Creative Zen V
Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 10-03-07 13:18

Hej

Jeg har en Zen V mp3-afspiller og kan &¤%%&¤/ få den til at connecte med min
pc.

Kender nogen til problemet og en evt. løsning på det?

Alternativt nogle fora, der diskuterer den slags.

Jeg har installeret det nyeste software, men det program der hedder sync
manager, vil ikke virke, og når det ikke virker, så virker ingenting, fordi
det andet software virker kun, hvis playeren er connected. Arghh.

Jeg bruger WinXP Pro UK med service Pack 2.

Mark

http://mark.gazel.dk/
http://wordpress.dk - til glæde for danske WordPress-brugere

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-03-07 22:00

Mark Thomas Gazel <markgazel@hotmail.com> wrote:

> Alternativt nogle fora, der diskuterer den slags.

nok et sted under dk.edb.* grupperne.

/thomas

--
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 10-03-07 22:12

On Sat, 10 Mar 2007 21:59:57 +0100, Thomas von Hassel wrote:

> nok et sted under dk.edb.* grupperne.

dk.teknik.lyd har vist mp3-afspillere som emne fra tid til anden.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 11-03-07 00:45

> dk.teknik.lyd har vist mp3-afspillere som emne fra tid til anden.

Hej Thomas'er

Tak for input.

Jeg fik knækket nødden ved at følge en dosmerseddel fra Creative, der var
langt som et ondt år, og bragte mig ned i de mørkeste kroge af Windows. Det
var lige så uhyggeligt som det lyder, men nu kan jeg browse i playeren med
stifinder, og det var alt, hvad jeg ville.

Fra : Stig Brun

Dato : 11-03-07 04:01

"Mark Thomas Gazel"

de mørkeste kroge af Windows. Det
> var lige så uhyggeligt som det lyder, men nu kan jeg browse i playeren med
> stifinder, og det var alt, hvad jeg ville.

Det vil jeg også gerne kunne - i stedet for at bruge den uoverskuelige
mængde software, der følger med.

Hvordan gør du?

Linieindgangen til optagelse virker seriøst god, men har en irriterende
indstilling, der starter et nyt nummer efter få sekunders stilhed. Har du i
din dybe søgen mødt et sted, hvor denne funktion kan sættes ud af spillet?

Per

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 11-03-07 08:02

> [...]
> irriterende indstilling, der starter et nyt nummer efter få sekunders
> stilhed. Har du i din dybe søgen mødt et sted, hvor denne funktion

Sjovt nok, vil jeg opså bruge den til optagelser, eller ville prøve det. Jeg
vil lave audioblog og senere podcast.

Mikrofonen er ok, men du undgå ikke små stød ved p-lyde, så jeg tror jeg
bruge en rigtig mikrofon og optage direkte til pc istedet.

Jeg brugte en vejledning herfra.

http://www.nomadness.net/modules.php?name=FAQ&myfaq=yes&id_cat=8&categories=Nomad+Jukebox+Zen

Derefter opgraderede jeg til Windows Media Player 11.

Ved ikke om det var nødvendigt, men det gav mulighed for at vælge stifinder,
når den bliver sluttet til.

Fra : Stig Brun

Dato : 11-03-07 10:54

"Mark Thomas Gazel" <

> [...]
>
> Derefter opgraderede jeg til Windows Media Player 11.
>
> Ved ikke om det var nødvendigt, men det gav mulighed for at vælge

Det var en ordentlig r..fuld Zen-oplysninger der ligger der, jeg prøver lige
om jeg kan vænne mig til Zen V media-exploreren.
Under mine forsøg med drag&drop har jeg fået musikfiler over i Zen´en jeg
ikke kan fjerne igen, og albums og tracks rodede en del rundt, så jeg er
blevet forsigtig...

I går optog jeg nedmix fra PA-mixeren til et 9-mands band i rigtig god
kvalitet - og dens irriterende evne til at lave nye tracks forsvinder når
"sync. spor" bliver valgt fra i recorderens menu.

Per

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-03-07 10:27

> [...]
> var lige så uhyggeligt som det lyder, men nu kan jeg browse i playeren med
> stifinder, og det var alt, hvad jeg ville.

Se, det er livet simpelthen for kort til .... min bærbare musikafspiller
skal nemlig bare det ... spille musik ... intet andet, intet mindre.

/thomas

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 11-03-07 10:32

> Se, det er livet simpelthen for kort til .... min bærbare
> musikafspiller skal nemlig bare det ... spille musik ... intet andet,
> intet mindre.

Jojo, men det skal jo noget musik over på den.

Med venlig hilsen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-03-07 10:31

> Jojo, men det skal jo noget musik over på den.

ja, men det skal heller ikke være mere end 2-3 klik første gang, og 0-1
klik de efterfølgende gange.

/thomas

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 11-03-07 11:35

> ja, men det skal heller ikke være mere end 2-3 klik første gang, og
> 0-1 klik de efterfølgende gange.

Enig. Det klart nemmeste er, når du kan have din player i en mappe og dine
musikfiler i en anden og så simpelthen trække filerne fra den ene til den
anden.

Fra : Ole Christiansen

Dato : 11-03-07 10:35

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jojo, men det skal jo noget musik over på den.
>
> Med venlig hilsen
>
> Mark
>
> http://mark.gazel.dk/
> http://wordpress.dk - til glæde for danske WordPress-brugere

I har vel set, at der en firmware update til Zen V plus omkring 1.feb.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 11-03-07 11:33

> I har vel set, at der en firmware update til Zen V plus omkring 1.feb.

Uha, det er lige før jeg ikke tør. Det virker, trods alt, nu.