billig laser-printer?
Fra : Erling Hansen

Dato : 29-03-07 09:26

Hej. Jeg er snart træt af at rense printerhoveder på min farveprinter,
fordi jeg bruger den for lidt. Farverne tørrer ud og så skal der
renses...og renses... Ellers har jeg været godt tilfreds med min Epson.
Nu føler jeg så trang til at skifte til én af de billige laserprintere.
(Det skulle vel mindske mine problemer)
Mit forbrug vil nok ikke stige.
Jeg har kigget på edbpriser, og f.eks. en Canon Laser Shot til 17-1800
kroner ser godt ud.
Er der nogen her på gruppen, der har erfaringer med de billige
laserprintere? og måske kan anbefale en anden?
På forhånd tak
Erling

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-03-07 09:36

Erling Hansen <eh-dh@mail.dk> wrote:

> [...]
> kroner ser godt ud.
> Er der nogen her på gruppen, der har erfaringer med de billige
> laserprintere? og måske kan anbefale en anden?

Prøv at se på Konica Minoltas magicolor 2530DL .. måske lidt dyrere end
det eksempel du kommer med ... men den er god, har netværk, mulighed for
duplex etc.

/thomas

--
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-03-07 10:15

On 2007-03-29 10:25:44 +0200, eh-dh@mail.dk (Erling Hansen) said:

> [...]
> kroner ser godt ud.
> Er der nogen her på gruppen, der har erfaringer med de billige
> laserprintere? og måske kan anbefale en anden?

Min far har i nogle år haft en billig Brother til kr. 800,-, som
virkede fint. Her på det sidste var den dog begyndt at lave en sort
streg. Da han skulle have en iMac, og da printeren ikke var kompatibel
med Mac og kun havde en parallel port, købte han en ny Brother. Det er
en kombineret printer, fotokopimaskine og vist nok fax til hele 1.600,-
kr. Hans Canon kopimaskine var nemlig også begyndt at skrive grimt. Han
har nu haft printeren nogle måneder og er godt tilfreds med den både
som priner og kopimaskine. Det er utroligt, så billige printere er
blevet. Min blækprinter fra Epson kostede kr. 2.500,- i 1998. Det kan
man vel næsten få en farvelaser for i dag.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Lind

Dato : 29-03-07 11:23

> [...]

> kroner ser godt ud.
> Er der nogen her på gruppen, der har erfaringer med de billige
> laserprintere? og måske kan anbefale en anden?

Hvis du ikke laver tryksager, så gør som Henrik siger - Hvis du har brug
for PS, så gør som Thomas siger.

M.

Fra : René

Dato : 29-03-07 13:36

"Erling Hansen" <eh-dh@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kroner ser godt ud.
> Er der nogen her på gruppen, der har erfaringer med de billige
> laserprintere? og måske kan anbefale en anden?

Farvecassetter til laserprintere er rævedyre.... ved godt det måske ikk er
din kop the med blækprinter... men der er altså sket meget på det sidste og
prisen pr side kontra eks nedenstående printer vil laserprint være dyrt pr
side...

jeg har for nyligt købt en Canon MP600R
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=234240 som jeg er yderst
tilfreds med, den kan køre over netværk.. trådløs netværk og man kan sætte
en usb bluetooth dongle i (for 100kr) så kan man printe billeder direkte fra
sin mobiltelefon.... jeg har fundet noget 10x15cm premium glossy foto papir
180gr i metro.. 120 ark for 62 kr incl moms det giver et "canon" resultat på
fotosiden (obs billeder der er rettet til og printet ud fra fotoshop bare
ser bedre ud..

Og der koster farvepatronerne iøvrigt ca. 100 kr pr farve, de er seperate..
dvs man kun skifter den farve som er løbet tom...

Har iøvrigt mange smarte features, bla kan man sætte sit memorykort direkte
i printeren få den til at skrive et index ud hvor man så markerer hvormange
eksempler af hver billede man vil have printet ud, på hvilket papir osv...
også lægger man det i scanneren og derefter skriver printeren de bestilte
fotos ud.

