PNY 7900 GS 256MB PCIe
Fra : Brian K

Dato : 24-03-07 20:12

http://www2.pny.com/7900-GS-256MB-PCIe-P1944C14.aspx

Hej

Jeg har lige sat sådan en fætter i min søns maskine.

Hvilke drivere anbefales at bruge?

Kan jeg købe en passiv køler? - syntes sørme at der bliver for meget larm
med en ekstra blæser (kan jeg skrue ned for blæseren?)

Hvordan overclocker jeg den? (og er det noget jeg bør gøre?)

Med venlige hilsner

brian

Fra : Sune Storgaard

Dato : 25-03-07 16:54

"Brian K" <spam@noway.dk> skrev i meddelelsen
> http://www2.pny.com/7900-GS-256MB-PCIe-P1944C14.aspx

> Jeg har lige sat sådan en fætter i min søns maskine.
>
> Hvilke drivere anbefales at bruge?

Med mindre du render ind i et specifikt problem som er løst i en beta
driver, så hent seneste fra nvidia.com , tag den som passer til dit
styresystem :)

> Kan jeg købe en passiv køler? - syntes sørme at der bliver for meget larm
> med en ekstra blæser (kan jeg skrue ned for blæseren?)

Nogle kort kan selv styre blæseren, er det ikke tilfældet så er bedste bud
nok at finde en bedre blæser til den.

> Hvordan overclocker jeg den? (og er det noget jeg bør gøre?)
Der findes diverse værktøjer som kan justere hastigheden på kortet, ved ikke
lige hvor meget man kan presse ud af det kort, men det er typisk i omegnen
af 5%, så det er ikke noget du SKAL gøre..og hvis du samtidigt går og
drømmer om passiv køling, så glem det :)

Fra : Brian K

Dato : 25-03-07 22:01

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.invaliDK> skrev i en meddelelse

snip

> af 5%, så det er ikke noget du SKAL gøre..og hvis du samtidigt går og
> drømmer om passiv køling, så glem det :)

Ok - tusind tak for svaret