OpenOffice porteres til Mac
Fra : Henrik Münster

Dato : 27-03-07 19:44

Jeg og sikkert mange andre foretrækker at bruge NeoOffice, da det er
lidt bøvlet at bruge OpenOffice, som skal køre under X11. Det er ikke
så let for os dødelige at få det til at virke. NeoOffice er desværre
ikke så hurtigt, da det kører under Java. OpenOffice burde vel være
hurtigere, da det kører direkte under Mac OS X, men jeg har ikke selv
erfaring med det. Jeg kan nu se, der er en gruppe, der arbejder på at
portere OpenOffice til Mac. I første omgang fortsætter de som nu, hvor
det kræver X11, men de stræber imod at kunne undvære det. Vil det ikke
betyde døden for NeoOffice, da det vel er at gå over åen efter vandt at
bruge et Java-program?

<http://porting.openoffice.org/mac/>
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 27-03-07 21:39

> [...]
> det kræver X11, men de stræber imod at kunne undvære det. Vil det ikke
> betyde døden for NeoOffice, da det vel er at gå over åen efter vandt at

NeoOffice 2.1 skulle være hurtigere end tidligere. Har du prøvet den?

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-03-07 21:39

On 2007-03-27 22:39:05 +0200, nospam@ab-katrinedal.dk (Niels Jørgen
Kruse) said:

> NeoOffice 2.1 skulle være hurtigere end tidligere. Har du prøvet den?

Ja da. Den har jo været frigivet i timer. Jeg synes da også, den virker
kvikkere. Jeg kom bare til at læse om porteringen af OpenOffice til
Mac, og så tænkte jeg, at det da vil gøre NeoOffice lidt overflødig,
hvis man kan få en OpenOffice, der kører direkte under Mac OS X. Men
det kan selvfølgelig være, det har lange udsigter. Jeg kunne jo også
prøve OpenOffice 2.1 og se, hvordan den er.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-03-07 22:23

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> writes:

> overflødig, hvis man kan få en OpenOffice, der kører direkte under Mac
> OS X. Men det kan selvfølgelig være, det har lange udsigter. Jeg kunne

Der er så vidt jeg har forstået ikke nok der gider gøre det af sig
selv, og der er ikke nogen der vil betale nogen for at gøre det, så
det bliver nok ikke til noget.

Så er det godt der er nogen der gider lave en javafrontend -
forhåbentlig så generel at den kan bruges på de andre operativsystemer
også. Jeg bryder mig ikke om OpenOffices "gefühl".
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Peter B. P.

Dato : 29-03-07 01:01

> [...]
> forhåbentlig så generel at den kan bruges på de andre operativsystemer
> også. Jeg bryder mig ikke om OpenOffices "gefühl".

Enig. NeoOffice Aqua ftw. ;)

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

Fra : Kent

Dato : 28-03-07 22:47

Henrik Münster skrev:
> Jeg og sikkert mange andre foretrækker at bruge NeoOffice, da det er
> lidt bøvlet at bruge OpenOffice, som skal køre under X11. Det er ikke så
> let for os dødelige at få det til at virke. NeoOffice er desværre ikke
Det er da en af de ting som var let at få til at fungere, da jeg fik min
MacBook for ca. et halv år siden. Der var nogle problemer med ordbogen,
men dette havde egentlig ikke noget at gøre med at det var under OS X.
Jeg bruger OpenOffice 2.1.

--

Kent

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-03-07 23:08

On 2007-03-28 23:47:00 +0200, Kent <kentF_JERNmagnussen@aim.com> said:

> [...]
> min MacBook for ca. et halv år siden. Der var nogle problemer med
> ordbogen, men dette havde egentlig ikke noget at gøre med at det var

Jeg har lige prøvet at hente den. Det er rigtigt, at nu fungerer den
egentlig uden problemer. Jeg har prøvet tidligere versioner, hvor man
først skulle starte X11, taste nogle kommandoer og alt sådan noget.
Selv om jeg gjorde, som der stod, fungerede det ikke. Jeg opgav derfor
og gik over til NeoOffice. Nu, hvor jeg har hentet OpenOffice 2.1,
undrer det mig, at den ikke virker hurtigere end NeoOffice. Det havde
jeg da forventet. Eller jeg har måske ikke prøvet den nok?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Kent

Dato : 29-03-07 21:12

Henrik Münster skrev:
<klippet>
> over til NeoOffice. Nu, hvor jeg har hentet OpenOffice 2.1, undrer det
> mig, at den ikke virker hurtigere end NeoOffice. Det havde jeg da
> forventet. Eller jeg har måske ikke prøvet den nok?

Jeg kender ikke NoeOffice og installerede OpenOffice fordi jeg bruger
den på min XP maskine. Og egentlig på grund af regnearket. Til
tekstbehandling kunne jeg lige så godt bruge Notepad på XP, og sikkert
TextEdit på Mac.

--

Kent