Andet multimedie
Underligt
Fra : Kim Larsen

Dato : 02-07-01 13:40

Hej med jer

Jeg sidder her med et underligt problem. Jeg har en billed-fil på 107*60 pix
i xbm format, når jeg via IE vil gemme den som en BMP fil, får jeg beskeden
at der ikke er hukommelse nok til den opgave. ???? Der er 128 Mb RAM i
maskinen jeg arbejder med, så det er vel ikke der der er problemer.
Hvad er xbm for en størrelse ?

Kim Larsen

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 02-07-01 14:01

"Kim Larsen" <klx@dr.dk> wrote in <Q4Z%6.66$F91.8886@news.get2net.dk>:

> [...]
>Mb RAM i maskinen jeg arbejder med, så det er vel ikke der der er
>problemer. Hvad er xbm for en størrelse ?

*.xbm er x bitmap filer (små billeder i to farver). Se evt.
http://www.usyd.edu.au/su/uwis/graphics/XBM.html

Formatet stammer fra XWindows, og er lidt specielt som det fremgår af
siderne man kan finde på Google:
http://www.google.com/search?sourceid=navclient&q=%22x+bitmap%22

Jeg oplever også fejl hvis jeg vil gemme som *.bmp i IE (5.5), og det kan
skyldes at IE genkender billedet som et bitmap i første omgang men kommer i
problemer da formatet åbenbart er for forskelligt fra *.bmp(?)

Kasper Damkjær
www.damkjaer.net

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 02-07-01 14:12

kd42@hotmail.com (Kasper Damkjær) wrote in
<Xns90D298C3BDD0Bkd42hotmailcom@194.19.194.6>:

BTW: ACDSee kan åbne og konvertere *.xbm (Det kan andre grafikutils sikkert
også), så du kan gemme som *.xbm og så konvertere senere.

Kasper Damkjær
www.damkjaer.net