Spørgsmål I-Photo
Fra : Katharina

Dato : 26-03-07 20:48

Undskyld, jeg glemte at skrive et subject ind!q

Goddag!

Jeg skal skære nogle billeder til til en website. De skal have en
bestemt pixelbrede. Kan man klare det med I-Photo (jeg kan ikke finde
nogen pixel- angivelser der) eller kan I anbefale freeware til det?

På forhånd tak for hjælpen!
Mvh
Katharina

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 26-03-07 21:59

Katharina <114@andersen.cc> wrote:

>kan I anbefale freeware til det?

GraphicConverter
<http://www.lemkesoft.com/index.html>

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-03-07 21:07

Preben Bødker Nielsen <0906-spam@os.dk> wrote:

> GraphicConverter
> <http://www.lemkesoft.com/index.html>
>
> /Preben

tja ... ikke freeware ...

/thomas

--
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 26-03-07 23:05

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> tja ... ikke freeware ...

Ups, nej.
Næsten samme vilkår som MacSOUP
(MacSOUP/2.8 (unregistered for 100 days))

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-03-07 21:45

On 2007-03-26 21:47:49 +0200, 114@andersen.cc (Katharina) said:

> Jeg skal skære nogle billeder til til en website. De skal have en
> bestemt pixelbrede. Kan man klare det med I-Photo (jeg kan ikke finde
> nogen pixel- angivelser der) eller kan I anbefale freeware til det?

Når man eksporterer et billede fra iPhoto, kan man vælge, at det skal
skaleres til en bestemt størrelse. Jeg har godt nok ikke selv erfaring
med det, men du kan da prøve at vælge Eksport fra iPhoto og så se, om
det virker.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Lyrik

Dato : 27-03-07 00:20

Den 26.03.2007 kl. 21:47 skrev Katharina <114@andersen.cc>:

> [...]
> bestemt pixelbrede. Kan man klare det med I-Photo (jeg kan ikke finde
> nogen pixel- angivelser der) eller kan I anbefale freeware til det?
+++++++++
Seashore.
Et udmærket billedbehandlingsprogram til Mac.
http://seashore.sourceforge.net/index.php

Hilsen
Jens

--
Sendt med iso-8859-1.

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 27-03-07 07:02

Katharina wrote:
> [...]
> bestemt pixelbrede. Kan man klare det med I-Photo (jeg kan ikke finde
> nogen pixel- angivelser der) eller kan I anbefale freeware til det?

Ja det kan iPhoto godt under File > Export

Der kan du vælge hvilken size dit billede skal have.
Har du mange billeder i sammme størrelse som du vil exportere til et
website, så kan du med fordel bruge fanebladet "Web page" ligeledes
under File > Export. Der kan du vælge size på de færdige billeder og på
Thumbnail. så exporterer du dem bare til et givent sted og du har nu en
færdig webside med billederne. hvis du ikke vil bruge siderne som de er
har du nu noget at bygge videre på.

God fornøjelse.
Henry

Fra : Katharina

Dato : 30-03-07 11:10

Det vil sige, at disse talangivelser er pixelangivelser? (Det står der
jo ikke...)

Tak til alle for svarene! Jeg prøver nu...