Skriv under for et nyt ungdomshus
Fra : sebastian

Dato : 09-03-07 10:42

Ny hjemmeside opfordrer til at overvælde overborgmester Ritt
Bjerregaard med breve for at få hende til at genoptage dialogen for at
finde et nyt ungdomshus i København/*

Send vores eller din egen opfordring til Ritt directe fra
www.skrivforfristeder.dk

Fra : Claus Smith

Dato : 09-03-07 11:04

...og hvad har det så lige med dk.kultur.musik at gøre?

Find hellere den rette nyhedsgruppe til formålet.

Fra : sebastian

Dato : 09-03-07 11:27

Ungdosmhuset var et af de stærste kulturele musiksteder i København. derfor
dk.kultur.musik

Fra : Peter Heide

Dato : 09-03-07 16:33

"sebastian" <sebastian@skrivforfristeder.dk> skrev i en meddelelse
> Ungdosmhuset var et af de stærste kulturele musiksteder i København.
> derfor dk.kultur.musik

hvad så med film ?? du har også postet i d.k.film

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-07 13:33

On Fri, 9 Mar 2007 11:26:33 +0100, "sebastian"
<sebastian@skrivforfristeder.dk> wrote:

>Ungdosmhuset var et af de stærste kulturele musiksteder i København. derfor
>dk.kultur.musik

LOL - Den lader vi lige stå lidt !!

Uanset det, så er du off topic med dine politiske opslag her i
gruppen.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 11-03-07 00:42

sebastian skrev:

>Ungdosmhuset var et af de stærste kulturele musiksteder i København.
>derfor dk.kultur.musik

Så er det derfor at "kimzemanze" startede tråden "alt er i jylland"

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-03-07 11:26

On 9 Mar., 10:42, "sebastian" <sebast...@skrivforfristeder.dk> wrote:
> Ny hjemmeside opfordrer til at overvælde overborgmester Ritt
> Bjerregaard med breve for at få hende til at genoptage dialogen for at
> finde et nyt ungdomshus i København/*

Så de kan have fået held med deres terror kampagne ?

ALDRIG I LIVET !!!!!

De skulle oversprøjtes med kreaturgylle og sendes hjem til mor og far
i Hellerup.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Jørgen Lehnemann

Dato : 09-03-07 12:48

sebastian <sebastian@skrivforfristeder.dk> skrev:

> [...]
Jeg synes faktisk også det er usmageligt at bruge denne
nyhedsgruppe til politiske ærinder.
Hvad med at åbne en blog i cyberspace eller lign.
Jørgen L.

Fra : Dopedog

Dato : 09-03-07 12:50

> [...]
> finde et nyt ungdomshus i København/*
>
> Send vores eller din egen opfordring til Ritt directe fra

Er der ikke et sted man kan skrive under på at de møgunger der protesterede
skal i fængsel ?

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 09-03-07 12:53

"Dopedog" <ostejorgenskimSLETDETHER@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Er der ikke et sted man kan skrive under på at de møgunger der
> protesterede skal i fængsel ?
det kan vi da bare lave...

Rasmus

Fra : Søren Blom

Dato : 09-03-07 13:00

"Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> skrev
> det kan vi da bare lave...

Hvem er så vi

Syndes bare DU skal gå igang

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Peter X

Dato : 09-03-07 16:55

> Syndes bare DU skal gå igang

Hvis du synder må du vist en tur i Faderhuset

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-03-07 13:15

"Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> skrev i en meddelelse
> "Dopedog" <ostejorgenskimSLETDETHER@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> det kan vi da bare lave...
>
> --
> mvh
> Rasmus

Ka du så komme igang...

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-07 17:36

> Er der ikke et sted man kan skrive under på at de møgunger der
> protesterede skal i fængsel ?

Den er jeg med på

Fra : Max

Dato : 09-03-07 14:20

> Send vores eller din egen opfordring til Ritt directe fra

Brug

http://www.ingen.underskrifter.dk/

Mvh Max

Fra : Per H

Dato : 09-03-07 18:52

On Fri, 9 Mar 2007 10:42:10 +0100, "sebastian"

Vil da ha må de købe.

