Om arkivering af filer
Fra : Erik

Dato : 25-03-07 10:43

Efter at have lagret mange mediefiler på min computer, har jeg nu brug for
at frigøre plads, og det har ført til nogle overvejelser om lagring af
filer:

Er hjemmebrændte DVD-skiver mere eller mindre sikkert end lagring på
(extern) Harddisk?

Hvor det drejer sig om meget vigtige dokumenter bør man selvfølgelig sikre
sig med flere medier eller backup på nettet. www.E-boks.dk tilbyder meget
sikker opbevaring af indtil 1000 GB for 595 kr. pr år. Er der steder hvor
man kan lagre filer med stor sikkerhed til lavere pris?

Venlig hilsen

Erik

Fra : Alex Holst

Dato : 25-03-07 22:52

Erik wrote:
> sikker opbevaring af indtil 1000 GB for 595 kr. pr år. Er der steder hvor
> man kan lagre filer med stor sikkerhed til lavere pris?

Hvis du ikke kan betale kr. 600/året vil jeg påstå at dine filer ikke er
ret vigtige for dig. Du bruger garanteret flere penge på sodavand eller
rugbrød i samme tidsperiode.

Når det er sagt, lader f.eks. strongspace.com eller rsync.net til at
være ganske fine.

Fra : Erik

Dato : 27-03-07 10:51

Tak for henvisningerne

"Alex Holst" <a@mongers.org> skrev i en meddelelse
> [...]
prisen skulle være 595 for 1000 MB

.. Er der steder hvor

> Hvis du ikke kan betale kr. 600/året vil jeg påstå at dine filer ikke er
> ret vigtige for dig. Du bruger garanteret flere penge på sodavand eller
> rugbrød i samme tidsperiode.

Ja, man kan let bruge 595 kr., og jeg har smidt mange penge ud til dårlige
formål; jeg er i øvrigt glad for at bruge e-boks.; men hvis man overvejer en
nogenlunde sikker backup af fotos, lydfiler m.m. bliver der let tale om
5-10.000 kr. pr. år ved e-boks. Det er jo en af de gode sider ved
it-udviklingen at konkurrencen driver udviklingen frem og priserne ned. Og
efterhånden som mange mennesker får flere og flere værdier på elektronisk
form bliver sprøgsmålet om god og let backup meget relevant.

venlig hilsen
Erik

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 26-03-07 06:23

On Sun, 25 Mar 2007 11:43:19 +0200, "Erik"
<erikbach-fjerndette-@stofanet.dk> wrote:

> Hvor det drejer sig om meget vigtige dokumenter bør man selvfølgelig
> sikre sig med flere medier eller backup på nettet.

Vi har snakket om at sætte en server op på arbejdet og tage det som et
ekstra personalegode, at data er sikret off-site.

Jeg har også overvejet at lave det med en af mine venner, hvor vi
rsync'er til hinandens maskiner. Hvis begge har gode forbindelser, er
det nemt at etablere.

-A
--
Hvis bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert

Fra : Claus

Dato : 27-03-07 18:59

En gmail-konto kan bruges

Fra : Jørn Andersen

Dato : 28-03-07 01:21

On Tue, 27 Mar 2007 19:59:01 +0200, "Claus" <anonym@xx.xx> wrote:

>"Erik" <erikbach-fjerndette-@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
<snip>

>En gmail-konto kan bruges

1000 GB på en Gmail-konto?

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Claus

Dato : 28-03-07 18:30

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse
> On Tue, 27 Mar 2007 19:59:01 +0200, "Claus" <anonym@xx.xx> wrote:
>

> 1000 GB på en Gmail-konto?
>
> --
> Jørn Andersen,
> Brønshøj

Hvis du prøvede at læse indlægget, står der ikke noget om, hvor meget plads
eller hvor store filer det drejer sig om.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-03-07 20:41

On Wed, 28 Mar 2007 02:20:32 +0200, Jørn Andersen <jorn@jorna.dk>
wrote:

> 1000 GB på en Gmail-konto?

Nej, det kræver en Tmail-konto.

-A

(Man skal nok kunne få det gratis om et par år).

Fra : Jørn Andersen

Dato : 28-03-07 21:20

On Wed, 28 Mar 2007 21:41:02 +0200, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>Nej, det kræver en Tmail-konto.

<snip>
>(Man skal nok kunne få det gratis om et par år).

Indtil da ser tmail.nu ud til at være ledigt, hvis nogen tror på der er
et marked.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen, Brønshøj

Stop Bush's krige - og Foghs støtte til dem
www.nejtilkrig.dk