WOW - hvordan får man (flere) penge?
Fra : Marianne

Dato : 08-03-07 19:43

Hej

Jeg er ret ny - kun level 8 - så jeg bliver simpelthen nødt til st spørge:
Hvordan får man penge? Jeg har dræbt dæmoner og smådyr, og får 1-5
kobbermønter ad gangen. De får jo hurtigt ben at gå på.

Skal man bare blive ved med at gå efter disse småmønter, eller er der noget
smartere, man kan gøre?

mvh
marianne

Fra : Hkragelund

Dato : 08-03-07 20:16

> [...]
> kobbermønter ad gangen. De får jo hurtigt ben at gå på.
>
> Skal man bare blive ved med at gå efter disse småmønter, eller er der

Du skal få et Job!!

Jeg mener en "Proffesion". Som F.eks minning eller skinning. Når du så
begynder at få samlet dig noget kobber eller læder. Så skal du sælge det fra
auktions huset i Stormwind!
Der bør du øvrigt sælge alt som bare har lidt mere værdi end æbler, brød,
lys og hvad man nu ellers får samlet op af ragelse, som næsten ingen værdi
har.

I det realm hvor jeg spiller kan man sælge 20 copper ore for ca. 1 guld til
1.2 guld og med lidt held kan man mine 20 stk på et kvarter!

mvh
henrik

Fra : Marianne

Dato : 08-03-07 23:15

> [...]
> lys og hvad man nu ellers får samlet op af ragelse, som næsten ingen værdi

Tak - det lyder jo som i det virkelige liv! Jeg har 'skinning', så så er det
jo bare at gå i gang

mvh
marianne

Fra : Devast8or

Dato : 09-03-07 18:34

"Marianne" <handel_fjerndette@lundbak.dk> wrote in message

> Tak - det lyder jo som i det virkelige liv! Jeg har 'skinning', så så er
det
> jo bare at gå i gang

Du kan have to main professions *) så hvis du kun har taget skinning kan du
snuppe en mere. Et godt råd er at tage endnu en "gathering profession" (dvs.
mining eller herbalism) og så bare sælge alt hvad du finder af disse ting.
Du kan så ganske vidst ikke lave våben/rustning og den slags selv, men
generelt er der først penge i den slags når du er tættere på max skill.

Hvis du vælger to gathering professinos nu kan du senere droppe en af dem og
tage en crafting profession (dvs. en hvor du kan lave ting) når du synes du
har penge til det. Vær dog opmærksom på at du så starter med 1 i skill så
det kommer til at koste nogle penge at komme op i skill.

Et andet godt råd er at samle alting op og sælge det enten på auktion eller
til en vendor alt efter hvad det er for ting (der er f.eks. ingen spillere
der vil købe grå våben men en vendor vil gerne). Køb gerne nogle (store)
tasker lige så snart du har råd. Det virker måske som lidt spild ikke at
bruge pengene på noget bedre udstyr, men jo flere ting du har plads til at
bære rundt på, jo mindre tid skal du bruge på at løbe hjem og tømme dine
tasker. I det lange løb kan det være en ret god ting.

*) Se her hvilke profesions der er main og hvilke der er secondary
http://www.wow-europe.com/en/info/professions/index.html

Devast8or

Fra : Nobody

Dato : 10-03-07 03:16

> Skal man bare blive ved med at gå efter disse småmønter, eller er der
> noget smartere, man kan gøre?

Tag til en af de store byer og besøg auktionshuset (AH) du finder det ved at
sp en vagt. ´Her skal du bruge meget tid på at lære priserne at kende, når
du så skinner/miner/herbalister kan du sælge det med rigtig god fortjeneste
derinde.
Ydermere dropper der gode ting (hvide/grønne mm ) når du dræber
mops(computer styrede dyr/humanider), som du osse kan sælge, fx er alle
stoffer meget eftertragtede.
Følger du dette bliver du meget velhavende på ganske nem vis

MvH
The Knights Who Say Ni
www.tkwsn.dk

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 09-03-07 20:40

"Nobody" <nejtak@goaway.com> wrote in message

> [...]
> stoffer meget eftertragtede.
> Følger du dette bliver du meget velhavende på ganske nem vis

Mops er en hunderace. Jeg er sikker på at du mente "mobs"
http://en.wikipedia.org/wiki/Pug
http://en.wikipedia.org/wiki/Mob_%28computer_gaming%29

/ Ostenfeldtsvej 8c II tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved - Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : Nobody

Dato : 10-03-07 18:46

dygtiiggg

Fra : PerX ...

