Format
Fra : Roland

Dato : 18-03-07 17:13

Hejsa i Ng.

Dette er nokikke den rigtige gruppe, men jeg kunne ikke finde en som jeg
syntes var 100% topic, så bær lige over med mig

Jeg skal afspille en mov fil, hvad skal jeg bruge af codex til det. Har en
af de nyeste media player til afspiller?

Help me, please

Fra : sniper_Nolight

Dato : 18-03-07 17:43

> [...]
>
> Jeg skal afspille en mov fil, hvad skal jeg bruge af codex til det. Har en
> af de nyeste media player til afspiller?

mov er jo apples format så jeg ved ikke engang om der er et codec til
windows media player. men ellers skal du bruge Quicktime.
--
sniper_Nolight

Fra : Mikael Schøler

Dato : 18-03-07 18:24

prøv med Videolan : www.videolan.org/

Fra : Mads

Dato : 18-03-07 21:25

On Sun, 18 Mar 2007 17:13:27 +0100, "Roland" <prc@tele2adsl.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg skal afspille en mov fil, hvad skal jeg bruge af codex til det. Har en
>af de nyeste media player til afspiller?

http://www.free-codecs.com/download/QuickTime_Alternative.htm
Quicktime Alternative. Så kan filmen afspilles i din mediaplayer

mvh Mads

Fra : PerX ...

Dato : 19-03-07 12:50

In article <CydLh.70$4a4.59@news.get2net.dk>, prc@tele2adsl.dk says...
> [...]
> syntes var 100% topic, så bær lige over med mig
>
> Jeg skal afspille en mov fil, hvad skal jeg bruge af codex til det.

Apples Quicktime.

> Har en
> af de nyeste media player til afspiller?
>
> Help me, please

Et andet bud er http://mpui.sourceforge.net/

En meget lille portable løsning som nemt ligger på en USB stick og kan
spille et ton af forskellige formater (fx MPEG-1, -2 and -4 (DivX),XVID,
H.264, MP3, Ogg Vorbis,AAC. ) UDEN at man installer codecs.

Også smart hvis man skal afspille en fil på en maskine hvor man ikke har
tilladelse til at installere noget :)