Operation X - LAN Party
Fra : jan.poulsen@gmail.co~

Dato : 20-03-07 19:16

Kære Computereksperter - vi har brug for jeres viden og evner!

På programserien Operation X, der sendes på TV 2, arbejder vi lige nu
på en udsendelse om fup på nettet. Vi vil ud og konfrontere de
personer/organisationer, der slår plat på Internettets muligheder samt
udnytter folk. Dette kunne fx være snyd med køb og salg af varer, hvor
man lokkes til at forudbetale, eller dating-snyd, der ligeledes lokker
penge ud af håbefulde folk.

For at gøre det skal vi have opsporet og fundet nogle af svindlerne.
Disse er dog ofte dygtige folk, der gemmer sig bag anonyme hjemmesider
og mails. Vi har derfor brug for jeres hjælp til at opspore dem.

I den forbindelse har vi tænkt os at afholde et "LAN Party", hvor folk
i stedet for kun at "game", forsøger at spille net-detektiver, som kan
hjælpe os i kampen mod svindlerne.

Selve eventet skal også filmes og være en del af udsendelsen. I kan
dog både være anonyme eller medvirke direkte i programmet - det er op
til jer, bare vi får sporet nogle af skurkene.

Så er I friske på at hjælpe Morten Spiegelhauer samt resten af holdet,
så meld jer til "Operationen" og vær med til stoppe noget af alt den
net-svindel.

Har dette interesse, så smid venligst en mail på: jfpo@easyfilm.dk

Tid og sted fastlægges efterhånden, som vi får tilbagemeldinger fra
folk.

Med venlig hilsen,

Jan Poulsen, Journalist på Operation X

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-07 19:29

jan.poulsen@gmail.com wrote:
> [...]
>
> Har dette interesse, så smid venligst en mail på: jfpo@easyfilm.dk
>
> Tid og sted fastlægges efterhånden, som vi får tilbagemeldinger fra

Du kan vidst roligt kigge efter Ingerlis Nielsen AKA. Carsten fra
Thisted. ham kender alle i dette fora.

se evt. her:
http://plattenslager.com/

mvh.
Claus

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 20-03-07 20:14

<jan.poulsen@gmail.com> wrote:

> [...]
> på en udsendelse om fup på nettet. Vi vil ud og konfrontere de
> personer/organisationer, der slår plat på Internettets muligheder samt

F.eks journalister der sender off-topic indlæg på usenet.

PS. Hvordan går det med AAA?

<snip>

> Jan Poulsen, Journalist på Operation X

Platugle!

Fra : jan.poulsen@gmail.co~

Dato : 20-03-07 22:46

Det var da en hård tone. Vi forsøger blot at lave et program, der skal
klæde seerne bedre på til at begå sig på Nettet. Vi får faktisk
allerede assistance fra et seriøst sikkerhedsfirma, men vi føler, at
det kunne tilføre programmet noget ekstra, at lave det her event, hvor
vi samler en række alternative eksperter, der så at sige laver en
"Operation bedre Internetsikkerhed".

Jeg vil gerne understrege at indslaget/happeningen også er ment som et
lidt mere underholdende og sjovt element, hvor en flok eksperter
mobiliseres mod svindlerne på Nettet. (I stedet for en enkelt
sikkerhedskonsulent - det kan nemt komme til at virke tørt)

Vi forestiller os da, at der må være en del, der kunne synes det kunne
være sjovt at være med - man får oven i købet mulighed for lidt "Tv-
berømmelse", hvis man har lyst.

Endelig vil jeg i høj grad mene, at alt dette handler om IT-sikkerhed
- det overordnede formål med programmet er jo som tidligere nævnt at
ruste folk til bedre at bruge Nettets muligheder. Desuden handler de
tekniske ting om assistance til at spore svindlere, da også meget om
IT-sikkerhed.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 21-03-07 21:22

<jan.poulsen@gmail.com> wrote:

> Det var da en hård tone.

<snip>

> [...]
> folk til bedre at bruge Nettets muligheder. Desuden handler de tekniske
> ting om assistance til at spore svindlere, da også meget om IT-sikkerhed.

Det er ikke det denne nyhedsgruppe handler om. Der kommer jævnligt
journalister fra TV2 der ikke har sat sig ind i hvordan usenet -
specielt den danske del af usenet - virker og hvad der er acceptabelt.
Derfor den hårde tone.

Jeg vil anbefale dig og andre potentielle spammerer fra TV2, at man
først lærer hvordan dette medie fungerer. For at være her, skal du
bidrage med noget.

Fra : Alex Holst

Dato : 22-03-07 09:44

Axel Hammerschmidt wrote:
> For at være her, skal du bidrage med noget.

Hvornår kan vi så forvente at du forsvinder?

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 22-03-07 21:33

Alex Holst <a@mongers.org> wrote:

> Hvornår kan vi så forvente at du forsvinder?