Dato : 10-03-07 21:26

In article <45f05924$0$926$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
handel_fjerndette@lundbak.dk says...
> [...]
> Hvordan får man penge? Jeg har dræbt dæmoner og smådyr, og får 1-5
> kobbermønter ad gangen. De får jo hurtigt ben at gå på.

Det stiger med levels - hvis du når til 70 kan du nemt få 20-30 på en
time. Så kan du købe det du havde brug for på level 8 ;)

Fra : Devast8or

Dato : 10-03-07 23:51

"PerX ..." <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> wrote in message
> [...]
>
> Det stiger med levels - hvis du når til 70 kan du nemt få 20-30 på en
> time. Så kan du købe det du havde brug for på level 8 ;)

(Hijacker lige tråeden en smule :)

Hvis du som lvl kun laver 30g på en time grinder du noget forkert. Eller
også sælger du dine ting for billigt ;)

Devast8or (to smileyer på to linjer....bruger vist for meget tid på usenet)

Fra : PerX ...

Dato : 13-03-07 22:56

In article <45f33501$0$144$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
invalid@invalid.invalid says...

> [...]
> spørge:

> (Hijacker lige tråeden en smule :)
>
> Hvis du som lvl kun laver 30g på en time grinder du noget forkert. Eller

Det kommer an på hvor ung man er og hvor lidt liv man har.

Fra : Martin T.

Dato : 14-03-07 03:20

> In article <45f33501$0$144$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
> invalid@invalid.invalid says...

> Det kommer an på hvor ung man er og hvor lidt liv man har.

En time er vel stadig en time uanset alder eller mangel på liv ?

Fra : PerX ...

Dato : 14-03-07 15:05

In article <45f75bdb$0$197$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
ThodeREMOVE@besked.com says...

> En time er vel stadig en time uanset alder eller mangel på liv ?

Men indtægten er ikke den samme fra person til person.
Altså er der andre faktorer som spiller ind.
Måske at nogle grupper tror "sådan er verden" når det i virkelighedne er
"sådan er de"

Fra : Peter T.

Dato : 12-03-07 11:28

Marianne udviste en rettidig omhu og skrev:

> Jeg er ret ny - kun level 8 - så jeg bliver simpelthen nødt til st
> spørge: Hvordan får man penge? Jeg har dræbt dæmoner og smådyr, og får
> 1-5 kobbermønter ad gangen. De får jo hurtigt ben at gå på.

Jeg er nysgerrig. Hvad bruger du pengene på? For det lyder som en normal
nybegynderfejl, som jeg selv har prøvet, hvor jeg bla. købte nyt og bedre
armor så snart gysserne var til det. :)

--
"MUH!" sagde koen, hvorpå landmanden tænkte "Det var lige godt satans!".
Han drejede på sin kasket, og mumlede "Sikke' et held, at den ikke

Fra : Marianne

Dato : 12-03-07 16:43

> Jeg er nysgerrig. Hvad bruger du pengene på? For det lyder som en normal
> nybegynderfejl, som jeg selv har prøvet, hvor jeg bla. købte nyt og bedre
> armor så snart gysserne var til det. :)

Jeg er helt sikker på, at du har ret i at det er en begynderfejl. I starten
havde jeg tre våben. En kniv, en bue og en kniv mere, som virkede særlig
snedig - den skadede i hvert fald mere. Den er væk nu, og jeg ved ikke lige
hvorfor. Jeg har så prøvet at købe andre våben blot for at opdage, at jeg
ikke kunne bruge dem.

Jeg bruger også penge på løsning af opgaver (tænde fyrværkeri fx) og til
træning.

Armor'en er måske ikke så meget værd at gå efter?

mvh
Marianne

Fra : Peter T.

Dato : 12-03-07 18:24

> [...]

> og jeg ved ikke lige hvorfor. Jeg har så prøvet at købe andre våben
> blot for at opdage, at jeg ikke kunne bruge dem.

Hæh! Jeg kender møllen, du beskriver der. :)

> Armor'en er måske ikke så meget værd at gå efter?

