Album?
Fra : Jubii

Dato : 17-03-07 13:42

The Hollies - Mr Tambourine Man, er den kommet i et album? Hvilket?

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 17-03-07 14:34

Jubii skrev:

>The Hollies - Mr Tambourine Man, er den kommet i et album? Hvilket?

Hvornår har de lavet den, den er ikke på deres site
http://www.hollies.co.uk/a-z_songlist.html

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Kaj Larsen

Dato : 17-03-07 19:00

> Hvornår har de lavet den, den er ikke på deres site
> http://www.hollies.co.uk/a-z_songlist.html
>
> --
> Ivan V. Klattrup
> http://klattrup.dk

Hejsa

Skal ikke kunne sige om The Hollies har lavet den, jeg har 3 cder med dem
med titlien "the air that i breathe"(1-2-3). Tror disse er en form for
greatest hits, og det omtalte nummer er ikke på.
The Hollies kendeste nummere må være:Bus Stop og Sorry Suzanne.
Hvad jeg til gengæld ved er at, Mr Tambourine Man et af Bob Dylan's numre,
nok mest kendt i versionen med The Byrds fra 1964, som med deres udgave fik
et gennembrud,el i hvert fald stor succes.
Ved også at Smokie har lavet en cover version af nummeret.
Håber mine oplysninger kunne bruges.

Med venlig hilsen

Kaj Larsen

Fra : Jubii

Dato : 17-03-07 19:35

On 17 Mar 2007 13:34:28 GMT, "Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> wrote:
in dk.kultur.musik

>Hvornår har de lavet den, den er ikke på deres site
>http://www.hollies.co.uk/a-z_songlist.html

Det kan jeg ikke finde ud af, da jeg ikke kan trække en id3 tag på artist-tittel
i det program jeg benytter.

http://leif.ringtved.person.emu.dk/Leif/musik%201.html er der een der mener
the hollies har indsunget den.
Mr Tambourine Man 2:31 - The Hollies
Og den kopi jeg har er på 2:31, men der står ikke noget om den er på en single,
ep, lp, eller et album.

Nu har jeg lyttet til the byrds udgave og sprunget mellem dem og den påståede
udgave af the hollies, og det lyder som samme gruppe, og på the hollies andre
melodier jeg har, lyder the hollies en del anderledes, mere lyse i stemmerne.

Så jeg formoder at det er en falsk the hollies jeg har, så væk med den.
Leifs udgave er nok den samme falske betegnelse.

Kunne heller ikke finde melodien i en Discography hos www.hollies.dk/

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-03-07 15:01

"Jubii" <gruntsaver@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så jeg formoder at det er en falsk the hollies jeg har, så væk med den.
> Leifs udgave er nok den samme falske betegnelse.

Tja, den er i hvert fald ikke på The Hollies album, Hollies sing Dylan... Og
jeg har da ledt efter en indspildning, men lige som dig, ikke fundet en.....
Men modsat dig, så mener jeg, at jeg har hørt den, med The Hollies, men om
det var et live nummer, eller om det var fra plade, det kan jeg ikke huske,
men det har sikkert været live, for jeg kan som sagt, ikke finde frem til,
at de skulle have udgivet det.

M.V.H....Benny..

Fra : Kaj Larsen

Dato : 19-03-07 11:05

Hejsa

Tror ikke The Hollies, har indspillet Mr. Tamburine Man. Er i hvert fald
ikke faldet over en oplysning der kan bekræfte at de skulle have gjort det.
Faldt over følgende link http://www.secondhandsongs.com/song/1282.html
hvor der opremses hvem der har indspillet nummeret, om det holder har jeg
ingen ide om.

Med venlig hilsen
Kaj Larsen