Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Nyt til grafikkort til dette system:
Fra : Bach

Dato : 02-07-01 13:29

Hej.

Jeg skal ud at købe nyt grafikkort, da mit nuværende GF 2 MX (PCI)
ikke rigtig lever op til resten af systemet.
Men hvilket kort gør sig gældende?
Ikke over 2000,-
Ikke tv in/out
Helst med blæser.
Skal kunne overclockes
Skal være til allroundbrug, men også til hård 3D som FS2000 og B&W
o.lign.

Jeg har flg system:

Soltek 75 KAV
Athlon T-bird 1000@1330 MHz ved 9,5*140MHz
Noise Control, Silverado CPUKøler @ 10V
512 MB PQI Ram @ 3,3V
PSU, Enermax 350W, Papst 2050 RPM
32 MB Geforce 2 MX (Creative Labs PCI!) Clocket til 210/340
13 GB HD (2 X 6,5 GB Maxtor ophængt i elastikker.)
17" Monitor
40x cd-rom
Tekram 315 SCSI controller og Plextor 8220 SCSI Brænder.
SB AWE 64 Gold
Noise Control Big ATX
+ diverse
Ååhh ja, Win98.
Som lige er blevet geninstalleret på nyformateret HD

Grafikkortdriver er opdateret til Detonator 12.90
Nyeste VIA 4in1
DirectX 8.0

Med dette system kan jeg kun hive _1656_ ud af 3DMark2001!!

Noget siger mig kraftigt, at det er grafikkortet, der er flaskehalsen
i dette system. Hvis der er nogen, som har indvendinger imod det, så
skriv gerne hvorfor.

Mvh, Henrik

Fra : Mark Krogh

Dato : 02-07-01 15:33

Hvad med at købe mit gamle RADEON ! : se under køb salg bytte !
www.hardinfo.dk

Fra : KravleKaj a.k.a. Sør~

Dato : 02-07-01 16:51

Jeg kan ikke finde nogen køb salg bytte sektion

Mark Krogh <Kroghsor@post11.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9hq0mp$bp0$1@news.inet.tele.dk...

Fra : John Doe

Dato : 02-07-01 19:09

> Med dette system kan jeg kun hive _1656_ ud af 3DMark2001!!

Glem alt 3Dmark scores. Det er kun en benchmark ikke et spil.

> Noget siger mig kraftigt, at det er grafikkortet, der er flaskehalsen
> i dette system. Hvis der er nogen, som har indvendinger imod det, så
> skriv gerne hvorfor.

Kommer an på hvilken opløsning du kører i ?. Alt under ca. 1024x768 16 bit
kan dit grafikkort sagtens følge med til. I ca. 1024x768 og derover i 32 bit
farver er grafikkortet flaskehalsen.
Jeg kan anbefale et KyroII kort. Det sparker mås specielt i de høje
opløsninger. Find selv anmeldelser på nettet.

Mvh
JD

Fra : Hellfire

Dato : 02-07-01 23:31

"John Doe" <NoWay@Spammer.dk> wrote in message

> [...]
> Jeg kan anbefale et KyroII kort. Det sparker mås specielt i de høje
> opløsninger. Find selv anmeldelser på nettet.

Har du også læst de tests, hvor GF2 MX slår KyroII i nogle spil? F.eks. de
spil, hvor der ikke er ret mange hidden textures? Og hvad nu når spil
begynder at bruge T&L? KyroII er ikke fretidssikret. Skal man have noget der
sparker røv, er det et GF3 man skal gå efter, eller vente til RadeonII
kommer!

Fra : Hellfire

Dato : 02-07-01 23:34

> [...]
der
> sparker røv, er det et GF3 man skal gå efter, eller vente til RadeonII

Men selvfølgelig, til under 2000,- kan man ikke forvente alverden, men jeg
ville alligevel gå efter et GF2 GTS.

Fra : John Doe

Dato : 05-07-01 19:01

> Har du også læst de tests, hvor GF2 MX slår KyroII i nogle spil? F.eks. de
> spil, hvor der ikke er ret mange hidden textures?