Vh Per

Fra : Per Hansen

Dato : 09-03-07 22:45

"sebastian" <sebastian@skrivforfristeder.dk> mentioned this

> [...]
> finde et nyt ungdomshus i København/*
>
> Send vores eller din egen opfordring til Ritt directe fra

Fristeder ?
Næ min dreng, i møgunger der ikke kan finde ud af at opføre jer ordentligt
må igennem det samme maskineri som os hvis i vil have et sted at være og
det er at kontakte et boligselskab og håbe på at der findes et i hele
landet som tør at være jeres boligselskab.
I kan jo spørge jeres åh så supportende forældre om de ikke vil spytte
i kassen til at i kan købe jer et nyt værested.

--
Per Hansen

Fra : Steen

Dato : 10-03-07 09:03

> [...]

> finde et nyt ungdomshus i København/*
>
> Send vores eller din egen opfordring til Ritt directe fra

Det var der vist ikke meget lydhørhed for herinde, og det forstår jeg
egentligt godt - ungerne mistede al sympati, da de blev voldelige.
--
Steen
Skype: dksbjdk

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-07 13:32

On Sat, 10 Mar 2007 09:02:42 +0100, isteen@gmail.com (Steen) wrote:

>Det var der vist ikke meget lydhørhed for herinde, og det forstår jeg
>egentligt godt - ungerne mistede al sympati, da de blev voldelige.

Hvilken sympati?

Den mest utilpassede del af "Jeg-mig-og-mig-genertationen" har aldrig
haft min sympati.
Jeg sympatiserer ikke med folk der vil trække mere ud af fællesskabet
end de er villige til at lægge deri, og disse møgunger er helt klart
ikke villige til at bidrage med noget som helst til samfundet, og har
aldrig været det.

/Alex

Fra : Per Hansen

Dato : 10-03-07 14:39

Alex Linaa <www.linaa.com> mentioned this

> [...]
> end de er villige til at lægge deri, og disse møgunger er helt klart
> ikke villige til at bidrage med noget som helst til samfundet, og har

Og til gengæld var de blevet tilbudt et nyt værested, men det sagde
de snot forkælede unger nej til, en vis tom brandstation på selv samme
gade der har hele baduljen og enda mere til end den nedrevne bule de
ellers holdte til i.
Men så kan Kbh's kommune jo gå igang med at rive den brandstation ned også
og så bruge grunden til erhvervs formål istedet for, men det vil de så
også tjene en del mere på end at have udstykket den til et nyt ungdomshus.

--
Per Hansen

Fra : Steen

Dato : 10-03-07 16:43

Alex Linaa <www.linaa.com> wrote:

> Hvilken sympati?

Jeg er overbevist om at de unge havde en større sympati i befolkningen,
efter at kommunen hade givet dem huset, og derefter solgte det.
Sympatien forsvandt dog, da de unge tog uacceptable metoder i brug. Men
ikke mere politisk debat om det emne herinde, det er der andre ng'er til
--
Steen
Skype: dksbjdk

Fra : Robert Eriksen

Dato : 12-03-07 07:10

Alex Linaa wrote:

> Hvilken sympati?

Den de mistede da de gik hen og blev voldelige hver gang de ikke fik
deres vilje.

Altså for en 16-17 år siden eller deromkring.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 10-03-07 09:28

sebastian skrev:

>Ny hjemmeside opfordrer til at overvælde overborgmester Ritt
>Bjerregaard med breve for at få hende til at genoptage dialogen for at
>finde et nyt ungdomshus i København/*

I kan få alle de ungdomshuse i vil have, bare i selv bygger dem, et godt
sted at bygge dem vil være midt på Grønlands indlandsis, hvor i også vil
finde passende byggematerialer.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 11-03-07 11:47

Ivan V. Klattrup skrev:

> I kan få alle de ungdomshuse i vil have, bare i selv bygger dem, et
> godt sted at bygge dem vil være midt på Grønlands indlandsis, hvor
> i også vil finde passende byggematerialer.

