Radeon X1950 XTX
Fra : SonofonoS

Dato : 29-03-07 14:08

Hej

Er et Radeon X1950 XTX godt at investere i? Har kigget på
http://www23.tomshardware.com/graphics.html og der scorer det ret højt
over hele linien.

Har kigget på de to her:

Hvad er forskellen på de to kort ud over prisen, og er det ene lige så
godt som det andet?

Hvad med TV-out signal? På billederne kan jeg kun se to brede stik -
et dvi og et andet - går ud fra at det er HDTV stikket. Dur det til et
almindeligt fjermsyn?

Kan dvi-stikket passe til en skærm hvor der kun er et standard vga
stik? Findes sådan et kabel?

Jeg kører i øjeblikket med et gammelt GeForce TI4200 8x - ja ja - dem
lavede nvidia engang før krigen jeg ved det. :)

Hvis de kort jeg har fundet er et dårligt køb er der så andre i samme
prisleje der vil være et bedre køb?

Mange spørgsmål... jeg ved det godt. :) Kald mig bare spørgejørgen.

Henrik

Fra : Vega

Dato : 29-03-07 14:57

"SonofonoS" <henrik@wendelbo-hansen.dk> skrev i meddelelsen
[...]

Det er et godt kort ja, men vær lige opmærksom på at de bruger PCi Express
og ikke AGP porte!
Så hvis dit bundkort ikke har PCi Express kan du ikke bruge dem.

Mvh. Vega.

Fra : SonofonoS

Dato : 29-03-07 15:08

On 29 Mar., 15:56, "Vega" <veg...@gmail.com> wrote:
> [...]
> Hej
>
> Er et Radeon X1950 XTX godt at investere i? Har kigget påhttp://www23.tomshardware.com/graphics.htmlog der scorer det ret højt
> over hele linien.
>
> Har kigget på de to her:http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=237136http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=240076
>
> Det er et godt kort ja, men vær lige opmærksom på at de bruger PCi Express
> og ikke AGP porte!
> Så hvis dit bundkort ikke har PCi Express kan du ikke bruge dem.

Ja det er jeg klar over - skal have nyt bundkort med i handelen. Nu
gælder det så bare at finde et der passer til det hele. :)

Henrik

Fra : Tonni Madsen

Dato : 29-03-07 20:34

Vær også opmærksom på at de bruger en hulens masse strøm, med mindre du har
et svejseværk af en strømforsyning, skal den måske også opgraderes (ud fra
hvad jeg kunne konstatere da jeg kikkede på lignende kort)

Tonni Madsen