Ikke specielt. Min lvl53-druid bærer stadig rundt på et par lvl35
handsker, hvilket skyldes, jeg simpelthen ikke har fundet bedre
alternativer for disse. Og ellers har jeg læst andre steder, at det ikke
er nødvendigt, at skifte til nyere og bedre armor end ved hvert femte
level, hvilket jeg er tilbøjelig til at være enig i efter jeg har fået en
god bunker erfaring med spillet.
Når jeg level'er en ny karakter op, bruger jeg oftest blot det jeg finder
på diverse bæster rundt omkring indtil jeg rammer omkring lvl15-20
stykker (hvor jeg så småt så kigger på AH). Det eneste jeg spenderer
gysser på ved starten er våben. For der er altså mærkbar forskel på en
stav med 1-3dps og 9-12dps for en lvl3 druid. Så ved at spre lidt på
gysserne her samt at vælge skinning eller anden profession, så er det
forresten nemt, at have 10-15g i tegnedrengen, når man rammer lvl10. :)
Men det er nok meget afhængigt af hvilken type char man vælger. Jeg har
i hvert fald ikke brugt de store summer penge på min druid, mage og
rogue, som er de eneste jeg indtil nu har spillet.

Min lvl53 druid kan forøvrigt ses på <http://armory.wow-europe.com/
#character-sheet.xml?r=Darkmoon+Faire&n=Jodle> og mine items er absolut
ikke uptodate i forhold til min chars level. Hm.. Deres database er
ikke opdateret i over en uge...

Fra : Marianne

Dato : 13-03-07 00:44

> [...]
> gysserne her samt at vælge skinning eller anden profession, så er det
> forresten nemt, at have 10-15g i tegnedrengen, når man rammer lvl10. :)

Jeg har også valgt skinning - og lidt senere hermbalism selvom jeg vist må
aflære den senere. kan du ikke fortælle mig, om man bare skal skinne løs
eller hvordan? Jeg er i level 9 og er langt fra 10-15g. Ikke engang 1g har
jeg

> Men det er nok meget afhængigt af hvilken type char man vælger. Jeg har
> i hvert fald ikke brugt de store summer penge på min druid, mage og
> rogue, som er de eneste jeg indtil nu har spillet.

OK. Jeg har valgt hunter - for så kan jeg få et kæledyr! Egentligt startede
jeg på spillet for at kunne hjælpe min søn lidt. Han er 9 og kan ikke læse
eller skrive engelsk. Men han maser bare på og dræber en masse bæster og er
nu også kommet i level 9. Lillesøster på 7 synes det er vidunderligt at
kunne lave sine figurer selv og give dem forskeligt udseende. Hun får til
gengæld omhyggeligt lavet alle quests med sine (max.) level 4 figurer - men
hun vil ikke ud dér, hvor det bliver uhyggeligt!

Nu er jeg aldeles grebet! Får jeg skat tilbage, bliver det sat i et nyt
grafikkort til mig og en ny pc til børnene.

Hvordan spiller du med forskelige figurer? Lidt ad gangen på alle 3 eller
hvordan?

mvh
Marianne

Fra : Bjarne

Dato : 13-03-07 07:57

"Marianne" <handel_fjerndette@lundbak.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> grafikkort til mig og en ny pc til børnene.
>
> Hvordan spiller du med forskelige figurer? Lidt ad gangen på alle 3 eller

Jeg har kun en Warlock og den er nået til level 40, knægten på 11 har vel 15
forskelligekaraktere på flere servere
og det er vist det med at det går jo lidt langsommere efter som man stiger i
level, det tager mig lang tid at komme
i level 41 nok over en uge, mens knægten laver en ny mand og stiger fra 1
til 6 på en aften.
Det med Guld "penge" er lige noget man skal ind i, i starten brugte jeg også
alt på div våben og ting
men det kommer man over og pludselig finder man jævnligt noget bedre end det
man har.
Jeg vil give den der skrev det ret i at Tasker er vigtigt i dette game,
eller bruger man for meget tid på at løbe
til et sted hvor man kan sælge sine ting.
Jeg har lært mining og enginering, mining giver gode penge og det er jeg
glad for, enginering kan jeg ikke rigtig
finde ud af hvad jeg skal med, jeg tjener ikke en krone på det og det tager
meget lang tid at løbe rundt og købe til ting
for at kunne lave ubrugelige ting som koster mere i løsdele en når jeg har
lavet dem.