Ja, det kan jo være, Julemanden er mere gavmild end Ritt.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 11-03-07 12:00

Peter Brandt Nielsen skrev:

>Ja, det kan jo være, Julemanden er mere gavmild end Ritt.

Jeg tænkte nu mere på at de kunne lave en eller flere iglo(er), Julemanden
hjælper dem sikkert ikke, han giver kun til dem der har opført sig
ordentligt.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 10-03-07 22:23

sebastian wrote:
> [...]
> finde et nyt ungdomshus i København/*
>
> Send vores eller din egen opfordring til Ritt directe fra

Underskrevet!

Ungdomshuset var et vigtigt sted, ærgeligt at nogle få idioter (og
nynazister og andet rakkerpak der ville have del i lidt sjov i gaden)
ødelagde hver mulighed for ordentlig opbakning fra den brede befolkning, med
deres vold og stenkast.

Der er åbentbart mange der ikke forstår hvad det hus har betydet for
København, og hvilken enorm kulturel tilbagegang nedrivningen bringer med
sig.

Mod vold, for et Ungdomshus! Væk med Ruth og Faderhuset, sygt at en
ekstremistisk sekt skal have så stor opbakning fra så mange.

--
Jacob

Fra : -=JF=- priv

Dato : 11-03-07 00:24

"Jacob Skaaning" <jskaaning@tiscali.invalid> skrev i meddelelsen

> Der er åbentbart mange der ikke forstår hvad det hus har betydet for
> København, og hvilken enorm kulturel tilbagegang nedrivningen bringer med
> sig.

Hvilken enorm kulturel betydning har et hus fyldt med overpiercede,
utilpassede arbejdssky unge dog bibragt byen?

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 11-03-07 04:21

-=JF=- priv wrote:
> "Jacob Skaaning" <jskaaning@tiscali.invalid> skrev i meddelelsen

> Hvilken enorm kulturel betydning har et hus fyldt med overpiercede,
> utilpassede arbejdssky unge dog bibragt byen?

Volbeat, Magtens Korridorer, Baby Woodrose, Savage Rose, Nick Cave,
Einstürzende Neubauten, Mikael Simpson, Trentemøller, Björk osv osv osv har
alle holdt koncerter i huset. Og det var bare lige de navne jeg umiddelbart
kunne huske.

--
Jacob

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 11-03-07 04:24

Jacob Skaaning wrote:

> [...]
> Einstürzende Neubauten, Mikael Simpson, Trentemøller, Björk osv osv
> osv har alle holdt koncerter i huset. Og det var bare lige de navne

Og Green Day, D:A:D, Povl Kjøller, MC Einar, Poul Dissing & Benny Andersen,
Rockers By Choice, Sort Sol, Den Gale Pose, The Sandmen og Tommy Seebach.

--
Jacob

Fra : Holst

Dato : 11-03-07 08:32

Jacob Skaaning wrote:

> [...]
> alle holdt koncerter i huset. Og det var bare lige de navne jeg umiddelbart

Havde der ikke været et ungdomshus, så havde du såmænd nok bare spillet
et andet sted.

Er der nogen af ovenstående navne, som så at sige "stammer" fra
Ungdomshuset? Altså har deres oprindelse der.

Fra : aNdEr SaNd

Dato : 11-03-07 09:21

> [...]
> andet sted.
>
> Er der nogen af ovenstående navne, som så at sige "stammer" fra
> Ungdomshuset? Altså har deres oprindelse der.
Der er alt for mange der har en mening om et hus de aldrig har besøgt. Hvad
pressen har vist og skrevet om huset, er som alt andet i pressen farvet i
den ene eller anden retning.
Gi' ungerne en mulighed for et nyt hus, og gerne helt uden naboer.
Subkulturen vikser :)

Fra : Holst

Dato : 11-03-07 18:20

aNdEr SaNd wrote:

> Der er alt for mange der har en mening om et hus de aldrig har besøgt.

Givetvis. Dit svar var dog på ingen måde et svar på mit spørgsmål.

> Gi' ungerne en mulighed for et nyt hus, og gerne helt uden naboer.
> Subkulturen vikser :)

Hvor vikser den hen?

