Musik om Berlin?
Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 15-03-07 19:59

Hephey

Jeg skal næste weekend en tur til Berlin med en flok kammerater, og tænkte
at bilturen derned ville blive lidt kortere med lidt musik til at bringe os
i den rette stemning. Derfor: hvad findes der er musik der handler om
Berlin, har Berlin i teksten eller lign.?

Kan selv lige komme i tanker om følgende

Infernal: From Paris to Berlin
Nordstrøm(strand?): Berlin
Leonard Cohen: First we take Manhattan

Så er der selvfølgelig Irving Berlin, menæææh... jeg leder mest efter noget
rytmisk musik

Rammstein er selvfølgelig også oplagt, selvom de vist ikke synger om Berlin

--
Mvh Mads
----

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 15-03-07 20:03

On Thu, 15 Mar 2007 19:58:47 +0100, Mads Thorning Pedersen wrote:

> [...]
> i den rette stemning. Derfor: hvad findes der er musik der handler om
> Berlin, har Berlin i teksten eller lign.?

Ellen Allien - Stadtkind
http://www.youtube.com/watch?v=sM9r_89IQFc

--
np: (Winamp is not active

Fra : Max

Dato : 15-03-07 20:24

Hej Mads

> Kan selv lige komme i tanker om følgende

Kraftwerk synger vidst ikke om Berlin, men er numer
som Autobahn må være oplagt.

--
Mvh Max

Fra : Peter Heide

Dato : 15-03-07 20:43

"Mads Thorning Pedersen" <cyklopaten@sletdette.mailme.dk> skrev i en
meddelelse news:45f99769$0$199$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> noget rytmisk musik
>
> Rammstein er selvfølgelig også oplagt, selvom de vist ikke synger om

Hvad med Lou Reed's Berlin fra 1973

David Bowie Low og Heroes fra 1977

Kan ikke garanterer for at humøret er høj når I når frem

Fra : Davidsen

Dato : 15-03-07 21:50

> [...]
> os i den rette stemning. Derfor: hvad findes der er musik der handler om
> Berlin, har Berlin i teksten eller lign.?

Bowie's Berlin-trilogi: "Low", "Lodger" og "Heroes".
(og Christiane F. soundtrack'et fra samme herre)

Mvh
Davidsen

Fra : ulrikke

Dato : 15-03-07 22:31

Sex Pistols: Holiday in the Sun

Fra : schlafen

Dato : 15-03-07 22:41

Berlin - take my breath away
irwin Berlin.....arh den holder vel næppe...

Fra : Anglachel

Dato : 15-03-07 22:54

Hmm ville også have nævnt Lou Reed, men så kan jeg smide U2 Achtung Baby
oven i hatten, den blev så vidt jeg ved indspillet der.

--

Last Coward on Earth - Virgin in Horror

Fra : Peter Heide

Dato : 15-03-07 23:33

"Anglachel" <rune_[nospam]aagaard@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Hmm ville også have nævnt Lou Reed, men så kan jeg smide U2 Achtung Baby
> oven i hatten, den blev så vidt jeg ved indspillet der.

yep i samme studio som bowie og iggy pop indspillede i 1977 : hansa

Fra : lhs

Dato : 16-03-07 00:23

Lidt kuriøst, men aligevel og ved slet ikke om den findes mere..
Men popdrengen Mike Batt lavede en koncept plade med Berliner
Sinfonieorchester1981: Six Days in Berlin har den på LP men har ikke lige
set om den kan fås på CD eller endnu værre mp3.. skal lige ud at kikke - den
har nogle flotte øjeblikke

lhs

Fra : Bjarne

Dato : 16-03-07 08:26

Mads Thorning Pedersen skrev:
> [...]
> rytmisk musik
>
> Rammstein er selvfølgelig også oplagt, selvom de vist ikke synger om Berlin

http://www.amazon.de/Berliner-Luft-die-Hits-Hauptstadt/dp/B0009OAEQ2?

Bjarne

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 16-03-07 09:21

Mads Thorning Pedersen skrev:

> [...] hvad findes der er musik der handler om Berlin,
> har Berlin i teksten eller lign.?

Hvis man kan holde ud at høre på hende: "Cabaret"
med Liza Minelli - soundtrack fra 1972.

Og ikke at forglemme: "The Wall - Live in Berlin" med
Roger Waters (og mange andre), fra koncerten i juli 1990.

--
Herluf :·)

Fra : Q

Dato : 16-03-07 09:44

"Mads Thorning Pedersen" <cyklopaten@sletdette.mailme.dk> skrev i en
meddelelse news:45f99769$0$199$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hephey

Johnny Madsen: Checkpoint Charlie

/peter

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 16-03-07 13:59

> [...]
> efter noget rytmisk musik
>
> Rammstein er selvfølgelig også oplagt, selvom de vist ikke synger om

Albummet Berlin 84 med Linnet/Salomonsen.

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 16-03-07 15:11

> [...]
> os i den rette stemning. Derfor: hvad findes der er musik der handler om
> Berlin, har Berlin i teksten eller lign.?

Camel: West Berlin

Fra : Anders

Dato : 16-03-07 20:45

Bjørn Afzelius : "Under Sions Kolde Stjerne"

Fra : Lasse

Dato : 16-03-07 10:43

Mads Thorning Pedersen mumbled something like:
> [...]
> i den rette stemning. Derfor: hvad findes der er musik der handler om
> Berlin, har Berlin i teksten eller lign.?

Masser af sange om Berlin fra danske upcoming bands her:

http://www.mymusic.dk/sog/?q=berlin&where=3&x=14&y=14

--
Lasse

Fra : bonfils

Dato : 17-03-07 07:09

<cyklopaten@sletdette.mailme.dk> wrote:

> [...]
>rytmisk musik
>
>Rammstein er selvfølgelig også oplagt, selvom de vist ikke synger om Berlin

Ideal: Berlin
Udo Lindenberg: Sonderzug nach Pankow
Nina Hagen: Auf'm Bahnhof Zoo
Einstürzende Neubauten - fx. Youme & Meyou (fra Perpetuum Mobile)
PR Kantate: Görli Görli:
http://www.plattenreiter.de/musik/goerli.zip
(Temmelig sjov, hvis man forstår tysk - nævner stort set alle
distrikter i byen - og så kan man også vænne sig til dialekten)

Og så får de fleste berlinere (som boede der i '89) desværre også lidt
våde øjne når de hører Scorpions: Wind of Change...

--
bonfils
http://kim.bonfils.com