Jeg har spillet siden midt Dec og er nået til level 40, hvor hurtigt stiger
i andre ?

Bjarne

Fra : Peter T.

Dato : 13-03-07 14:22

Bjarne udviste en rettidig omhu og skrev:

> Jeg har spillet siden midt Dec og er nået til level 40, hvor hurtigt
> stiger i andre ?

Jeg har ikke været en sløv banan, men er heller ikke målrettet på XP (jeg
foretrækker klart det sociale i at spille i grupper med andre, hvilket jo
nok er humlen i hele spillet). Min druid er gået fra 1 til 53 siden midten
af december.

Fra : Smirge

Dato : 14-03-07 15:22

Bjarne skrev:
> [...]
> lavet dem.
>
> Jeg har spillet siden midt Dec og er nået til level 40, hvor hurtigt stiger

jeg plejer at sige 6 timer per level - så er der masser af tid til AH og
tid til at booste sine skills.

hvis jeg powerleveler en character vil jeg sige 2-3 timer per lvl

Smirge

Fra : PerX ...

Dato : 14-03-07 20:05

In article <45f804f7$0$142$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
martin@XXXsmirge.dk says...

> jeg plejer at sige 6 timer per level - så er der masser af tid til AH og
> tid til at booste sine skills.
>
> hvis jeg powerleveler en character vil jeg sige 2-3 timer per lvl

Gælder det også levels over 65? :)

Fra : Smirge

Dato : 15-03-07 01:03

On Wed, 14 Mar 2007 20:05:02 +0100, PerX ...
<hyp1999@_hotmail_nospam_.com> wrote:

>Gælder det også levels over 65? :)

øhm - så langt er jeg ikke endu :D er på 47 lige nu :D

Smirge

Fra : PerX ...

Dato : 16-03-07 00:12

In article <q83hv2tck4l7sn74anhc0sseujfrlc5keq@4ax.com>,
martin@smirgeXXX.dk says...

> øhm - så langt er jeg ikke endu :D er på 47 lige nu :D

Level 66 kræver 734100 experience :)

Fra : Peter T.

Dato : 16-03-07 08:43

PerX ... udviste en rettidig omhu og skrev:

> Level 66 kræver 734100 experience :)

lol ok. Det er en sjat. :)

Forresten. Jeg har netop købt BC, men venter lidt med at opgradere spillet
til jeg rammer lvl60 om ca 5 levels. Jeg har læst, at XP vil blive
konverteret om til gysser, når jeg rammer lvl60. Hvordan foregår det og
hvor meget tjener man?

Fra : Just Johnny

Dato : 17-03-07 10:03

Peter T. posted the following:

> [...]
>til jeg rammer lvl60 om ca 5 levels. Jeg har læst, at XP vil blive
>konverteret om til gysser, når jeg rammer lvl60. Hvordan foregår det og

De XP du får fra quests bliver konvertet til ekstra guld, når du når
op på max. For BC betyder dette så, at en quest der ville gi' en ca 3
guld + 10000 XP på level 69, vil typisk give omkring 11 guld på level
70. XP fra at dræbe monsters giver ikke ekstra guld, men går bare
tabt.

Fra : Peter T.

Dato : 17-03-07 14:27

Just Johnny udviste en rettidig omhu og skrev:

> [...]
> op på max. For BC betyder dette så, at en quest der ville gi' en ca 3
> guld + 10000 XP på level 69, vil typisk give omkring 11 guld på level

Det er jo ikke alverden. Ved du hvordan det er ved level 60? For jeg har
endnu ikke opgraderet min WoW til BC endnu, selv om æsken ligger ved siden
af.

Fra : Just Johnny

Dato : 18-03-07 11:14

> [...]

>endnu ikke opgraderet min WoW til BC endnu, selv om æsken ligger ved siden

Det er samme princip, men jeg kan ikke lige beløbene. Jeg startede i
november måned og var så kun kommet til level 52-53 stykker da Burning
Crusade kom. Jeg valgte så at intallere BC og gå direkte over til
Outland så hurtigt jeg kunne, istedet for at 'spilde' tid på de gamle
'slutspils-ting'. Du kan jo få bedre langt bedre grønt udstyr fra
Outland end noget af det gamle 'slutsspils' blåt/lilla udstyr.