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-07 10:15

On Sat, 10 Mar 2007 22:22:57 +0100, "Jacob Skaaning"
<jskaaning@tiscali.invalid> wrote:

>Ungdomshuset var et vigtigt sted, ærgeligt at nogle få idioter (og
>nynazister og andet rakkerpak

Flot måde at betragte dem man ikke er enige med, virkelig en nuanceret
holdning må jeg sige.

Nynazister har man vist ikke set noget til, mens rakkerpak og idioter
synes at have været i flertal i det hus.
Se selv, det er bare _SÅ_ ineffektivt at smide med mudder bare fordi
man er uenig.

Fakta er at over 80% af befolkningen ikke mener at de utilpassede
egoister skal have så meget som en mursten uden at yde, så med mindre
du erklærer dig som antidemokrat, så stik piben ind.

>Der er åbentbart mange der ikke forstår hvad det hus har betydet for
>København, og hvilken enorm kulturel tilbagegang nedrivningen bringer med
>sig.

Ok, du forstår, og resten af verden er ignoranter?
Fik du sat galt fortegn et sted i den ligning monstro?

>Mod vold, for et Ungdomshus!

Nu har ungdomshuset været eksponenten for vold, så der er en indre
modsætning i den sætning.

>Væk med Ruth og Faderhuset, sygt at en
>ekstremistisk sekt skal have så stor opbakning fra så mange.

Ok, så fik du alligevel erklæret dig som antidemokrat.
Faderhuset har kun benytett deres grundlovssikrede ret, intet andet.

Men antidemokrater gider jeg ikke at spilde krudt på, så
farvel....dut...dut...

Fra : Ole Thomsen

Dato : 11-03-07 14:12

"Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote in message

> Fakta er at over 80% af befolkningen ikke mener at de utilpassede
> egoister skal have så meget som en mursten uden at yde, så med mindre
> du erklærer dig som antidemokrat, så stik piben ind.

Nu du lige nævner demokrati, så er det vel stadig sådan at man ikke behøver
stikke piben ind hvis man ikke deler mening med de øvrige 80%?

> Men antidemokrater gider jeg ikke at spilde krudt på, så
> farvel....dut...dut...

Tjah..

Ole Thomsen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 11-03-07 15:03

Ole Thomsen wrote:

> Nu du lige nævner demokrati, så er det vel stadig sådan at man ikke
> behøver stikke piben ind hvis man ikke deler mening med de øvrige 80%?

Hehe - touche :)

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-07 20:10

On Sun, 11 Mar 2007 14:11:45 +0100, "Ole Thomsen" <ot@networks.dk>
wrote:

>Nu du lige nævner demokrati, så er det vel stadig sådan at man ikke behøver
>stikke piben ind hvis man ikke deler mening med de øvrige 80%?

Du har da vist misforstået et eller andet.
Man kan mene hvad man vil, men har ikke ret hvis man er i mindretal,
og man har i hvert tilfælde ikke ret til at te sig som om 80% er
idioter, og man kun selv ved.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 11-03-07 22:20

Alex Linaa wrote:

> Du har da vist misforstået et eller andet.

> (..) man har i hvert tilfælde ikke ret til at te sig som om 80% er
> idioter, og man kun selv ved.

Det går da ellers nogelunde for en række statsmænd ....

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 11-03-07 17:08

Alex Linaa wrote:

> [...]
> synes at have været i flertal i det hus.
> Se selv, det er bare _SÅ_ ineffektivt at smide med mudder bare fordi

Jeg henviste såmænd bare til, at bla. nynazister deltog i stenkast og
hærværk - en cykelhandler på Blågårdsgade pågreb f.eks. en nynazist i at
kaste en sten igennem hans rude.

> Ok, du forstår, og resten af verden er ignoranter?
> Fik du sat galt fortegn et sted i den ligning monstro?

Har du nogensinde været i huset? Jeg kender adskillige mennesker der har
brugt det meget, og ingen af dem kunne nogensinde finde på at kaste en
eneste mursten. De arbejdede tilgengæld gratis i deres plade- og bogbutik,
og deltog i deres fælleskøkken. Det skulle være ganske hyggeligt.

