Seckond life/grafikkort
Fra : jane

Dato : 15-03-07 16:01

Jeg har ikke prøvet nogen former for online spil før, så jeg vil spørge om
det er normalt at bygninger-figurer kommer drypvis i Seckond Life" og ikke
i et hug?

Også sometider, når jeg skal gå, så bevæger mine ben sig fint, men jeg
kommer ingen steder, er det normalt i sådanne spil? Eller kan det være mit
grafikkort som ikke har power nok?

Mit kort er et "Sapphire Radon 9600 SE 128MB ram
Min forbindelse 4/MB

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 15-03-07 16:09

On 15 Mar 2007 15:01:07 GMT, jane wrote:

> Også sometider, når jeg skal gå, så bevæger mine ben sig fint, men jeg
> kommer ingen steder, er det normalt i sådanne spil? Eller kan det være mit
> grafikkort som ikke har power nok?

Jeg har aldrig spillet Second Life før, men jeg synes det med benene lyder
som lidt "lag", altså at internetforbindelsen til serveren bliver
kortvarigt afbrudt. Det hjælper ikke at få hurtigere internetforbindelse i
forbindelse med lag, men det er bare noget man må leve med i forbindelse
med online-spil.

Fra : jane

Dato : 15-03-07 16:21

Thomas Jespersen <jespersen.thomas@gmail.com> wrote in

> [...]
> internetforbindelse i forbindelse med lag, men det er bare noget man
> må leve med i forbindelse med online-spil.

Tak for dit svar, så er det ikke kun mig der oplever det.

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : /Ole

Dato : 15-03-07 20:35

> Tak for dit svar, så er det ikke kun mig der oplever det.
>

> --
> Venlig hilsen
> Jane

Det er ganske enkelt lag. Jeg har en ret stor maskine, god forbindelse og
jeg oplever det også...

/Ole

Fra : Dr.Phil

Dato : 15-03-07 21:40

"jane" <nokvin@FJørnDættehotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> grafikkort som ikke har power nok?
>
> Mit kort er et "Sapphire Radon 9600 SE 128MB ram

Samme her med et 6600GT grafikkort...

Fra : Erik Dan

Dato : 16-03-07 00:12

"jane" <nokvin@FJørnDættehotmail.com> wrote in message
> [...]
> grafikkort som ikke har power nok?
>
> Mit kort er et "Sapphire Radon 9600 SE 128MB ram

Har et Nvidia GeForce 6800GT , og det ligner rent ud sagt lort , er
overhyped efter min mening.

/ Dan

Fra : Peter T.

Dato : 16-03-07 11:13

Erik Dan udviste en rettidig omhu og skrev:

> er overhyped efter min mening.

Men alle taler jo om det, så det må jo være supergodt og overfedt og vi
SKAL bare med på den vogn!

(Bemærk den tykke ironi i ovenstående linie.)

Spøg til side. Alle talte om at e-bogen ville afløse papirudgaven. Men
det kommer vist aldrig til at ske. Second Life er omend mere hyped end e-
bogen, men jeg giver det simpelthen ikke en jordisk chance. Jeg ser det
blot som en sjov gimmick, der nok skal finde sin plads som et alternativ
til mange community- og datingsites. Men det vil aldrig udfylde den plads,
som visse medier - bla. ComputerWorld, der slet ikke kan få armene ned over
det - forsøger at give det.

--
"MUH!" sagde koen, hvorpå landmanden tænkte "Det var lige godt satans!".
Han drejede på sin kasket, og mumlede "Sikke' et held, at den ikke

Fra : PerX ...

Dato : 19-03-07 12:52

In article <Xns98F572507EEFCmuh@130.225.247.90>, pinoc10
@hotmail.GEBIScom says...

> Men alle taler jo om det, så det må jo være supergodt og overfedt og vi
> SKAL bare med på den vogn!
>
> (Bemærk den tykke ironi i ovenstående linie.)

Det er jo første genration - det skal nok blive godt om en 40-50 år *g*

> [...]
> som visse medier - bla. ComputerWorld, der slet ikke kan få armene ned over

Jeg tror de overser at det mest er børn som hænger ud der ind (og nogle
enkelte nørder som "cyber" i et hjørne *g*)

Fra : ASKF

Dato : 21-03-07 12:46

Peter T. ytrede sig i <Xns98F572507EEFCmuh@130.225.247.90> med dette:

>Men alle taler jo om det, så det må jo være supergodt og overfedt og vi
>SKAL bare med på den vogn!
>
>(Bemærk den tykke ironi i ovenstående linie.)

Det må absolut være "er overhyped efter min mening." du hentyder til.

> [...]
>som visse medier - bla. ComputerWorld, der slet ikke kan få armene ned over

E-bogen er stadig fint på vej. Den blev jo noget forsinket da det viste
sig at folk ikke var videre interesseret i de klodsede udgaver de blev
præsenteret for. Vi venter nu blot på tre ting: 1. Nanotube skærme
bliver serieproduceret i billige udgaver; 2. Rettighedshaverne kan finde
ud af nogle fælles standard formater; 3. Rettighedshaverne vil levere
nok indhold uden en masse besværlig DRM.