Fra : Peter T.

Dato : 18-03-07 22:23

> [...]

> Det er samme princip, men jeg kan ikke lige beløbene. Jeg startede i
> november måned og var så kun kommet til level 52-53 stykker da Burning

Jeg melder tilbage når jeg rammer lvl60. :)

Fra : PerX ...

Dato : 19-03-07 12:46

In article <Xns98F558CFDA93Cmuh@130.225.247.90>, pinoc10
@hotmail.GEBIScom says...

> [...]
> til jeg rammer lvl60 om ca 5 levels. Jeg har læst, at XP vil blive
> konverteret om til gysser, når jeg rammer lvl60. Hvordan foregår det og

Johnny svarede på det om penge, men jeg vil lige sige at du godt kan
tage til Outland som level 58. Det kommer lidt an på hvordan du spiller
og hvad du kan lide. Hvis du dyrker questene kan du jo godt gøre dem i
den "gamle verden" færdig først, men du tjener meget mere ved at bare
løse de nye quests i Outland end de gamle. Du kan tage langt de fleste
quests i start område som level 58 (et par stykker kræver du er 60).

Fra : Peter T.

Dato : 19-03-07 13:18

PerX ... udviste en rettidig omhu og skrev:

> ved at bare løse de nye quests i Outland end de gamle. Du kan tage
> langt de fleste quests i start område som level 58 (et par stykker
> kræver du er 60).

Super. Tak for info. :)

Fra : Frandsen

Dato : 13-03-07 09:53

"Marianne" <handel_fjerndette@lundbak.dk> skrev i meddelelsen
> Hvordan spiller du med forskelige figurer? Lidt ad gangen på alle 3 eller
> hvordan?

Det gør jeg. Lige nu har jeg 3. Min "main" er en Blood Elv Priest som lige
er blevet level 12 og er tailor med skinning. Jeg har også en Tauren Warrior
(level 10) som er blacksmith med mining, og den sidste er en Undead Warlock
(level 10) som er alchemist (tror jeg det hedder) med herbalism. Jeg skal
have nogle flere, så jeg kan lave forskellige ting til mig selv. De skal så
alle sammen høre til Horde, så jeg kan sende mail/ting/penge mellem
karaktererne. Desværre har man ikke en shared bank mellem karaktererne. Det
skal lige siges, at det tager selvfølgelig længere tid, at få en karakter op
i level, men man får mulighed for at starte forskellige steder, og dermed
ser man mere allerede i starten af spillet, får prøvet mange flere quest, og
man kan selvfølgelig lave mange flere ting - selvfølgelig, hvis man kan lide
det, og ikke har travlt Der giver mig også andre mål end dem spillet
umiddelbart lægger op til. I går skulle min tailor f.eks. lave ting til min
Warlock, som jo kun kan have cloth armor lige som min Priest.

First Aid, cooking og fishing kan alle i øvrigt lave uanset, hvilke
professioner man ellers har valgt.

Fra : Peter T.

Dato : 13-03-07 14:18

Marianne udviste en rettidig omhu og skrev:

> Hvordan spiller du med forskelige figurer? Lidt ad gangen på alle 3
> eller hvordan?

De andre ligger og samler støv, da min lvl53 druid har min fulde
opmærksomhed af forskellige årsager. :)

Fra : PerX ...

Dato : 14-03-07 15:03

In article <45f5e5b5$0$839$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
> [...]
>
> Nu er jeg aldeles grebet! Får jeg skat tilbage, bliver det sat i et nyt
> grafikkort til mig og en ny pc til børnene.

Hehe, så du skynder dig at få dem lagt i seng så du kan komme til at
spille? :)

Fra : Marianne

Dato : 15-03-07 00:17

> Hehe, så du skynder dig at få dem lagt i seng så du kan komme til at
> spille? :)

Njaa ... den mindste er afhængig af at jeg kan læse opgaverne op for hende,
så jeg har rigget to computere til (den ene værre end den anden) og købt to
konti. Så kan vi spille sammen (og sønnen kan spille med sin kammerat, som
låner plads på mit login), og det er faktisk meget hyggeligt.

En gang imellem får jeg dog også sneget mig mig til at spille alene, men
ikke før kl 20 ...

mvh
Marianne