Købe rødvinssovs som er klar-til-brug?
Fra : Martin

Dato : 18-03-07 00:08

Hej,

Er der nogen som kender en god rødvinsovs som er klar til brug?

Jeg har lige smagt Chigago Roasthouse's, som er den bedste jeg
nogensinde har smagt, men den kan man ikke købe i glas og have stående
i købeskabet =(

Martin

Fra : Kim Schulz

Dato : 18-03-07 00:20

On 17 Mar 2007 16:07:42 -0700
"Martin" <d2xdt2@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Jeg har lige smagt Chigago Roasthouse's, som er den bedste jeg
> nogensinde har smagt, men den kan man ikke købe i glas og have stående

hvad med at lave den selv. det er jo faktisk ikke ret svært.

--
Kim Schulz | Private : http://www.schulz.dk
Kim@schulz.dk | Business: http://www.devteam.dk

Fra : Martin

Dato : 18-03-07 00:40

> hvad med at lave den selv. det er jo faktisk ikke ret svært.

Det er muligt, men jeg bryder mig ikke om rødvin i glas, kun i sovs.
Så resten af rødvinen vil jeg ikke få brugt, og så bliver det en dyr
sovs hver gang.

Fra : Kim Schulz

Dato : 18-03-07 00:47

On 17 Mar 2007 16:39:50 -0700

> Det er muligt, men jeg bryder mig ikke om rødvin i glas, kun i sovs.
> Så resten af rødvinen vil jeg ikke få brugt, og så bliver det en dyr
> sovs hver gang.

Du kan sagtens lave en reduceret rødvinsfond og så fryse den ned i
isterningposter. Så er det bare at tage et antal "isterninger" op af
fryseren når du skal bruge det til saucen.

Fra : Martin

Dato : 18-03-07 00:52

> Du kan sagtens lave en reduceret rødvinsfond og så fryse den ned i
> isterningposter. Så er det bare at tage et antal "isterninger" op af
> fryseren når du skal bruge det til saucen.

Lyder smart. Hvordan laver man den?

Fra : Christian Hansen

Dato : 18-03-07 14:59

Martin skrev:

> Lyder smart. Hvordan laver man den?

Eller køb en af de der 3-liters papvine - de kan altså holde sig ret
længe, selvom der kun står 6 uger på kartonen. Jeg har altid sådan en
stående i køkkenet og bruger vinen til forskellig madlavning, herunder
rødvinssovs og lasagne.

Mvh Christian

Fra : Martin

Dato : 18-03-07 15:05

> [...]
> længe, selvom der kun står 6 uger på kartonen. Jeg har altid sådan en
> stående i køkkenet og bruger vinen til forskellig madlavning, herunder

Hvormeget putter du i en lasagne?

Fra : Christian Hansen

Dato : 18-03-07 16:05

Martin skrev:

> Hvormeget putter du i en lasagne?

en halv liter - som jeg jo så koger stille væk, inden der tilsættes mælk
og efterfølgende tomat.

Mvh Christian

Fra : Martin

Dato : 18-03-07 19:15

> en halv liter - som jeg jo så koger stille væk, inden der tilsættes mælk
> og efterfølgende tomat.

Mælk? Så har vi en meget forskellig måde at lave lagsanie på =) Det
har jeg aldrig hørt om før.

Fra : Kim Schulz

Dato : 18-03-07 20:08

On 18 Mar 2007 11:14:42 -0700

> Mælk? Så har vi en meget forskellig måde at lave lagsanie på =) Det
> har jeg aldrig hørt om før.

Gætter på at christian bruger en Ragú som kødsaucen i hans lasagne.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 19-03-07 20:26

"Martin" <d2xdt2@gmail.com> writes:

> Er der nogen som kender en god rødvinsovs som er klar til brug?

Min far købte noget på poser i weekenden, som smagte udmærket. Men
hjemmelavet er nu bedre. Jeg tror nok det var Knorr.

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : Jan B.

Dato : 21-03-07 19:30

"Martin" <d2xdt2@gmail.com> wrote in message
[...]

Oscar laver en Sauce Espagnole, som sælges i 1 liter brikker hos bl.a.
Metro. Ret god hvis den får et skud frisk timian.

Laver også en OK demi-glace på okse (Reelt en mørk fond), hvis du har mod på
at følge ideen om at lave det selv, sådan som nævnt andet sted i tråden.

Vh/Jan