serie forbundet externe firewire harddiske
Fra : Ole Madsen

Dato : 25-03-07 21:02

jeg vil bare spørge om hvilke mærker hvor man kan serie forbinde
firewire harddiske

Ole

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-03-07 21:10

Ole Madsen <ole@o-madsen.dk> wrote:

> jeg vil bare spørge om hvilke mærker hvor man kan serie forbinde
> firewire harddiske

hvilke mærker ?

/thomas

--
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

Fra : Ole Madsen

Dato : 25-03-07 21:28

Thomas von Hassel skrev:

> hvilke mærker ?

jeg mener at have hørt at lacie kan gøre det, men jeg har også hørt
blandede meninger om deres drev, men hvis i har nogle erfaringer om dem
eller andre vil jeg gerne høre dem

Ole

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-03-07 21:29

Ole Madsen <ole@o-madsen.dk> wrote:

> jeg mener at have hørt at lacie kan gøre det, men jeg har også hørt
> blandede meninger om deres drev, men hvis i har nogle erfaringer om dem
> eller andre vil jeg gerne høre dem

_Alle_ firewire disk kan serieforbindes hvis det er det du spørger om.
Ang. LaCie ... hold dig væk fra LaCie ...

/thomas

Fra : Ole Jensen

Dato : 27-03-07 17:22

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> _Alle_ firewire disk kan serieforbindes hvis det er det du spørger om.
> Ang. LaCie ... hold dig væk fra LaCie ...
>
> /thomas

Jeg har tre LaCie diske serieforbundet, og de har da virket uden
problemer i et par år nu.

--
mvh - Ole-J - Aalborg

Sælges: Billedrammer / Træarbejder / Legetøjsbiler m.m.
http://www.oleswebsite.dk/salg.htm

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 27-03-07 18:31

> Jeg har tre LaCie diske serieforbundet, og de har da virket uden
> problemer i et par år nu.

Den eneste disk, jeg IKKE har haft problemer med, er en 80GB LaCie, som har
kørt problemfrit siden 80 GB var en kæmpestor disk...

mvh. Mikael Kern

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-03-07 19:52

nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk> wrote:

> Den eneste disk, jeg IKKE har haft problemer med, er en 80GB LaCie, som har
> kørt problemfrit siden 80 GB var en kæmpestor disk...

LaCie er også blevet værre med tiden .. jeg har en 120GB porche disk ..
works like a charm.

/thomas

Fra : Ole Madsen

Dato : 28-03-07 13:25

Thomas von Hassel skrev:

> LaCie er også blevet værre med tiden .. jeg har en 120GB porche disk ..
> works like a charm.
>
> /thomas

tak til jer alle

Ole

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-03-07 19:52

Ole Jensen <newsplus@website.dk> wrote:

> Jeg har tre LaCie diske serieforbundet, og de har da virket uden
> problemer i et par år nu.

det var mere LaCie diske som sådan ... jeg ser for mange af dem der går
stykker alt for hurtigt ...

/thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-04-07 08:17

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> det var mere LaCie diske som sådan ... jeg ser for mange af dem der går
> stykker alt for hurtigt ...

Mon ikke det er et generelt problem med diske der står alt for varmt
og iøvrigt er tændt 24/7 trods de ikke er specificeret til det?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-04-07 12:24

Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> writes:

> Mon ikke det er et generelt problem med diske der står alt for varmt
> og iøvrigt er tændt 24/7 trods de ikke er specificeret til det?

Så må man flytte sin serverpark ud i dybfryseren. Så behøver man
heller ikke have diverse blæsere aktive?

Måske lidt koldt men det går vel.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-04-07 14:44

> Så må man flytte sin serverpark ud i dybfryseren. Så behøver man
> heller ikke have diverse blæsere aktive?

Server rum holdes som regel mellem 16-20 grader, kontorleret for
luftfugtighed etc.etc.

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-04-07 17:59

thomas_lists@elements.dk (Thomas von Hassel) writes:

> Server rum holdes som regel mellem 16-20 grader, kontorleret for
> luftfugtighed etc.etc.

Hvad er det nu for noget pjat at bringe fakta ind i diskussionen.

18 graders frost er iøvrigt også mellem 16 og 20.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-04-07 14:44

> Mon ikke det er et generelt problem med diske der står alt for varmt
> og iøvrigt er tændt 24/7 trods de ikke er specificeret til det?

sikkert ... men at garantien ryger hvis jeg vil have mine data ud når
brideboadet er gået er en dealbreaker for mig.

/thomas

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 06-04-07 12:23

> Mon ikke det er et generelt problem med diske der står alt for varmt
> og iøvrigt er tændt 24/7 trods de ikke er specificeret til det?

Hvilke diske er egnede til at køre 24/7?
Vil det forlænge deres levetid, hvis de får lov til at spinne ned, når de
ikke er i brug?

mvh. Mikael Kern

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-04-07 13:35

> Hvilke diske er egnede til at køre 24/7?

Maxtors Maxline Pro, Segates NL diske og visse savio'er, WDC's
RE/RE2/Raptor diske. Hitachi har sikkert også diske specificeret til
nearline brug.

> Vil det forlænge deres levetid, hvis de får lov til at spinne ned, når de
> ikke er i brug?

Det kommer an på diskens featureset.