> Nu har ungdomshuset været eksponenten for vold, så der er en indre
> modsætning i den sætning.

Nej. Enkelte latterlige brugere af Ungdomshuset har udøvet vold, men slet
ikke størstedelen af brugerne.

> Ok, så fik du alligevel erklæret dig som antidemokrat.
> Faderhuset har kun benytett deres grundlovssikrede ret, intet andet.
>
> Men antidemokrater gider jeg ikke at spilde krudt på, så
> farvel....dut...dut...

Er jeg antidemokratisk fordi at jeg på det kraftigste modsætter mig en sekt
og en kvinde der udtaler følgende:

"Det er kun lykkedes, fordi der var en kvinde, en Guds kvinde, som turde
stå fast. Kun fordi der var en Ruth Eversen, som ikke rokkede sig en
millimeter, men hele vejen igennem holdt fast i det, som Gud havde pålagt
hende - dvs. mig. Mange medier, og også Ritt Bjerregaard under mødet på
Rådhuset, har spurgt mig, hvorfor jeg dog ikke bare sælger huset og høster
gevinsten. Jeg griner af dem - hvor dumme er de? Vi har oplevet at Gud har
pålagt os, at købe det hus, og fordi jeg har holdt fast i hans løfte, har vi
nu sejret. Det er den magt vi har, når vi tilhører Gud."

"Gud har store planer med Faderhuset. De fleste tror, at vi snart kan ånde
lettede op. Men sådan bliver det ikke. Er det ikke fantastisk, at en
menighed af rettroende og disciplinerede kristne, har kunne have sådan en
samfundsforvandlende kraft? Vi er eksponeret ikke bare i hele Danmark, men
også det meste af verden. Hvad siger I? Hvad synes I det næste skal være?
Hvad med homoseksualitet?
Danmark har tilpasset sig tidsånden, og Folkekirken vier i dag
homoseksuelle. Det er ikke naturligt for to mennesker af samme køn at være
sammen. Undskyld mig, men vi er bare ikke fysisk indrettet til det! Og hvad
med lesbiske, som åbenbart skal kunne få kunstig befrugtning? To kvinder,
der får børn? Det er ikke Guds vilje!
Og hvad med pornografi, hva? Hvad med abort? Hvad med incest, hva? Det
bliver det næste. Vi har styrken, og vi har troen. Vi lever i et samfund,
hvor børn leger med satanisk legetøj. Leger med monstre. Faderhuset vil
forandre Danmark. Vi har kraften til det, den samfundsforvandlende kraft.
Hvorfor har andre kristne ikke den magt? Fordi de er lunkne. Vi kan kun
sejre ved at have et stærkt lederskab, og en disciplineret menighed."

Der er jo noget galt i knolden på hende. Det har intet med demokrati at
gøre.

--
Jacob

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 11-03-07 17:28

Jacob Skaaning wrote:

> Der er jo noget galt i knolden på hende. Det har intet med demokrati
> at gøre.

Reelt set har Faderhuset lige så meget ret til at være her som alle andre
- forudsat at landets love bliver overholdt

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-07 23:56

On Sun, 11 Mar 2007 17:28:08 +0100, "Peter Lykkegaard"
<plykkegaard@gmail.com> wrote:

>Reelt set har Faderhuset lige så meget ret til at være her som alle andre
>- forudsat at landets love bliver overholdt

Præcis.
Det er ikke strafbart at have sære ideer, men det er kriminelt at
stjæle huse og smide 3 kg. tunge brosten i hovedet på folk.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 14-03-07 21:35

Alex Linaa wrote:

> Det er ikke strafbart at have sære ideer, men det er kriminelt at
> stjæle huse

Der er ingen der har stjålet huset, der kan højst blive tale om ulovligt
ophold eller lignende

> og smide 3 kg. tunge brosten i hovedet på folk.

Det er der ingen der har benægtet

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-07 20:18

On Sun, 11 Mar 2007 17:08:13 +0100, "Jacob Skaaning"
<jskaaning@tiscali.invalid> wrote:

>Jeg henviste såmænd bare til, at bla. nynazister deltog i stenkast og
>hærværk - en cykelhandler på Blågårdsgade pågreb f.eks. en nynazist i at
>kaste en sten igennem hans rude.

