Jeg efterlyser et billigt grafikkort uden ~
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 29-03-07 19:27

er sapphire x550 et godt valg?

Jeg har ikke fulgt med i udviklingen på grafikkort til pc.

Pris max 5 - 600,-

Håber på et par forslag - på forhånd tak.

Jesper

Fra : Bjarne K.

Dato : 30-03-07 09:07

"Jesper Nielsen" <ultra_dk@msn.com> wrote in message
> er sapphire x550 et godt valg?
>
> Jeg har ikke fulgt med i udviklingen på grafikkort til pc.
>
> Pris max 5 - 600,-
>
> Håber på et par forslag - på forhånd tak.
>
> Jesper

Hvad skal du bruge kortet til ?, skal det være agp eller PCIe ?, og hvilke
andre krav har du ? (f.eks udgang til TV)

Bjarne K.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 30-03-07 19:23

"Bjarne K." <nej@niet.ne> skrev i en meddelelse
> "Jesper Nielsen" <ultra_dk@msn.com> wrote in message

> Hvad skal du bruge kortet til ?, skal det være agp eller PCIe ?, og hvilke
> andre krav har du ? (f.eks udgang til TV)

Hej Bjarne,

AGP x8

Ikke noget til spil.

DVI udgang.

Ikke noget krav mht tv udgang.

Der må ikke være blæser på.

Jesper

Fra : Bjarne K.

Dato : 02-04-07 15:45

> Hej Bjarne,
>
> AGP x8
>
> Ikke noget til spil.
>
> DVI udgang.
>
> Ikke noget krav mht tv udgang.
>
> Der må ikke være blæser på.
>
> Jesper

Hvis du ikke skal, så er det jo bare at købe det billigste, der opfylder
dine krav mht. dvi, passiv køler o.s.v.
Saphire, plejer forøvrigt at være ok.

Det eneste du lige skal overveje, er om du på et tidspunkt vil bruge det til
at køre WinVista (aero), så er der nogle krav til kortet, som dog vist ikke
er overvældende. (måske andre kan bidrage med info herom)

Bjarne K.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-04-07 23:27

Bjarne K. skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Det eneste du lige skal overveje, er om du på et tidspunkt vil
> bruge det til at køre WinVista (aero), så er der nogle krav
> til kortet, som dog vist ikke er overvældende. (måske andre
> kan bidrage med info herom)

Jeg har i en kort periode kørt Vista på et Geforce Fx5200 128
mb - og så kan det vel dårligt blive billigere

Til det formål fungerede grafikken uden problemer.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 04-04-07 16:59

> Jeg har i en kort periode kørt Vista på et Geforce Fx5200 128 mb - og så
> kan det vel dårligt blive billigere
>
> Til det formål fungerede grafikken uden problemer.
>
> Jan

Hej Jan,

Jeg har lige set en på edbpriser til 299,- det ser jo ganske fornuftigt ud.

Der er dog lige et lille men, der står at den køre video 1024x768. Min skærm
er 1280x1024 er dette et problem?

Jesper

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 04-04-07 18:03

Jesper Nielsen skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Der er dog lige et lille men, der står at den køre video
> 1024x768. Min skærm er 1280x1024 er dette et problem?
> Jesper

Jeg kører med GF5200 i to computere.

Den ene har en "almindelig" skærm - der kører jeg 1024x768

Den anden har en fladskærm på 1280x1024 - og det kører også helt
fint - jeg har tidligere kørt 1024x768 på den også - og det
fungerede helt OK - men jeg læste så i en gruppe at fladskærme
helst skulle køre den opløsning, som den er beregnet til så jeg
satte opløsningen op til det uden problemer - og det er stadig
med max antal farver.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard