hvad skal I ha' idag?
Fra : Henrik Funch Lunnsgå~

Dato : 12-03-07 15:01

inspiration fra andres "hverdagsmad" er altid rart.....

hvad står jeres aftensmad på ?

hos os står den på noget jambalaya-risotto agtigt tror jeg - så hvis
der er nogle der kender nogle gode opskrifter på sådan noget så
modtager jeg gerne.

mange hilsner
og velbekomme

Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-07 17:38

Vi skal ha oksesuppe, med kød/melboller flutes og kinesiske rejechips

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-07 18:07

"Henrik Funch Lunnsgård" <jobsoegning@beskedboks.dk> skrev i en meddelelse
> inspiration fra andres "hverdagsmad" er altid rart.....
>
> hvad står jeres aftensmad på ?

Fiskefrikadeller af torsk og lyssej MED æg. Hertil kartofler og wannabe
hollandaise (Knorr)
Mvh Tommy

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 12-03-07 18:21

Naboen inviterede på tarteletter med høns (fra egen have) i asparges (fra et
glas)
Jøsses, det smagte godt *slurp* Høns der har levet i en have smager
unægteligt noget anderledes den de hvide, søde bløde stykker kød der bliver
solgt som "kylling" i supermarkederne. Dette kød hér var lysebrunt og havde
bid i - så man faktisk skulle tygge på det, modsat ...der kan spises med
sugerør nærmest *g*

Hilsen Heidi
http://hei.homepage.dk
http://godter.dk

Fra : Ralph

Dato : 12-03-07 18:32

"Henrik Funch Lunnsgård" <jobsoegning@beskedboks.dk> skrev i en meddelelse
> inspiration fra andres "hverdagsmad" er altid rart.....
>
> hvad står jeres aftensmad på ?

Pizza, far laver bunden og tomatsovsen, så komponerer ungerne selv deres
egen pizza, i dag kan man bl.a. vælge mozzarella, cheddar, peperoni, skinke,
tun (hold fast) for 42 kr. oksefilet (ca. 150 gram), spegeskinke, muslinger,
benfri sild, kogte løgringe, grønne og sorte oliven, majs, hvidløg,
chilipasta, jalapenos, gorgonzola, frisk mozzarella samt torskerogn (det
sætter jeg frem HVER gang - hellere grines ad end ignoreres)

Een til hver, + en ekstra til natmad.

--
Ralph

Fra : Thormod Johansen

Dato : 13-03-07 14:38

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote in message
> samt torskerogn (det sætter jeg frem HVER gang - hellere grines ad end
> ignoreres)

Hvad mener du? Sætter du torskerogn frem, for så har familien noget at grine
af?
Bliver du ignoreret af familien, hvis du ikke sætter torskerogn frem?

Fra : Ralph

Dato : 13-03-07 18:22

"Thormod Johansen" <test@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> Hvad mener du? Sætter du torskerogn frem, for så har familien noget at
> grine af?
> Bliver du ignoreret af familien, hvis du ikke sætter torskerogn frem?

Faktisk snakker mine tre teen-agebørn ret meget med mig, det var gas.
Iøvrigt hjælper de også med at lave mad engang imellem, og rydder op på
skift efter aftensmad. Og hvis de skal have snacks eller andet hyggeri, så
laver de dip, bager kage, nachos i ovn med cheddar og chilli osv.

--
Ralph

--
Ralph

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 12-03-07 18:44

> hvad står jeres aftensmad på ?

Ristaffel.

--
Jeppe Vestergaard, København
Email: Jeppe at dailyrush denmark

Fra : Peter Westh

Dato : 12-03-07 19:07

"Henrik Funch Lunnsgård" <jobsoegning@beskedboks.dk> skrev i en meddelelse
> inspiration fra andres "hverdagsmad" er altid rart.....
>
> hvad står jeres aftensmad på ?

Vi har spist purésuppe med løg, kartofler og selleri med græskarkernebrød.
Og trøffelolie til at dryppe oveni til min voksne smagsløg. Min datter på
fire sidder stadig og guffer i sig.

/P

Fra : Hansen

Dato : 12-03-07 21:57

"Peter Westh" <pwesth@fjern.hum.ku.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Og trøffelolie til at dryppe oveni til min voksne smagsløg. Min datter på

Denne her:
http://www.arla.dk/APPL/HJ/HJ401/HJ401D02.NSF/O/8E2E5BC395955D26C1256FA9002685C8

og den smagte smaddergodt

Fra : Jørgen Hess

Dato : 13-03-07 00:10

"Hansen" <nejtak@ingenmail.dk> skrev i en meddelelse
> "Peter Westh" <pwesth@fjern.hum.ku.dk> skrev i en meddelelse

> Denne her:
> http://www.arla.dk/APPL/HJ/HJ401/HJ401D02.NSF/O/8E2E5BC395955D26C1256FA9002685C8
>
> og den smagte smaddergodt

Hvis der bruges tørret pasta, er det vel smart at komme ærterne direkte i
retten (Der skal koge i et minut) eller koge ærterne i gryde for sig selv og
evt. bruge vandet som en del af de 2 dl. Ellers kommer ærterne til at koge i
hele pasta kogetiden.

mvh
Jørgen

Fra : Hansen

Dato : 13-03-07 08:39

"Jørgen Hess" <joergen.hess@ahva.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og evt. bruge vandet som en del af de 2 dl. Ellers kommer ærterne til at

Det er rigtigt men jeg brugte frisk pasta. En i min familie kan ikke lide
ærter, så jeg kogte dem for sig selv og serverede dem ved siden af

Mht til frisk pasta var det lidt sjovt da jeg skulle købe dem. Det var et
nyt supermarked og jeg kunne ikke finde dem. Jeg spurgte en fra personalet
om de havde frisk pasta, og hun svarede at al pasta var der og der. "Er det
frisk pasta" spurgte jeg. Hertil svarede hun at det jo ikke var mere frisk
end at det var i poser og de solgte altså kun friske varer - ikke gamle.
Efter forklaring og beskrivelse af forskellen på tørret og frisk gik det
endelig op for hende og hun spurgte mig om det så var det der var pakket
ind. Det kunne jeg jo ikke vide med foreslog hende at vise mig det - og
bingo - så lærte vi begge noget.

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-03-07 00:49

"Henrik Funch Lunnsgård" <jobsoegning@beskedboks.dk> skrev i en
meddelelse news:11737083790.393993019469189@dtext.news.tele.dk

> hvad står jeres aftensmad på ?

Jeg røg ud i en ikke-planlagt fodboldkamp, så aftensmaden røg sig en tur.
Jeg har lige nappet et par madder på verdens bedste rugbrød i hele verden;
en gammeldags modnet, marineret sild med løgringe og et par skiver roastbeef
med ristede løg, hjemmelavet remoulade, Meyers agurkesalat og godt med reven
peberrod. Dertil en Rød Aalborg og en enkelt øl (den nye, lyse ale fra
Aldi/Vestfyen). Så nu er jeg næsten sengeklar.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 07-04-07 21:48

[Henrik Funch Lunnsgård | 12 Mar 2007 14:01:13 GMT]

>hvad står jeres aftensmad på ?

Roastbeef, rullet i knuste krydderier og tilberedt efter Jens Bruun's
metode.

Dertil små grillede kartofler, bagte cherrytomater og hjemmelavet bearnaise
- uhm :)

Junior fik Crème Brûlée m/ hvid chokolade til dessert; vi andre fik hindbær
muffins.

Mvh René
www.rene.hjorth.com

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-04-07 22:02

"Rene' Hjorth" <rene@hjorth.com> skrev i en meddelelse

> Roastbeef, rullet i knuste krydderier og tilberedt efter Jens Bruun's
> metode.

How did it go? Jeg prøvede lige at opvarme en culotte på dén måde (det
plejer at være hundesvært at få liv i en culotte på andendagen, men
resultatet var fremragende - bortset fra krølfedtet, der ikke længere var
krølfedt

> Dertil små grillede kartofler, bagte cherrytomater og hjemmelavet
> bearnaise - uhm :)

Suk. Jeg har ikke tålmodighed til hjemmelavet bearnaise, og ikke temperament
til ikke-hjemmelavet bearnaise, så jeg er lidt misundelig. Nej. Ret skal
være ret; jeg er *meget* misundelig.

> Junior fik Crème Brûlée m/ hvid chokolade til dessert; vi andre fik
> hindbær muffins.

Jeg havde nok foretrukket juniors dessert

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 09-04-07 23:07

[Jens Bruun | Sat, 7 Apr 2007 23:01:48 +0200]

>How did it go?

Well, at rulle den i de knuste krydderier og komme den i en frysepose der
blev svejset tæt fungerede godt, da de fik mulighed for at udvikle sig
maksimalt.

Istedet for 1 time ved 60 grader, gav jeg den 2 timer ved 50 grader, og det
var simpelthen for lidt, efter at have givet den 5-10 minutters "røvfuld" på
stegepanden for den rigtige overflade og lade den hvile 10 minutter, var den
stadig lidt for rå til at spise varm. Den var bestemt lækker, men altså
lidt for rå. Næste gang kommer der nok et (beklager udtrykket)
"stegetermometer" i dyret før det kommer i posen, så jeg lidt bedre kan
styre temperaturen og tiden.

> [...]
>plejer at være hundesvært at få liv i en culotte på andendagen, men
>resultatet var fremragende - bortset fra krølfedtet, der ikke længere var

God idé.

>Suk. Jeg har ikke tålmodighed til hjemmelavet bearnaise, og ikke temperament
>til ikke-hjemmelavet bearnaise, så jeg er lidt misundelig. Nej. Ret skal
>være ret; jeg er *meget* misundelig.

Well, næsten-lavet-fra-bunden-bearnaise; ingredienserne er de rigtige, men
som fødevareudvikler skal jeg jo "misbruge" talentet engang imellem og med
blot ½ gram stabilisator, er hele fabrikationsmetoden meget meget enklere :)

>Jeg havde nok foretrukket juniors dessert

Enig - men det var en rest fra dagen i forvejen, hvor han ikke havde været
sulten, så vi andre kunne blot kigge misundeligt på ham.

Mvh René
www.rene.hjorth.com