Det er også så nemt at have nogen at skyde skylden for alverdens
fortrædeligheder på, i stedet for at se lidt indad.
Var det forresten ikke den metode netop nazisterne benyttede sig af i
30'ernes Tyskland?
Tankevækkende!

> [...]
>eneste mursten. De arbejdede tilgengæld gratis i deres plade- og bogbutik,
>og deltog i deres fælleskøkken. Det skulle være ganske hyggeligt.

Så du påstår at ingen af husets brugere har smidt så meget som en
sten? At al balladen er skabt af andre?
Enten er du naiv, eller også taler du mod bedre vidende.

>Nej. Enkelte latterlige brugere af Ungdomshuset har udøvet vold, men slet
>ikke størstedelen af brugerne.

Er det noget du ved, eller noget du gætter på?
Ingen ved deres sansers fulde brug ville befinde sig i et hus så
kraftigt befæstet og så bevæbnet som det var tilfældet, hvis de havde
fredelige hensigter.

En gang til:

> [...]
Enten er du naiv, eller også taler du mod bedre vidende.

>Er jeg antidemokratisk fordi at jeg på det kraftigste modsætter mig en sekt

Du er antidemokratisk fordi du blander hendes holdninger ind i dette,
hvor det eneste hun har gjort er at bruge sin grundlovssikrede ret til
at købe en ejendom.
Hvad hun mener eller ikke mener er sagen totalt uvedkommende. Man
mister ikke sin grundlovssikrede ret fordi man har sære holdninger.

>Der er jo noget galt i knolden på hende. Det har intet med demokrati at
>gøre.

Det var ikke hendes opfattelse af demokrati der var til diskussion
her, det var din som er mindst lige så lunken.

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 11-03-07 20:34

Alex Linaa wrote:
> [...]

>fortrædeligheder på, i stedet for at se lidt indad.
>Var det forresten ikke den metode netop nazisterne benyttede sig af i

Hvorfor skal jeg se indad? Jeg er ikke aktivist, og har ikke deltaget i
nogen optøjer.
Det er et faktum at flere forskellige grupper (ikke-autonome) brugte
gadekampene som en undskyldning til at lave ballade og udøve vold og
hærværk, uden at få skylden for det selv. Læs nyhederne.

> Så du påstår at ingen af husets brugere har smidt så meget som en
> sten? At al balladen er skabt af andre?
> Enten er du naiv, eller også taler du mod bedre vidende.

Det har jeg aldrig påstået. Jeg siger bare at *langtfra alle* brugerne af
huset var med til at smide med sten.
Men du ved måske bedre? Hvor ved du det fra?
Jeg står ved det jeg siger, fordi jeg har snakket med brugere af huset, og
selv kender brugere af huset. En ekskærestes lillesøster er ret aktiv i
miljøet og var meget i huset, og både hende og hendes mange venner fra samme
miljø kunne aldrig finde på at gøre en flue fortræd. Selvom der er nogle
idioter der er voldelige og kaster med sten, er der stadig en stor del af
brugerne der overhovedet ikke vil have noget med de optøjer at gøre.
Du svarede iøvrigt aldrig på mit spørgsmål om du nogensinde havde været i
huset.

> [...]
> Hvad hun mener eller ikke mener er sagen totalt uvedkommende. Man
> mister ikke sin grundlovssikrede ret fordi man har sære holdninger.

Det gider jeg ikke engang diskutere. Du kan kalde mig hvad du vil; jeg
bruger min stemmeret, og så har jeg svært ved at se at jeg skulle være
antidemokratisk.

--
Jacob

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-07 20:53

On Sun, 11 Mar 2007 20:33:33 +0100, "Jacob Skaaning"
<jskaaning@tiscali.invalid> wrote:

>Det gider jeg ikke engang diskutere. Du kan kalde mig hvad du vil; jeg
>bruger min stemmeret, og så har jeg svært ved at se at jeg skulle være
>antidemokratisk.

