Klovnes komponist
Fra : Ingolf Olsson

Dato : 11-03-07 22:09

Hej.-
Kan nogen her fortælle hvem der har komponeret hovedtemaet til Tv.
serien> KLOVN-
Klaverstykket, lidt i Polka stil
Venligst Ingolf

Fra : ølkusken

Dato : 12-03-07 17:39

Står i rulleteksterne.

jesper

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 13-03-07 18:04

ølkusken skrev:

> Står i rulleteksterne.

Det tror jeg egentlig ikke, selvom jeg ikke har mulighed for at tjekke
lige nu.

Temaet fra Klovn er en ældre komposition, som er brugt mange steder.
Jeg mener, det var i en af Jacques Tatis film, jeg hørte en udgave for
nylig, og den er også blevet brugt i den amerikanske "Curb Your
Enthusiasm", som Klovn har ladet sig inspirere af.

Jeg kan desværre ikke finde titel eller komponist.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Martin Bak

Dato : 13-03-07 22:46

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> og den er også blevet brugt i den amerikanske "Curb Your Enthusiasm", som

Hvorfor tror du så ikke, at ophavsmanden er krediteret i rulleteksterne? Det
skal da krediteres?

Martin

Fra : Ingolf Olsson

Dato : 14-03-07 00:21

Jeg har købte dvdèr -med Klovn.
Nul-om musik og komponist.-
Har også optaget på video- Nul!- infos.-(Apollo) ?
Mon ikke det er uden copyrigth og blot go` gammel fransk musette musik og
"hoved tema- polka- klaver som er fornyet digitalt.-
Billigere! - men passer flot til TV serien. ?....
Hilsen Ingolf