Man kan iøvrigt også få den samme printer i en usb version (uden
netværksdel) som iøvrigt er identisk med den ovenstående til kun ca. 1334,-
kr inklusiv fragt..

Fungerer uden problemer på en Imac 20" både via usb eller trådløst netværk
eller via USB, har den til at dele netværk med både pcere og en imac, og det
kører upåklageligt og kvaliteten er helt i top både på print og scan siden,
og userinterfacen er rigtig god selv med computeren slukket.

Den vil skrive fotos ud noget pænere end feks en farvelaserprinter til den
dobbelte pris vil kunne gøre. se evt producentens beskrivelse her
http://www.canon.dk/For_Home/Product_Finder/Multifunctionals/Multifunctionals/PIXMA_MP600R/index.asp

Bare et input....

Hilsen
René

Fra : René

Dato : 29-03-07 13:41

"René" <rh(fjern)sin(fjern)@post4.(og her)tele.dk> skrev i en meddelelse

> Man kan iøvrigt også få den samme printer i en usb version (uden
> netværksdel) som iøvrigt er identisk med den ovenstående til kun ca.
> [...]

Kom til at sætte forkert link ind til usb versionen, det rigtige er her

sorry

Hilsen
René

Fra : Erling Hansen

Dato : 29-03-07 15:55

"René" <rh(fjern)sin(fjern)@post4.(og her)tele.dk> wrote:

> [...]
> 1334,-
> >

> Kom til at sætte forkert link ind til usb versionen, det rigtige er her

Den ser godt ud i usb-udgaven, for jeg har også en Windows-maskine.
Jeg tror det bliver den her.
Tak for råd
Erling

Fra : René

Dato : 30-03-07 07:47

> Den ser godt ud i usb-udgaven, for jeg har også en Windows-maskine.
> Jeg tror det bliver den her.
> Tak for råd
> Erling

Nu ved jeg ikke lige hvordan dine computere står, men mine computere står
spredt ud over huset, og der syntes jeg det er rimeligt smart man kan dele
printeren (og iøvrigt alle dens funktioner) over vores trådløse netværk, det
gør at printeren bliver brugt mere fordi det er nemt, man skal ikke lige
skifte ledning eller stik, især også vores søn er glad for han nu har adgang
til en printer som ikke nødvendigvis behøves at stå og fylde inde på hans
værelse, og man kan flytte printeren rundt som man har lyst, den er ikke
bundet til en fast plads pga. usb ledningen.. bare den har 220v og adgang
til det trådløse netværk så kører den.

Jeg havde nemlig først købt usb versionen, men blev træt af det med
ledningen så derfor skiftede jeg printeren ud til den med netværksdelen, den
er godtnok 700,-kr dyrere, men man bruger printeren mere når den er let
tilgængelig for alle computere, også står den jo heller ikke og samler støv
i et hjørne som min gamle printer gjorde.. fordi man ikke gad at skifte stik
om.. det var besværligt...

Men uanset om du vælger netværksmodellen eller kun usb modellen så får du en
printer der kan dække selv meget store behov og krav, så den skal nok bringe
dig glæde

Hilsen
René

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-03-07 08:38

On 2007-03-30 08:46:57 +0200, "René" <rh(fjern)sin(fjern)@post4.(og
her)tele.dk> said:

> [...]
> bundet til en fast plads pga. usb ledningen.. bare den har 220v og adgang

Man kan jo også sætte en USB-printer på det trådløse netværk gennem en
AirPort Express. På den måde har vi kunnet undgå at købe ny printer,
selv om der er kommet flere computere i huset de seneste år. Jeg går ud
fra, at konkurrende firmaer også lave trådløse adgangspunkter, man kan
slutte en printer til. Du har nemlig helt ret i, at det er smart, at
alle kan bruge printeren. Det er nemlig besværligt at have flere
printere i huset, og det virker også lidt overdrevet i et almindeligt
hjem, hvor man ikke bruger printeren frygteligt meget.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : René

Dato : 30-03-07 08:57

"Henrik Münster" <henrik@muenster.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> printere i huset, og det virker også lidt overdrevet i et almindeligt
> hjem, hvor man ikke bruger printeren frygteligt meget.