Jamen så har du på bedste antidemokratisk vis lukket af for
diskussionen.
Hav et godt liv...........

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 11-03-07 21:13

Alex Linaa wrote:

> Jamen så har du på bedste antidemokratisk vis lukket af for
> diskussionen.
> Hav et godt liv...........

Den var godt nok svag... jeg tager dit svar som at du ikke har noget tilbage
at argumentere med.

--
Jacob

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-07 22:22

On Sun, 11 Mar 2007 21:13:05 +0100, "Jacob Skaaning"
<jskaaning@tiscali.invalid> wrote:

>Den var godt nok svag... jeg tager dit svar som at du ikke har noget tilbage
>at argumentere med.

tag det som du vil, det har du jo alligevel gjort i hele debatten.
Når folk direkte skriver: "Det gider jeg ikke engang diskutere",
hvorfor pokker skulle man så spilde tid på at fortsætte?

Du er blevet vejet, og fundet for let.

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 12-03-07 00:33

Alex Linaa wrote:

> [...]
> Når folk direkte skriver: "Det gider jeg ikke engang diskutere",
> hvorfor pokker skulle man så spilde tid på at fortsætte?

Du kunne jo eventuelt tage nogle af de andre punkter op, men det har du
åbentbart ikke argumenter nok til...

--
Jacob

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 13-03-07 16:40

"Jacob Skaaning" <jskaaning@tiscali.invalid> skrev i en meddelelse

> Du kunne jo eventuelt tage nogle af de andre punkter op, men det har du
> åbentbart ikke argumenter nok til...

Hvor gammel er I? 14 eller 15 år, jeg underviser elever i 7. - 9. klasse og
de lyder lige præcis sådan der

Fra : Peter Juhl

Dato : 12-03-07 04:04

Alex Linaa wrote:

> Jamen så har du på bedste antidemokratisk vis lukket af for
> diskussionen.
> Hav et godt liv...........

Hey Alex, du mangler stadig at uddybe hvordan du i praksis vil
administrere at de unge skulle have frataget deres demokratiske
rettigheder - på bedste antidemokratiske vis...

Fra : Kai Mandrup

Dato : 12-03-07 07:07

Igen og igen hævdes det, at kun et absolut mindretal af de unge i huset var
voldelige o.s.v. - men hvorledes forklares så de store lagre af våben som
var placeret på strategiske steder?
Var det kun de "få som ødelagde det for de andre" som havde deltaget i
arbejdet med det? Og hvorfor havde "det store flertal" ikke sagt fra og
fjernet det igen?

Kai

Fra : Peter Juhl

Dato : 12-03-07 22:03

Kai Mandrup wrote:

> [...]
> Var det kun de "få som ødelagde det for de andre" som havde deltaget i
> arbejdet med det? Og hvorfor havde "det store flertal" ikke sagt fra og

Hvorfor spørger du mig, jeg kommer ikke fra ungdomshuset.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-03-07 12:37

> Jeg henviste såmænd bare til, at bla. nynazister deltog i stenkast og
> hærværk - en cykelhandler på Blågårdsgade pågreb f.eks. en nynazist i at
> kaste en sten igennem hans rude.

Ja måske, men det forklarer vel ikke bjerge af brosten og brugsklare
molotows, samt materialer til at fremstille flere af slagsen, på
Ungdomshusets tag.... Samt så vidt jeg kunne se, anbragt på strategiske
steder rundt om i huset. Hvis ikke huset var klar, og mere end villig til
at udøve vold.... Hvorfor så barrikadere vinduer og døre...
Ungdomshuset tabte, for 6 år siden, da huset blev solgt.... Hvorfor
politikerne dengang, valgte at sælge, det må de politikere svare på... Så
Ritt Bjerregård, har intet med den side af sagen at gøre, og når ikke Ruth
Eversen ville sælge huset, kunne Ritt Bjerregård intet gøre.... For jeg
tvivler på, at man kan bruge ekspropriationsreglerne her.

