Transport Tycoon DeLuxe på XP
Fra : /Ole

Dato : 12-03-07 21:36

½øjs@.

Jeg sad lige og blev lidt nostalgisk, så jeg hentede Transport Tycoon
DeLuxe. Er der nogen, der ved, hvordan, man får den tilat køre under XP? Det
hjælper ikke at lade det køre kompatibelt med 98.

/Ole

Fra : Bruno

Dato : 12-03-07 23:35

/Ole wrote:
> [...]
> DeLuxe. Er der nogen, der ved, hvordan, man får den tilat køre under XP? Det
> hjælper ikke at lade det køre kompatibelt med 98.

Er det Windows udgaven du har?

Hvis ja så google efter en fil der hedder dxmci.zip, den indeholder vist
det man skal bruge.

Er det DOS udgaven, så er der en eller anden pakke der får DOS spil til
at køre under Win 2000/XP jeg kan bare ikke huske hvad den hedder

mvh
Bruno

Fra : Brian Lund

Dato : 13-03-07 00:10

> [...]
Det
> hjælper ikke at lade det køre kompatibelt med 98.

Alternativt kan du jo hente Open Transport Tycoon Deluxe (du skal kopiere
nogle filer fra originalen efter installationen):
http://www.openttd.org/

Så får du også multiplayer, større baner og en del andet nyt, men ellers
faktisk det samme spil! ;)

Brian

Fra : /Ole

Dato : 13-03-07 10:40

"Brian Lund" <geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> wrote in message
> [...]
> http://www.openttd.org/
>
> Så får du også multiplayer, større baner og en del andet nyt, men ellers

½øjs@ Brian.

Intet mindre en genialt, så er der lykke i det lille hjem, takker

/Ole

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-07 08:29

"/Ole" <a@b.dk> wrote in message
> Jeg sad lige og blev lidt nostalgisk, så jeg hentede Transport Tycoon
> DeLuxe. Er der nogen, der ved, hvordan, man får den tilat køre under XP?
> Det hjælper ikke at lade det køre kompatibelt med 98.

Jeg mener, at du skal bruge TTDPatch for at det virker under XP - se fx.
http://download.transporttycoon.net/. Men som andre nævner, er openTTD et
godt alternativ :)