Det bestemmer folk selv

<http://en.wikipedia.org/wiki/Kill_file>

Men jeg har ikke planer om at skuffe dig.

Fra : axlroden@gmail.com

Dato : 20-03-07 23:42

On 20 Mar., 17:46, jan.poul...@gmail.com wrote:
> [...]
> ruste folk til bedre at bruge Nettets muligheder. Desuden handler de
> tekniske ting om assistance til at spore svindlere, da også meget om

Problemet med dette er at folk der passer på ikke kommer ud for disse
problemer ..

Det ville være meget bedre at få almindelige folk ind og se hvad de
kan komme ud for af fornurligheder..

Formålet med dette "lan party" lyder måske meget godt, men i får intet
ud af en flok personer der sidder en weekend og kigger på
hjemmesider..

Der er allerede hjemmesider og personer på nettet der prøver at finde
disse folk, jeg er snart ved at blive træt af alle disse, kontant,
basta, operation X programmer hvor man skal fange folk og smide dem op
på skærmen for at gøre dem flove..

Gu har de fortjent at blive gjort til grin, men det er sku en billig
måde..

I stedet for at finde folk der hustler .. så få da banket ind i
hovedet på folk hvordan man ungår dem .. for selvom i finder 10 folk i
kan gøre til grin i udsendelsen .. så er der 1000 andre der sidder og
griner af at de blev fanget og hustler videre..

mine 2 cents ..

/Alex

Fra : jan.poulsen@gmail.co~

Dato : 21-03-07 11:39

Jeg vil lige nævne at "Operationen" eller arbejdet med at spore
selvfølgelig helst skal i gang lang tid før selve eventet med LAN
Party, da processen ofte kan tage noget længere tid. Selve eventet er
mere en form for slutspurt og et spændingselement som også skal
filmes.

Så hvis der er nogen, der har holdt sig tilbage, fordi det lød som for
kort tid, så meld jer endelig på banen. Arbejdet med at spore starter
som bekendt længe før, og eventet er afslutningen på det.

Fra : Martin Kofoed

Dato : 21-03-07 14:03

jan.poulsen@gmail.com wrote:

> Kære Computereksperter - vi har brug for jeres viden og evner!

Det lyder som noget pop.

Hvad dette land har brug for, er et lødigt og oplysende magasin om IT -
herunder sikkerhedsaspekter - som ikke taler ned til folk. En slags "Viden
Om" på DR2, hvor emnet er af langt mere teknisk karakter, end hvad du
lægger op til her. Et program lavet AF eksperter FOR eksperter - OG alle
andre! Problemet er, at tunge teknik-emner typisk ikke KAN pop-ificeres
uden at blive ligegyldige for alle.

Misforstå mig ikke - du skal nok få skaffet dine "computereksperter" som kan
deltage i dit "LAN-party" og få deres 15 minutters berømmelse. De vil
sikkert også kunne lyde rigtigt ekspert-agtige over for Hr og Fru
Danmark-segmentet. Og så er dagen måske reddet for dig. Men hvis du vil
undgå, at alle vi andre krummer tæer, skal linien i programmet vist lægges
en kende mere seriøst.

--
Martin

Fra : kriss3d@gmail.com

Dato : 22-03-07 20:01

Som jeg også skrev i eksperten.dk's fora hvor dette indlæg også blev
lagt ind, vil det være interssant at få lidt mere oplysning om præcis
HVAD det er i fra TV2 har tænkt jer at vi skal finde frem til.
Og hvorfor efterlyser i folk der ved noget om IP adresser og netværk
til detektivarbejde ?
Kunne det være fordi i mere eller mindre åbentlyst ønsker at vi skal
snuse rundt på netværk for at finde bagmanden til en hjemmeside der
svindler ?
Har tv2 egentligt helt styr på de konsekvenser det kan få ?
Hvis det udelukkende drejer sig om lovligt arbejde er det ret nemt.
Find dk-hostmaster.dk og find ud af hvem der har registreret en
hjemmeside.
Derefter kontakter i det firma svindleren uden tvivl har brugt for at
skjule sig og så skal der fedtes for at få navnet på den egentlige
registrant.
Dette vil næppe lade sig gøre da firmaer som f.eks godaddy.com lever
af at du ikke bare kan se hvem der ejer en hjemmeside.
Der stopper det lovlige arbejde.

Fra : Kristian Thy

Dato : 26-03-07 08:21

On Mar 22, 10:32 pm, h...@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) wrote:

> Det bestemmer folk selv
>
> <http://en.wikipedia.org/wiki/Kill_file>
>
> Men jeg har ikke planer om at skuffe dig.

Betyder det at det var din sidste post? :)

\\kristian

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 26-03-07 21:05

Kristian Thy <thy@42.dk> wrote:

> Betyder det at det var din sidste post? :)

Hvordan kan du dog komme på den tanke? når nu Alex Holst læser mine
indlæg med sådan interesse.