Nej, har du et link ?. Alle de anmeldelser jeg har set er KyroII totalt
overlegen i forhold til MX i 32bit farver. 16 bit farver gider jeg alligevel
ikke at spille.
Se f.eks http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1435&p=1

>Og hvad nu når spil begynder at bruge T&L?

Til den tid koster et GF3 nok kun 1500,- .

Fra : Frank Andersen

Dato : 02-07-01 22:02

Andre end Ati Radeon skal stå tidligt op hvis du vil have et klart billede
både i 2D og 3D. Men hvis du bare vil køre test programmer for at se hvor
hurtigt det er ved jeg ikke.
Jeg har prøvet Asus V7700 64mb. KyroII og gud ved G-force GTS-2 Og hele
resten af alfabetet. Jeg har fortrudt at jeg solgte mit "gamle"
Voodoo3-3000. Men nu bliver jeg ved Ati Radeon 64mb. DDR et stykke tid. De
andre giver et underligt grynet billede i Need For Speed 2000 Porsche, som
jeg spille meget.
Blæser er indbygget, ikke særlig stor, men det gav ikke noget at sætte en
større på før jeg også polerede chippen. Ikke særlig overclokningsvenligt,
der kommer hurtigt striber på skærmen.

Frank
Bach <heb@mailme.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:37q0ktcm7694mfglofij2mp50bdfropmsa@4ax.com...

Fra : Bachelor®

Dato : 02-07-01 22:16

"Frank Andersen" <vwbyrsted@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse news:cl507.3226$DJ5.290103@news010.worldonline.dk...
> Andre end Ati Radeon skal stå tidligt op hvis du vil have et klart billede
> både i 2D og 3D. Men hvis du bare vil køre test programmer for at se hvor
> hurtigt det er ved jeg ikke.

Unskyld jeg blander mig, men har netop besluttet at købe ovennævnte kort.
Min eneste problem tilbage er, om det kan betale sig at give de ca. kr. 500,-
som retail versionen koster ? 166 Vs 183 MHz
Jeg forventer at kortet skal bruges til noget DVD også.
Det er ikke de 500.- i sig selv, men får jeg ikke noget
nævneværdigt for dem kan jeg lige så godt lade være.

Fra : Henrik Nygaard

Dato : 02-07-01 23:19

Hejsa.

Et godt valg! Ved at købe et Retail kort får du muligheden for at
clocke det endnu mere.. :).. Spøg tilside.. du får jo selvfølgelig en
bedre performance dvs. flere fps i spil. Mht. DVD har det ingen
betydning, det tager Rage Theater Chippen sig af. Nu skal det lige
nævnes at bulk kortet faktisk godt kan clockes op til de 183 uden
nogen større problem.

Mvh. Henrik

Fra : Jacob Andresen

Dato : 02-07-01 23:30

Men hvor meget kan et Retail-183-kort clockes til uden det vil "skade"
kortet ???

Regards
Jacob

Make Unlimited phone calls from your PC to ANY phone in the World!
http://www.eboom.com/free/
Henrik Nygaard <dsl37874@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:sis1kt8jgn6nt0vicgif335eag76m2frg0@4ax.com...

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 03-07-01 15:59

> Med dette system kan jeg kun hive _1656_ ud af 3DMark2001!!
>
> Noget siger mig kraftigt, at det er grafikkortet, der er
> flaskehalsen

Hvad med dine harddiske?

> 13 GB HD (2 X 6,5 GB Maxtor ophængt i elastikker.)

Det kan vel maksimalt være IDE66 !

Hvis du har mange programmert, spil osv installeret tager det meget af
ydelsen.
Fx. er det bedst at have windows og programmer på een partition og spil mm.
på anden partition, hvor også swap-filen skal ligge, for ikke at sløve
windows for meget.

Se evt. mine benchmarks:
http://members.tripod.com/Scory/sammenligning/Sammenligning.htm

Mvh.