Jo det har pint og plaget beboerne på Nørrebro i mange år, og trods gentagne
løfter, om ikke at larme så meget, var glemt, lige så snart man vendte
ryggen til dem, og de gik tilbage til Ungdomshuset, og gjorde præcist som de
plejede.
Det lyder jo til, at beboerne derude, er lykkelige for at være sluppet af
med Ungdomshuset.

> [...]
> eneste mursten. De arbejdede tilgengæld gratis i deres plade- og bogbutik,
> og deltog i deres fælleskøkken. Det skulle være ganske hyggeligt.

Havde den del, du snakker om, haft overtaget i Ungdomshuset, så havde det
sikkert lagt der endnu ..

> Nej. Enkelte latterlige brugere af Ungdomshuset har udøvet vold, men slet
> ikke størstedelen af brugerne.

Så er det første gang, jeg har set enkelte folk, fylde så meget..
Det vil sige, at alle de unge, der sidder i fængsel lige nu, kun er
rendyrkede ballademagere, og vi roligt kan idømme dem 10 års fængsel, Eller
hvad ????

Det er ikke et spørgsmål om at støtte Faderhuset.... Men at støtte
ejendomsretten. De har købt huset, og har ejet det i 6 år... Måske skulle
brugerne af Ungdomshuset, have husket, at det var privat ejendom, de øvede
hærværk på. Så helt ærligt... Er jeg den eneste, der syntes at Faderhuset,
nærmest har udvist " En fløjtekedels tålmodighed " med brugerne af
Ungdomshuset.

> Er jeg antidemokratisk fordi at jeg på det kraftigste modsætter mig en
sekt
> og en kvinde der udtaler følgende:

Du udtaler dig jo kun sådan om hende nu, fordi hun tog hendes eget hus, og
jævnede det med jorden.
De 6 år, du har brugt hendes hus, var du vel dårligt klar over hendes navn,
eller hvad ????

> Der er jo noget galt i knolden på hende. Det har intet med demokrati at
> gøre.

Det er muligt, der er noget galt i knolden på hende, men det er der intet
ulovligt i.
Du har, for en gangs skyld ret... Det har intet med demokrati at gøre... Det
drejer sig helt og holdent, om Ejendomsret. Den har hun til gengæld, og så
er den potte sådan set ude.... Det var hendes hus, og dermed var hun i sin
gode ret.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-07 19:13

Jacob Skaaning skrev:

> [...]
>
> Mod vold, for et Ungdomshus! Væk med Ruth og Faderhuset, sygt at en
> ekstremistisk sekt skal have så stor opbakning fra så mange.

Jeg skriver gerne under. Ungdomshuset var så meget mere end bare et
hjemsted for de relativt få bruger som har lavet så meget ballade.
Desværre har de få ødelagt de mange i denne sag hvilket er meget
ærgeligt i dette tilfælde.

Steinbjørn

Fra : Robert Eriksen

Dato : 12-03-07 07:25

S. Sørensen wrote:

> [...]
> hjemsted for de relativt få bruger som har lavet så meget ballade.
> Desværre har de få ødelagt de mange i denne sag hvilket er meget

Når nu det er så overvældende en majoritet af brugerne der ikke er
voldelige, og måske endda direkte tager afstand fra optøjerne, så er det
jo tankevækkende at de i den grad har holdt sig for sig selv.

Hvor er Adam blevet af?

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 11-03-07 18:44

> [...]

> finde et nyt ungdomshus i København/*
>
> Send vores eller din egen opfordring til Ritt directe fra

I kan da bare købe jer et hus. Så kan I jo behandle det som I vil.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Max

Dato : 11-03-07 19:00

Hej Jesper

> I kan da bare købe jer et hus. Så kan I jo behandle det som I vil.

Ja det sjove er jo at det er en flok unger der ikke vil kendes ved
samfundet, men de mener bestemt at samfundet skal sørge
for at de har et hus at bruge :)

--
Max

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-07 20:19

On Sun, 11 Mar 2007 19:00:26 +0100, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej Jesper

>Ja det sjove er jo at det er en flok unger der ikke vil kendes ved
>samfundet, men de mener bestemt at samfundet skal sørge
>for at de har et hus at bruge :)

Du har lige defineret socialismens grundide