Ryan Air?
Fra : Ukendt

Dato : 19-03-07 22:00

Hej

Hvordan er det med sikkerhed på Ryan Air? De er jo ret billige, men hvad er
det på bekostning af?
Hvor i Danmark flyver de fra og til? Eller skal man til Sverige/Tyskland?

Vh

Poul

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 19-03-07 22:38

Hej Poul
Ryan Air http://www.ryanair.com/site/EN/ flyver fra Jylland (Århus, Billund
og Esbjerg) til nogle af landene syd for Danmark og til London.
Mvh. Jesper

Fra : Peter Loumann

Dato : 19-03-07 22:40

http://www.ryanair.com/site/DA/?culture=DA

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Ulvir

Dato : 19-03-07 22:42

Jeg flyver tit med Ryanair. Sikkerheden er ok. Jeg føler mig ganske tryg i
deres hænder. De flyver fra Aarhus og Esbjerg.

Se: http://www.ryanair.com/site/EN/?culture=DA

For at få de billigste billetter kan jeg anbefaler at du rejser udenfor
højsæsonen, midt i ugen, undgår weekend travel, og bestiller så tidligt som
muligt, gerne 4-6 uger inden afrejse.

Mvh- Ulvir.

Fra : Ulvir

Dato : 19-03-07 22:59

Ulvir wrote:

> De flyver fra Aarhus og Esbjerg.

Jeg mener ikke de flyver fra Billund mere..
..

Fra : Aksel

Dato : 19-03-07 23:23

"Ulvir" <augustus@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg mener ikke de flyver fra Billund mere..
> .

Der er i følge hjemmesiden forbindelse fra Billund til Dublin, Pisa og
Madrid.

Pisa lufthavnen har gode forbindelser til Firenze, det er normalt billigt at
leje bil gennem Ryan.

Hilsen Aksel

Fra : Ulvir

Dato : 20-03-07 06:22

Aksel wrote:
> [...]

> Madrid.
>
> Pisa lufthavnen har gode forbindelser til Firenze, det er normalt

Fuldstændig korrekt- undskyld fejlen!

Mvh- Ulvir.
..

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 19-03-07 23:05

Hej Ulvir!
Jeg skrev også i tråden her, at Ryan Air også flyver fra Billund.
Mvh. Jesper

Fra : Carsten Keller

Dato : 20-03-07 09:08

"P Kaasing" <kaasing(snabela)hotmail(prik)com> wrote in message
> Hej
>
> Hvordan er det med sikkerhed på Ryan Air? De er jo ret billige, men hvad
> er det på bekostning af?

De har fået lov til at starte og lande i DK, altså må sikkerheden opfylde
danske regler. Men der var en lang tråd om det for nogle måneder siden efter
et dokumantarprogram i fjernsynet. Noget med dårlig uddannelse og
arbejdsforhold for personalet og nogle meninger om hvorvidt det påvirkede
sikkerheden. Søg tilbage i gruppen hvis du orker, det var en lang og til
tider lidt skinger tråd

Ellers er alle vist enige om at det du ikke får hos Ryan er service og
fleksibilitet. Der er ingen servering, ingen pladsreservation og vist nok
også begrænsninger på bagage. Hvis du misser et fly er det ærgerligt for
dig, billetten er spildt. Du kan heller ikke (realistisk) ombooke eller
refundere din billet.

Men det er billigt, og hvis man bor i nærheden af en af deres lufthavne er
det et fint alternativ. Har brugt dem flere gange og har intet at klage
over.

Keller

Fra : Ulvir

Dato : 20-03-07 15:21

Carsten Keller wrote:
> [...]
> ærgerligt for dig, billetten er spildt. Du kan heller ikke
> (realistisk) ombooke eller refundere din billet.

Dokumentarprogrammet udløste en masse påstande mod påstande.. Men O'Leary
(Bossen) beviste at et billede af en sovende Ryanair stewardesse var
manipuleret- døren som hun lenede sig opad (og tilsyneladende sov) tilhørte
en flytype som ikke fandtes eller findes i Ryanair flåden.. Nok om det.

Jeg flyver ofte med Ryanair fra Aarhus (Argh!hoos som de irske piloter
udtaler det) til London Stanstead. På en god dag er turen klaret på lidt
over en time, til ganske få hundrede kroner. Jeg har sågar fløjet for 1kr.-
plus det løse.. Anyway- tidsmæssigt kan det sammenlignes med en tur med
X-Bussen fra Thisted til Viborg. Sæderne er lidt mere komfortabel, man kan
købe lidt at spise og drikke (billigere end DSB) eller få sig en lur. Og gå
på lokum. Der er lidt trangt hvis man skal være to. 15kg bagage må man ha'
i lastrumet,10kg i kabinen.

Jeg har mere end en gang ombooket billeter på nettet. Det er nemt, men
koster et gebyr. Mere er der ikke i det. Man får det man betaler for.

Mvh- Ulvir.

Fra : Carsten Keller

Dato : 21-03-07 09:17

"Ulvir" <augustus@mail.dk> wrote in message

> Jeg har mere end en gang ombooket billeter på nettet. Det er nemt, men
> koster et gebyr. Mere er der ikke i det. Man får det man betaler for.

Jeg er helt enig i at det er fint til prisen. Det jeg mente med at man nok
ikke ville ombooke billetten var at det ofte vil være dyrere at ombooke end
at købe en ny billet, i hvert fald hvis man har købt en af de helt billige.

Keller

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 21-03-07 09:49

> [...]

> stewardesse var manipuleret- døren som hun lenede sig opad (og
> tilsyneladende sov) tilhørte en flytype som ikke fandtes eller findes

Ja det er O'Learys påstand. Dokumenteret er den ikke. Det skulle være
korrekt at det ikke kan være et af RyanAirs nyere egen indkøbte 737-800
fly.

Derimod kan ingen (ikke engang O'Leary) garantere at det ikke kunne være et
af de første 737-200 fly, som RyanAir købte brugt hos et utal af
forskellige flyselskaber, som f.eks. BA, LuftHansa og AirLingus.

O'Leary kommer heller ikke med nogen forklaring på hvordan en RyanAir
stewardesse i uniform skulle være havnet på et andet flyselskabs fly.

Iøvrigt kan brevvekslingen mellem O'Leary og programmets producer læses
her:

http://www.ryanair.com/site/EN/inpage.php?partner=DISPATCHES

O'Leary har en temmelig alternativ måde at opfatte tingene på.

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-07 18:56

Tak for jeres svar, tror vi tager chancen så.

/Poul

Fra : Søren Blom

Dato : 20-03-07 21:57

"P Kaasing" <kaasing(snabela)hotmail(prik)com> skrev
> Tak for jeres svar, tror vi tager chancen så.

I har ærligtalt heller ikke noget at frygte.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk