Søgning i combobox
Fra : Leon Friborg Jeppese~

Dato : 02-07-01 12:08

Hej

Jeg arbejder med at man kan søg i comboboxe. Meningen er at man skal trykke
på nogle taster, og så vises det første der passer på beskrivelsen.
FX: her er en combobox liste

Anders
Bent
Bente
Bjarne
Bjørn
Brian

Hvis jeg nu trykker "be", skal den blå markør pege på Bent. "bjø" skal den
pege på Bjørn osv.

Jeg vil ikke have en indtastningsfelt, det skal nærmer ligge bagved.

Er der nogen som kan hjælpe mig med fx en eksempel på dette.

På forhånd tak

Hilsen Leon

Fra : Leon Friborg Jeppese~

Dato : 02-07-01 13:47

Jeg glemte at sige, at jeg bruger jdk 1.1.8.
Er der muligt at problemet kan løses ved en opgradering til fx jdk 1.3

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 02-07-01 14:43

Leon Friborg Jeppesen wrote:

> [...]
> Brian
>
> Hvis jeg nu trykker "be", skal den blå markør pege på Bent. "bjø" skal den

Det er ikke helt trivielt for brugeren - hvis brugeren taster "be", skal man
så ikke først gå til Bent og derefter Egon - hvordan ved brugeren, at han
kan starte på et nyt shortcut? Derfor laves det normalt kun med første
bogstav.

Derudover skal du enten kigge på java.awt.event.KeyListener i 1.1 eller
javax.swing.JComboBox, i 1.2 og opefter, hvor man definerer en
javax.swing.JComboBox.KeySelectionManager.

Ulrik Magnusson

Fra : Leon Friborg Jeppese~

Dato : 03-07-01 09:01

> [...]
> javax.swing.JComboBox, i 1.2 og opefter, hvor man definerer en
> javax.swing.JComboBox.KeySelectionManager.

Jeg skal lige høre om jeg har forstået det rigtigt, at man via
KeySelectionManager i JDK 1.2 og op, har mulighed for at lave shortcuts på
mere end en char.
For mig ser det kun ud til at man kan lave shortcuts på begyndelsebokstavet.

Leon

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 03-07-01 09:04

> [...]
> mere end en char.
> For mig ser det kun ud til at man kan lave shortcuts på begyndelsebokstavet.

også for mig. Den opførsel du vil have er ikke standard, så du må nok lave
det selv (hvad skal der ske ved backspace?).

Ulrik Magnusson

Fra : Leon Friborg Jeppese~

Dato : 03-07-01 09:50

> også for mig. Den opførsel du vil have er ikke standard, så du må nok lave
> det selv (hvad skal der ske ved backspace?).

Intet, regner med at lave et tjek, så det kun er bokstaver der bliver brugt.
Hvis de skiver forkert, må de prøve igen.
Jeg vil lave en Listener selv (eller bruge en KeyListener), der laver
tjekket, og kalder videre til en klasse, der skal finde objektet, og
returner et index.

Jeg regner med at lave noget tidsrum tjek, så hvis man fx ikke har indtastet
noget i 4 sek. skal programmet nulstille shortcuten, og begynde på en ny.

Leon