (Personal Accident Insurance) - personforsikring
PAI dækker lejer og passagerer, som rejser med navngiven chauffør, i
tilfælde af invaliditet eller død som følge af ulykke, der er sket, mens
personen var i bilen. PAI kan tegnes på udlejningskontoret.

Super PAI
Super PAI er en bagage- og lastforsikring på op til kr. 10.000,- i
forbindelse med en trafikulykke. Særligt udstyr og indbo erstattes ikke -
f.eks. kamera, PC, videoudstyr, smykker, mobiltelefon, pelse, antikviteter,
kunstsamlinger og kontanter.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 23-03-07 21:09

On Fri, 23 Mar 2007 10:16:17 +0100, "Stig Nielsen" <abc@de.dk> wrote:

> [...]
>gammel kontrakt med Holiday Autos.
>Hvor stor selvrisikoen er, ved jeg så ikke.

Udlejningsselskaberne bruger forskellige forkortelser for de samme
ting, og de er vældigt glade for at sælge ekstra forsikringer (som du
ikke har brug for).

Du bør have to forsikringer:

- Ansvarsforsikring (liability insurance)

- Kaskoforsikring (LDW eller CDW)

Mere er ikke nødvendigt.

--
Lars Ehlers

Fra : jenny og søren

Dato : 24-03-07 23:28

">
> [...]
>
> Er det så billigt som det kan gøres, eller er der nogle tips til, hvordan
> man kan gøre det markant billigere (over 10% billigere)?

gå ind på www.mrjet.dk der kan du leje en bil(fullsize) til 4450.-kr incl
alle forsikringer og den første tankfuld benzin incl. og de arbejder sammen
med de største avis. alamo, hertz,
vi brugte dem selv sidste år på vores tur til usa

vh

Søren Brix Nielsen