Manglende fane "Formater" i Exel 2007
Fra : Bo Poulsen

Dato : 25-03-07 21:04

Hej Gruppe

Jeg har kastet mine spare silinger efter en ny pc med vista og office 2007,
nu er det bare at jeg mangler nogle fane blade i Exel. Er der nogle af jer
der måtte være i besiddelse af infor der kan frem skaffe disse?
Jeg beklager meget at jeg ikke kan beskrive det nærmere. Hvis er i tvivl om
havd jeg mener så må i sige til.

På forhånd tak

Bo Poulsen

Fra : Leo Heuser

Dato : 27-03-07 08:16

"Bo Poulsen" <Frenning@fjerndettetdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> af jer der måtte være i besiddelse af infor der kan frem skaffe disse?
> Jeg beklager meget at jeg ikke kan beskrive det nærmere. Hvis er i tvivl

Hej Bo

Hvilke faner er der tale om?
Arkfanerne i bunden af arket eller fanerne på Båndet i toppen?

Hvad mener du med "Manglende fane "Formater""?

Leo Heuser

Followup to newsgroup only please.

Fra : Bo Poulsen

Dato : 27-03-07 18:41

Hej leo

I exel 2007 er der blevet ændret på måden man kommer til de enklete
værktøjer. Istedet for en drop down menu, under hvert punkt Eks. "filer,
rediger, vis, indsæt, formater osv osv." kommer der nu en oversigt frem, med
de muligheder der er at vælge i mellem. Jeg mangler flere af de de valg
muligheder.

Med venlig hilsen

Bo Poulsen

Fra : Leo Heuser

Dato : 27-03-07 18:56

> [...]
> rediger, vis, indsæt, formater osv osv." kommer der nu en oversigt frem,
> med de muligheder der er at vælge i mellem. Jeg mangler flere af de de

Hej Bo

Hvilke valgmuligheder mener du, at du mangler?

Med venlig hilsen
Leo

Fra : Bo Poulsen

Dato : 27-03-07 19:06

Hej Igen Leo

Helt konkret mangler jeg de 2 der hedder Design og Formater.

Fra : Leo Heuser

Dato : 27-03-07 20:02

> [...]
> "Leo Heuser" <leo.heuser@DROPTHISadslhome.dk> skrev i meddelelsen

> Helt konkret mangler jeg de 2 der hedder Design og Formater.

Hej igen

Der findes en "Designtilstand" på "Udvikler"-båndet, men dette bånd skal
først aktiveres med: Officeknap > Excel indstillinger > Populær
Sæt hak i "Vis fanen Udvikler på båndet" under punktet: "De vigtigste
indstillinger i Excel".

Hvem har fortalt dig, at du mangler disse 2? Har du set dem på en
anden maskine?

Office 2007 er også ny for mig, så derfor de mange spørgsmål

Med venlig hilsen
Leo

Fra : Bo Poulsen

Dato : 27-03-07 20:19

> [...]
> anden maskine?
>
> Office 2007 er også ny for mig, så derfor de mange spørgsmål

Hej Igen

Jeg har store problemer med at finde rundt i den nye måde Microsoft har
stillet menu strukturen op på, så jeg har flere gange måtte ty til hjælp
filen. Grafikken i hjælp viser disse "faner" og henviser til hvor ledes man
kommer til at anvende de muligheder der ligger i dem.

Med venlig hilsen

Bo

Fra : Leo Heuser

Dato : 27-03-07 21:10

> [...]
> filen. Grafikken i hjælp viser disse "faner" og henviser til hvor ledes
> man kommer til at anvende de muligheder der ligger i dem.

Hej igen igen

En del af konceptet i det nye "bånd" er, at nogle faner kun vises, når
der er brug for dem. Det er 2 af dem, du er dumpet ned i. Prøv at
indsætte et diagram. *Klik på det*, og kontekstfanen "Diagramværktøjer"
dukker frem med 3 faner "Design", "Layout" og "Formater".
Klik i en celle og kontekstfanen lukker.

Med venlig hilsen
Leo