Ad 1 skal vi nok stadig vente et par år på (de første prototyper er
lavet), men der er et stærkt kapløb på tv-fronten, og de bedste af dem
har en opløsning der kan hamle op med trykte medier. Nanotube skærmes
læsbarhed generes ikke videre af direkte sollys og de kan rulles sammen,
så de vil sagtens kunne konkurrere med aviser og magasiner.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Frandsen

Dato : 16-03-07 12:51

"jane" <nokvin@FJørnDættehotmail.com> skrev i meddelelsen
> Jeg har ikke prøvet nogen former for online spil før, så jeg vil spørge om
> det er normalt at bygninger-figurer kommer drypvis i Seckond Life" og ikke
> i et hug?

Er Second Life et spil?

Fra : Ole

Dato : 16-03-07 16:06

Frandsen wrote:

> Er Second Life et spil?

Nok mere tidsspilde

Ole

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 16-03-07 20:34

"Ole" <I_R_Onslow@c.dk> wrote in message

> Nok mere tidsspilde

Ingen af delene.

Det er noget helt andet. Ikke decideret nyt, men absolut
heller ikke helt normalt, eller for den sags skyld noget
der har været rigtigt fremme før.

Det er for svært at forklare uden at man prøver det selv,
så jeg kan kun anbefale at man giver det en chance. Dette
koster nemlig intet.

Når man så kommer ind, vil man være meget forvirret, men
det skyldes at man forventer både at få serveret information
om hvad "det hele går ud på", og hvordan man gør alt det,
og at der bliver sat grænser for hvad man kan og ikke kan.

Men hele pointen med Second Life er, at du kan udfolde dig
i en virtuel udgave af et helt liv. Og at du ikke kan opstille
informationer om hvad man kan og ikke kan. - Hvis du kan finde
en måde at gøre noget på i spillet (eller "med" spillet), så
kan du gøre dét.

Der er folk der går til koncerter, fester, på museer. Der er
folk der snakker, spiller spil, kører om kap. Der er folk der
designer møbler, tøj, frisurer, holder modeshows. Der er folk
der ... Ja, tænk på noget, og så er der sikkert nogen der gør
det.

Pointen er at SL ikke handler om noget bestemt, og så gælder
det om at blive god til dét. Sådan er de fleste spil jo. Det
gælder CounterStrike og Civilization såvel som The Sims og
World of Warcraft. - Men ikke Second Life.

Second Life handler om oplevelsen. Om at finde på noget at
lave selv, uden at blive vist hvordan man gør det først. om
at være i en virtuel verden med andre. Om at dele din egen,
og de andres kreative udfoldelser.

Og dét ER faktisk en god grund til at hype konceptet.

Man kan så diskutere om udførelsen af konceptet er gennemført.

Ved første øjekast vil de fleste svare "nej", især fordi vi
er vant til at blive forblændet af flot grafik, og smarte
styresystemer. Men giver man det en chance, og er man typen
der kan lide at udfolde sin kreativitet, og ikke kun kan finde
ud af at mestre et simpelt, færdigt-designet styresystem, så
vil man sikkert finde sig et nyt virtuelt hjem.

Jeg spiller det ikke selv, da min kreativitet og tålmodighed
altid har haft blodige kampe når de lagde sig ud med hinanden,
men dette SKAL ses som en klar anbefaling af i det mindste at
PRØVE konceptet... Når nu det er gratis at gøre dette.

Man skal bare ikke være bange for chancen for at måtte indse,
at man er et system-afhængigt individ uden kreativitet...

/ Ostenfeldtsvej 8c II tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved - Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 17-03-07 00:13

"Thomas Hejl Pilgaard" <pilgaard@tele2adsl.dk.dk> writes:
> [...]
>
> Det er noget helt andet. Ikke decideret nyt, men absolut
> heller ikke helt normalt, eller for den sags skyld noget

Definer normalt og definer "fremme før".

Der er ikke noget nyt over Second Life. Det er bare en MUSH/MUSE med
grafik (lissom WoW bare er en MUD med grafik[1]).

For os "gamle" er det selvf. sjovt at se den hype de ting vi rendte og
lavede for 15-20 år siden får i dag. Jeg deltager ikke længere - det
må vente til synapse-interfacet kommer.

[1] Folk skal være velkomne til at angribe den observation - jeg mener
det meget seriøst. Også brugen af ordet "bare".
--
Lars Balker Rasmussen

Fra : PerX ...

Dato : 19-03-07 12:54

In article <0fd538hje0.fsf@ardbeg.balker>, lars@balker.dk says...
> Jeg deltager ikke længere - det
> må vente til synapse-interfacet kommer.

Second life's interface er også totalt skod - puha.

Fra : PerX ...

Dato : 19-03-07 12:58

In article <Xns98F4A343E7982nokvinFJrnDttehotmai@212.242.40.170>,
nokvin@FJørnDættehotmail.com says...
> Jeg har ikke prøvet nogen former for online spil før, så jeg vil spørge om
> det er normalt at bygninger-figurer kommer drypvis i Seckond Life" og ikke
> i et hug?

I et rigtig spil, som fx World of Warcraft, er hele verdenen designet,
du installere det fra DVD'erne, og spillet ved hvad der sker. Men Second
Life programmet er til en vis grad en browser, det er derfor den ikke er
så stor at downloade. Programmet ved intet om hvad der er der ude, og du
har ikke grafikken på din maskine. Så når du teleporter et nyt sted hen
så skal den downloade all grafikken, og så bliver det som du har oplevet
at tingene kommer lidt efter lidt efterhånden som texturer og objekter
bliver downloaded, hvor hurtig det går kommer i høj grad an på din net
forbindelse.