Tak for svarene.
Ja, jeg er ikke en vigtig kunde mere, men jeg lægger vægt på, at det
forsikringsmæssige er i orden for min egen skyld.
Jeg er specielt interesseret i, om mit forsikringsselskab overholder
lovgivningen, for jeg har fået en række mails fra Melsen, som ville have
fået svagere personer end jeg til at knytte næverne.
Manden er vanvittig eller alkoholiker.
Hvad jeg mener om at overholde lovgivningen er, om jeg får en korrekt
behandling vedrørende opsigelse af forsikringen.
Jeg mener, at ændrer forsikringsselskabet betingelserne, så står det mig
frit at fortsætte som kunde under ændrede betingelser.
Det godkender IF - og sikkert andre forsikringsselskaber ikke.
Jeg får besked om, at jeg kan opsige mine forsikringer med alm. varsel i
følge forsikringsbetingelserne, og det er lang tid.
IF modtager nemlig ikke papirer, hvor du kan handle inden for en tidsramme
på f.eks. 14 dage.
Jeg´kunne begå mord for mindre.!
"Firmaet" <.@.> skrev i en meddelelse news:etuuct$he8$1@aioe.org...
> Otto wrote:
>
>> Jeg har brugt samme assurandør i 30 år - mindst - hos IF (Kgl. Brand),
>> men jeg har konstateret, at både min assurandør og selskab er et problem
>> for mig.
>> Jeg har bedt om en ny assurandør, men det er tilsyneladende umuligt.
>> Miseren startede med, at jeg solgte det selskab, som ejede mine
>> bygninger.
>> Køberen, min søn, kunne slet ikke komme igennem med nyt tilbud om
>> forsikring.
>> Vi fik besked om, at vi bare skulle betale den nuværende husforsikring,
>> så kunne sælger og køber bare ordne betalingen indbyrdes bagefter.
>> Dette nægtede vi, da selskabet jo havde skiftet ejer, men IF blev ved med
>> at true os, at VI skulle betale forsikringen, selv om vi havde solgt.
>> Efter mange måneder opgav min søn at komme igennem til Henning Melsen, og
>> fik en ny og billigere aftale med Topdanmark - uden problemer.
>> Nu skulle man tro, at sagen var afsluttet, men nu begyndte IF at true, de
>> påstod, at den nye ejer havde underskrevet en ny forsikring.
>> Da min søns revisor bad om at måtte se underskriften, blev IF tavse, da
>> man selvfølgelig ikke havde nogen underskrift.
>
> Forsikringsselskaber er alle banditter. Du skal bare gøre det som du selv
> finder rigtigt, de har deres eget moralkodeks som ingen normale
> erhvervsfolk forstår.
>
>> Da jeg skiftede firmabil den 22. december, samme model men nu på diesel,
>> opgav jeg IF som forsikringsselskab til bilforhandeleren.
>> Jeg har kørt uden skader i 30 år hos IF.
>> Fra at have en forsikring på ca. kr. 6.000 steg forsikringen nu til knap
>> kr. 10.000, uden nogen form for forvarsel om ændrede betingelser, da den
>> nye forsikring pludselig tog højde for antal kørte kilometre pr. år.
>
> Forsikring er forretning. Deres eneste formål er at tjene så mange penge
> som muligt og kreativiteten har ingen grænser. Du burde have indhentet
> tilbud inden du registrerede bilen.
>
>> Da jeg kunne en få en billigere forsikring hos Tryg, ville jeg
>> selvfølgelig skifte, men det var umuligt påstod IF, den ny forsikring
>> skulle opsiges med normalt varsel.
>> Jeg fik endvidere udtrykkelig besked om at betale forsikringen på den
>> solgte bil, så ville man regulere betalingen vedr. den nye bil - og det
>> gjorde vi.
>> Så fik vi yderligere besked om, at ALLE gamle forsikringer kunne vi ikke
>> mere får rabat på, da vi ikke længere var medlem af Grafisk
>> Arbejdsgiverforening.
>> Vi har fået denne rabat i de sidste 5 år, selv om Melsen vidste, at vi
>> ikke mere var medlem af Grafisk Arbejdsgiverforening, og det siger sig
>> selv, at IF må give alle de rabatter de har lyst til, uanset medlemskab
>> af nogen forening overhovedet.
>> Rabatterne blev opsagt uden form for varsel.
>
> De bestemmer selv hvad du skal betale. Når de ikke kan få præmie fra dig
> længere på ejendomsforsikringerne, så gider de heller ikke give rabat på
> bilen, som ofte er den de taber på.
>
>> Nogle dage herefter, fik vi en ny ekstra regning på den bil, som var
>> solgt i december, samtidig fik vi ny police vedrørende denne gamle og
>> solgte bil.
>> Vi skrev da et brev, og gjorde opmærksom på, at bilen var solgt samtidig
>> med, at vi fik ny bil.
>> I sidste uge blev vi ringet op af Jeanette Lund fra IF på baggrund af
>> vort brev, og fik oplyst at vore forsikringer nu var i orden, og at vi nu
>> ville få penge retur for vor gamle bil, som de nu efter 3 måneder havde
>> konstateret, ikke eksisterede mere, og at den ny bilforsikring var
>> betalt, hvilket undrede os.
>> I går fik vi skriftlig besked om, at IF ville bede politiet klippe vore
>> nummerplader, hvis vi viste os på offentlig gade med den ny bil, samt at
>> alle forsikringer hos alle forsikringsselskaber i Danmark kun kunne
>> betales fremover ved årlige rater, det skulle IF nok sørge for.
>
> Tag det roligt, er du ikke et voksent modent menneske. De har ingen magt
> over hvad andre selskaber gør
>
>> Det fik mig til at telefonere til IF, og bede om, om vi kunne komme forbi
>> og ordne det økonomiske regnskab på stedet.
>> Det kunne ikke lade sig gøre, da både den pågældende medarbejder samt min
>> assurandør ikke var tilstede.
>> Jeg mener, at vi er berettiget til at få afsluttet vort samarbejde med
>> IF, da IF ved at nægte os den sædvanlige rabat, afgørende ændrer vore
>> forsikringsbetingelser.
>
> En forsikring løber til hovedforfald og hvis vilkårene ændres er du
> berettiget til at ophæve den indenfor 14 dage, og gør du ikke det, så er
> den bindende indtil næste hovedforfald som ofte er et år.
>
>> Men nej, det kan ikke lade sig gøre, vi skal blive ved med at handle med
>> et forsikringsselskab, som ikke har orden i noget som helst.
>> Kan det være rigtigt?
>
> Ifølge policerne skal man informere selskabet om ændringer i ejerforhold
> og risici, og vedr bilen er der altid tale om nytegning når motorkontoret
> omregistrerer.
>
> Til din trøst, så kan de være meget værre end det du her beskriver. Det er
> svindelforetagender som har deres egne dommere fra retssystemet, som de
> har bestukket med høj løn for at begunstige dem selv. Hele
> forsikringsankenævnet består reelt kun af en enkelt person som er ansat af
> selskaberne selv. De øvrige nævnsmedlemmer deltager aldrig og har intet at
> skulle have sagt, og fremgår aldrig af afgørelserne. Dommeren som er
> formand, ser heller aldrig sagerne, men får bestikkelse for at begunstige
> selskaberne, og det foregår blot ved at sekretæren alene selv afgør det
> hele !
>
> Hvis man kunne lave opgørelser over hvor meget forsikringsselskaberne
> bedragede deres forsikringstagere, så løb det op i tocifrede
> milliardbeløb.