Nu har jeg en D-link trådløs router, med usb printerdeling, og dette kunne
jeg få til at fungere på pcerne, dvs med print og kun print, det lykkedes
aldrig at få usb printeren op at køre på maccen via usb porten på
routeren....

Derfor valgte jeg at skifte den ud til en "ægte" netværksprinter, også kørte
den.. optager godtnok en netværksplads, men til gengæld fik jeg adgang til
alle printerens funktioner ikke kun print men også scan via det trådløse
netværk og det var både på pcerne og maccen, og desuden er det ikke
nødvendigt at printeren står i ledningsafstand til accespointet, det har jeg
også syntes er rart, nu har min kone arbejdet hjemmefra i en periode og
derfor står printeren sammen med hendes imac i stuen, men kører stadig over
det trådløse netværk så de andre computere kan nå den.. og det er altså rart
for en dag har min søn måske behov for den står hos ham.. så ryger den bare
derind.. det er enormt fleksibelt og nemt at flytte rundt efter behov.

/René

Fra : kjhfkjh

Dato : 31-03-07 13:29

fjern <rh(fjern)sin(fjern)@post4.(og her)tele.dk> wrote:

> [...]
>jeg få til at fungere på pcerne, dvs med print og kun print, det lykkedes
>aldrig at få usb printeren op at køre på maccen via usb porten på

Du er med på at man i printer setup utility kan holde option nede
imens man trykker på more printers knappen, og dermed få et særligt
'advanced' menuvalg frem som tillader yderligere special konfiguration?

Fra : Erling Hansen

Dato : 31-03-07 14:19

kjhfkjh <nospam@nospam.invalid> wrote:

> Du er med på at man i printer setup utility kan holde option nede
> imens man trykker på more printers knappen, og dermed få et særligt
> 'advanced' menuvalg frem som tillader yderligere special konfiguration?
Det vidste jeg ikke, det må studeres nærmere.

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 29-03-07 21:19

Farver frister... jeg ved det. Men jeg har en Brother af den kaliber,
Henrik M. nævner og den er god og driftssikker, omend naturligvis kun
med gråtone-print.

Og det er naturligvis lidt meget at skulle have mere end en printer,
men ellers kan jeg snart ikke se nogen argumenter imod at anskaffe den
mindste Brother-laser til ca. 800 kr.

Med venlig hilsen Jens Rasmussen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 30-03-07 00:01

> [...]

> kroner ser godt ud.
> Er der nogen her på gruppen, der har erfaringer med de billige
> laserprintere? og måske kan anbefale en anden?

Jeg har de sidste par år haft en Brother HL 2070N netværksprinter. Der
er osse både USB og parallelport interface. Den kommer med drivers til
Mac OS 9, OS X og selvfølgelig alle afarter til Windows fra og med
Windows 95.

En udemærket printer i et blandet Mac/Wintel miljø.

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 30-03-07 08:50

Erling Hansen wrote:
> [...]
> kroner ser godt ud.
> Er der nogen her på gruppen, der har erfaringer med de billige
> laserprintere? og måske kan anbefale en anden?

Hej Erling

Jeg kører på 5 år med en Brother HL-1430 den har og kører stadig perfekt.

Skulle jeg købe en ny hvilket jeg sikkert gør når den tromle jeg har i
bliver tom, vil jeg meget sansynligt vælge Brothers billigste Laser med
netværk.

Jeg forestiller mig denne:

http://www.brother.dk/g3.cfm/s_page/60960/s_level/21600/s_product/HL2070NZW1

Skulle kunne dutte både til Mac OS og Windows !!

Koster ca. 1500,- så det er da en okay maskine.

Fra : Erling Hansen

Dato : 30-03-07 17:06

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> [...]
>
> Skulle kunne dutte både til Mac OS og Windows !!
>
> Koster ca. 1500,- så det er da en okay maskine.

Beslutninger, beslutninger, beslutninger !
Den her lyder jo også godt. Jeg har en D-link, så windowsmaskinen står
permanent, og MacBook'en bruges rundt om i huset. Så kunne sådan en
Brother-fyr sættes op til at fungere på begge. Det er jo fristende!
Mvh
Erling